به کما رفتن پسر کارگردان ایرانی سوژه سریال شد +عکس

0

سریال تلویزیونی “کمکم کن” نقطه شروع سریال‌های ماورایی رمضان محسوب می‌شود که قاسم جعفری کارگردانی این مجموعه را بر عهده داشت.

وقتی پسر قاسم جعفری تصادف کرد و به کما رفت، پدر به این فکر افتاد که اگر پسرش از کما بیرون بیاید چه اتفاقی ممکن است برایش بیفتد. همان‌طور که سقوط سیب روی زمین باعث کشف قانون کشش و جاذبه زمین توسط نیوتن شد، این اتفاق هم منجر به پیدایش گونه‌ای جدید به نام سریال سازی ماورائی شد.

کارگردان ایرانی قاسم جعفری کارگردان کجاست خانواده قاسم جعفری بازیگران سریال کمکم کن اخبار فیلم و سریال

سال ۸۳ بود که قاسم جعفری سریال ماورایی “کمکم کن” را روانه آنتن کرد و با این کار زمینه‌ساز تولید دیگر سریال‌های ماورایی در سال‌های بعد شد. این سریال قصه چند نفر را به تصویر می‌کشید که بر اثر حوادثی به کما می‌رفتند، اما دو نفر از آن‌ها به هوش می‌آمدند تا کار‌های اشتباه بقیه را جبران کنند.

جعفری که در سریال‌های پیشینش فضا‌های اکشن (خط قرمز و تب سرد) و عاشقانه (مسافری از هند) را تجربه کرده بود، در سریال “کمکم کن” به سراغ یک فضای عرفانی رفت و پای عالم برزخ را به دنیای سریال‌های ماه رمضان باز کرد.

این الگو سال‌ها بعد در سریال “پنج کیلومتر تا بهشت” تکرار شد. در این سریال هم شخصیت اصلی به کما رفت و به شکل روح به زمین خاکی برگشت. او همچون انسان‌های عادی حرف می‌زد و حرکت می‌کرد؛ اما محدودیت‌های فیزیکی و مادی انسان‌ها را نداشت. پنج کیلومتر تا بهشت در کنار داستان ماورایی‌اش رگه‌هایی از ماجرا‌های عاشقانه را هم در خود داشت.

کارگردان ایرانی قاسم جعفری کارگردان کجاست خانواده قاسم جعفری بازیگران سریال کمکم کن اخبار فیلم و سریال

در این سریال بازیگرانی، چون حمید گودرزی، مجید مشیری، پویا امینی، شیرین بینا، الیزابت امینی، ثریا حکمت، علی رام نورایی، فرزاد حسنی، جواد هاشمی، زهره فکور صبور، شبنم معززی، فاطمه طاهری و شهرام عبدلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ