چرا رییس سازمان استاندارد خانواده اش را به عنوان نماینده دولت، به تور اروپا و دور دنیا می برد؟+ پاسخ سازمان استاندارد

0

قرار بود مقاله مربوط به سفرهای رییس سازمان ملی استاندارد را منتشر کنیم و منتظر واکنش آنها باشیم اما تصمیم گرفتیم عین مقاله را برای دریافت پاسخ برای رییس این سازمان ارسال کنیم و در صورت دریافت پاسخ ، هر دو را همزمان منتشر کنیم تا امکان قضاوت برای خوانندگان سهل تر و واقعی تر شود ، که چنین شد .

افزون بر چهار سال است که نیره السادات پیروزبخت ریاست  سازمان ملی استاندارد را بر عهده دارد . سازمانی که مردم چشم انتظار طراحی و نظارت بر خط مشی های کیفی محصولات مصرفی خود هستند محصولاتی که از تهدید سلامت آنها تا برپایی کجاوه ی مرگشان را می تواند شکل دهد. چرا او را کمتر می بینیم آیا غیبتهای مکرر او در ساختمان ونک و  ماموریتهای او به بلاد خارجه در راستای ایفای مسوولیت های اداری است؟

واقعا او کجاست؟ آیا این حجم ماموریت و سفر خارجی جزو نیازمندیهای ایفای مسولیتشان است به نظر می رسد بعد از ظربف و زنگنه، او را باید رکورد دار سفرهای خارجی در بین افراد منصوب توسط رییس جمهور دانست.

ایشان مکررا در سفرهای خارجی خود منسوبان درجه یک مثل فرزند، خواهر و همسر خود را نه تنها به عنوان “همراه” که به عنوان “نماینده ی عضو ( Member/Delegate) کشور جمهوری اسلامی ایران” در اجلاسهای جهانی مرتبط با حوزه ی استاندارد با خود می برند وقتی در سالنهای اجلاس بین المللی، بستگان خانم رییس بی هیچ سابقه ای در سازمان ملی استاندارد به جای مدیران و کارشناسان حوزه ی استاندارد جلوس می نمایند چگونه می توانند نظرات ایران را در این اجلاسها منعکس نموده یا منافع ایران را لحاظ کنند و اصلا آیا این بستگان رابطه ی سازمانی و ارگانیکی با سازمان ملی استاندارد دارند که انتظار داشته باشیم با توشه و اندوخته از این جلسات، امور سازمان ملی استاندارد را بهتر مدیریت نمایند و اما برخی از این سفرها :

۱. اجلاس چهلم مشترک برنامه استانداردهای غذایی: از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ ژولای ۲۰۱۷ در اجلاس مشترک سازمانهای بهداشت جهانی( WHO) و سازمان خوار و بار کشاورزی(FAO) سازمان ملل متحد در ژنو سوییس به همراه فرزند محترمشان آقای م ه. با عنوان “عضو کمیته” سازمان استاندارد با درج آدرس، تلفن و ایمیل رسمی سازمان ملی استاندارد در اجلاس حضور می یابند.

۲. اجلاس سی و نهم مشترک برنامه استانداردهای غذایی: از تاریخ ۲۷ ژوئن تا ۱ ژولای ۲۰۱۶ در اجلاس مشترک سازمانهای بهداشت جهانی( WHO) و سازمان خوار و بار کشاورزی(FAO) سازمان ملل متحد در شهر رم ایتالیا به همراه فرزند و خواهر محترمشان ( آقای م ه. فرزندشان و خانم م پیروزبخت خواهرشان) با عنوان “عضو کمیته” سازمان استاندارد با درج آدرس، تلفن و ایمیل رسمی سازمان ملی استاندارد در اجلاس حضور می یابند.

۳.اجلاس سی و هشتم مشترک برنامه استانداردهای غذایی: از تاریخ ۶ تا ۱۱ ژولای ۲۰۱۵ در اجلاس مشترک سازمانهای بهداشت جهانی( WHO) و سازمان خوار و بار کشاورزی(FAO) سازمان ملل متحد در ژنو سوییس به همراه همسر محترمشان ( آقای ت ه ) با عنوان “مشاور سازمان ملی استاندارد” با درج آدرس و ایمیل رسمی سازمان ملی استاندارد در اجلاس حضور می یابند.

۴. اجلاس جهانی هفته استاندارد (ISO) و مجمع عمومی (General Assembly):معرفی فرزندشان آقای م ه به اجلاس سی و هفتم هفته ی استاندارد ایزو در ریودوژانیروی برزیل از تاریخ ۷ سپتامبر۲۰۱۴ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۴ هتل ویندزور بارا با درج آدرس سازمان ملی استاندارد.

۵. اجلاس جهانی هفته استاندارد (ISO) و مجمع عمومی (General Assembly): معرفی همسرشان آقای ت ه به اجلاس سی و هشتم هفته ی استاندارد ایزو در چین از تاریخ ۱۱ سپتامبر۲۰۱۶ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۶ چین

۶. اجلاس جهانی هفته استاندارد (ISO) و مجمع عمومی (General Assembly): معرفی خواهرشان خانم م پیروزبخت به اجلاس سی و نهم هفته ی استاندارد ایزو در آلمان از تاریخ ۱۷ سپتامبر۲۰۱۷ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ آلمان

 

واقعا نگاه برخی به بیت المال چگونه شده که همچون خلفای عباسی و شاهان قجر و پهلوی، اینگونه بیت المال مسلمین را تیول گردشها و تفریحات شخصی و خانوادگی قرار داده اند این فقرات برگ کوتاهی در حد وسعت این مقاله ی کوتاه بود و الا سفرهای خانم رییس مدتهاست مرز چندصد روز را درهم نوردیده است. در این عرصه واقعا نهادهای نظارتی کجا قرار دارند؟ مگر نهاد ریاست جمهوری مستقیما بر این سفرها نظارت نمی کند؟آیا نهادهای نظارتی نباید پچ پچ های راهروهای سازمان ملی استاندارد را در بررسی کیفیت و گواهینامه های استاندارد جدی بگیرند؟

واقعیت این است که وقتی در انتصاب رییس سازمان ملی استاندارد به جای شایسته سالاری ، منتسب بودن به تبار سمنانیها و سرخه ای ها ملاک باشد نباید منتظر نتایج بهتری از این سازمان بود. طی سالیان اخیر این سازمان دچار چنان رکود و سکونی شده است که یک جستجو در موتور جستجوی گوگل از نام سرکارخانم رییس مشاهده می کنیم از مداخل صفحه اول موتور جستجوی گوگل تنها یک مورد خبر از رییس سازمان آنهم مربوط به سال ۲۰۱۶ است و سایر مدخلها متعلق به خبر انتصاب ایشان در بیش از چهار سال پیش است یعنی ایشان در این چهارساله هیچ فعل و انفعالی که ارزش خبری داشته باشد نداشته است؟

 

پاسخ سازمان استاندارد

 

 

جناب آقای بیژن مقدم

مدیر مسئول محترم سایت خبری الف

 

با سلام و احترام

در پاسخ به درخواست تاریخ ۱۸-۲-۹۷ آن رسانه محترم درباره برخی از شبهات درباره سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن قدردانی از دقت نظر و درایت جنابعالی و همکاران برای کشف حقیقت و شفاف سازی قبل از انتشار مطالب خلاف واقعیت که به آن رسانه وزین وصول شده است، موارد ذیل به منظور شفاف سازی و رفع شبهات تقدیم می­شود.

  1. توفیق­ های متعدد و دستاوردهای سازمان ملی استاندارد ایران در سطح داخلی و بین ­المللی آنقدر متنوع و متعدد است که حتی ذکر فهرست آنها در این مجال ممکن نیست لذا حق هر گونه پرسش و توضیح و درخواست گفت ­وگو برای آن رسانه محترم با موضوع دستاوردهای سازمان ملی استاندارد ایران در طول دولت تدبیر و امید محفوظ است.
  2. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از معدود مدیران کشور است که هم از تحصیلاتی مرتبط و متناسب با فعالیت در سازمان ملی استاندارد ایران برخوردار است و هم مراتب ارتقای مدیریتی را طی ۳۰ سال و به تدریج از کارشناس آزمایشگاه استاندارد تا ریاست سازمان طی نموده است و بررسی مراتب مدیریتی ایشان گویای این حقیقت است که انتصاب نامبرده (که با پیشنهاد شورای عالی استاندارد و حکم رئیس جمهور محترم منصوب شده ­اند) کاملاً بر اساس شایستگی ­ها، دانش و تجربه فنی و مدیریتی ۳۰ ساله بوده است.
  3. سازمان ملی استاندارد از اعضای فعال سازمان جهانی استاندارد و عضو ۱۰ سازمان بین­ المللی مرتبط است و برای صیانت از جایگاه و منافع جمهوری اسلامی ایران در سازمان­های بین­ المللی مرتبط و ایجاد ارتباط سازنده با سازمان­های همتراز در سایر کشورها، به ویژه کشورهای دوست و همسایه، تلاش­های متعددی داشته که برخی از این تلاش­ها در قالب سفرهای خارجی و شرکت در اجلاسیه­ ها، کمیته­ های اصلی و فرعی و دوره ­های آموزشی صورت پذیرفته است:

 

  1. دوره­ های آموزشی تخصصی، ویژه کارکنان سازمان: این دوره­ها به دعوت سازمان­های بین ­المللی یا منطقه­ای یا کشورهای صاحب نام در یک حوزه تخصصی برگزار می­شود و کارشناسان سازمان به منظور دانش افزایی و آشنایی با فنون جدید به این دوره ­ها اعزام می­شود. در برخی موارد، تمام یا بخشی از هزینه­  های این دوره­ ها به عهده میزبان و در برخی موارد نیز به عهده سازمان اعزام کننده است.
  • اجلاسیه ­ها و کمیته ­های اصلی و فرعی استاندارد: این اجلاسیه­ ها و کمیته ­ها به صورت دوره­ای در کشورهای عضو سازمان جهانی استاندارد تشکیل می­شوند و اعضای آنها آخرین یافته­ ها یا پروژه ­ها را ارائه می­دهند و تغییرات را برای ابلاغ به سایر اعضا تصویب می­کنند. خوشبختانه برخی از کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان رئیس، دبیر یا اعضای فعال این اجلاسیه ­ها نقش ایفا می­کنند و مدافع جایگاه و منافع جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • اجلاسیه ­های بین ­المللی :رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هر سال در جلسات بین المللی که حضور روسای سازمان ملی استاندارد برای دفاع از جایگاه جمهوری اسلامی ایران و رای گیری و ارائه نظر الزامی است (مانند مجمع عمومی ایزو، کدکس غذایی، سیمیک، IEC و OIML )شرکت می کنند. معمولاً در این سفرها حداقل نفرات که حضور آنها به لحاظ تخصص و مسئولیت ضروری است شرکت می کنند. تیم شرکت کننده ۳ تا ۵ نفر را شامل می شود(رییس سازمان، یک یا دو کارشناس استاندارد بسته به موضوع و مسئولیت، یکنفر مترجم و آشنا به امور بین الملل و یکنفر همراه)، فرد همراه یکی از اعضای خانواده رئیس سازمان به عنوان محرم،(طبق قانون ) ایشان را همراهی می کند. و تاکنون تمامی هزینه ­های سفر فرد همراه توسط رئیس سازمان پرداخت شده است. این سفرها تحت کنترل دائم سازمان­های نظارتی است و اسناد مالی آن به طور شفاف موجود است.
  • فرد همراه معمولا در جایگاهی که سازمان دعوت کننده در ردیف های پشت یا حاشیه سالن معین می کند مستقر می شود و به هیچ عنوان در بحث های کارشناسی و مذاکرات مداخله ای ندارد.
  • معمولا حضور فرد همراه با سازمان دعوت کننده هماهنگ می شود و گاهی صرفا برای گرفتن ویزای کشور مقصد نام همراه در سایت رسمی سازمان دعوت کننده ثبت نام می شود.

در پایان و بار دیگر از حسن تدبیر و شیوه اخلاق مدار آن رسانه وزین در کشف حقیقت قبل از انتشار خبر قدردانی می­کنم.

سید جمال هادیان طبائی زواره

مدیر کل دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

منبع : الف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ