آخرین جزئیات از تجاوز ناظم مدرسه با دانش آموزان در تهران

1

روز گذشته در فضای مجازی خبری دست به دست شد که چند روزی بود پچ پچه هایش شنیده می شد. خبر تکان دهنده آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان توسط یکی از مسئولان مدرسه ای در غرب تهران که به گفته رئیس آموزش و پرورش منطقه ۲، معاون انضباطی این دبیرستان پسرانه بوده است. امروز این خبر به طور رسمی از سوی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش تایید شد.

وی صبح امروز خبر داد که وزارت آموزش‌ و پرورش در بالاترین سطح ممکن و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، قضایی و حقوقی اقداماتش را آغاز کرده است. به دنبال این خبر مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ در گفتگویی ضمن تایید خبر گفت: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحد آموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده‌ای در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولین منطقه تشکیل شده است. در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعه‌ای از سوی دانش آموز یا خانواده ای به آموزش و پرورش در این خصوص واصل نشده است.

وی این نیرو را نیروی آزاد شاغل عنوان کرد و گفت: با حضور بازرسین، پرونده قضایی تشکیل شده و از حضور وی در مدرسه جلوگیری به عمل آمده و حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است. همچنین وی از امکان منحل شدن این دبیرستان غیرانتفاعی خبر داد.

در ادامه ظهر امروز خبر رسید که وزیر آموزش ‌و پرورش به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای در منطقه ۲ تهران، دستور فوری داده است.

متهم کیست؟

“ح”، متهم پرونده مرد جوانی است که براساس اعلام آموزش و پرورش معاون انضباطی مدرسه بوده و سال تحصلی ۹۷-۹۶ به کادر این دبیرستان اضافه شده است. گفته می‌شود متهم پیش از این در منطقه ۶ آموزش وپرورش شهر تهران مشغول به کار بوده است.

شکایت از متهم و مدرسه توسط ۳۶ نفر از والدین

پدر یکی از دانش آموزان این دبیرستان با اعلام این موضوع که ۳۶ نفر از والدین دانش آموزان این دبیرستان که درگیر این موضوع هستند شکایتی را در پلیس امنیت کلانتری مرزداران تنظیم کرده اند و هم از متهم شکایت کرده اند و هم از مدیران مدرسه، گفت: یک شکایت هم آموزش و پرورش در مجتمع قضایی ارشاد از مدرسه تنظیم کرده است. در حال حاضر هم ما دو وکیل انتخاب کرده ایم که فردا با آنها جلسه داریم تا یکی را به عنوان وکیل خود انتخاب کنیم.

وی با اعلام اینکه شکایت اصلی آنها و پافشاریشان بیش از متهم ناظر به مدرسه است، بیان کرد: این مدرسه بوده که بستر چنین عملی را فراهم کرده است و در عمل به وظایف خود که حفاظت از فرزندان ماست کوتاهی کرده است. مدرسه گمان می کند با بازداشت متهم کار ما تمام می شود اما ما خواهان مجازات مدرسه نیز هستیم. حتی اگر مراجع قضایی برای پلمپ این مدرسه اقدام نکنند ما هر روز جلوی مدرسه زنجیره انسانی تشکیل می دهیم که والدین در این مدرسه ثبت نام نکنند.

این پدر با بیان اینکه وقتی یک ساندویچی کارت بهداشت ندارد او را پلمپ می کنند از مسئولان خواست نسبت به اعمال اشد مجازات سهل انگاری این مدرسه کوتاه نیایند.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت روحی دانش آموزان چگونه است، گفت: خوشبختانه وضعیت روحی بچه ها بد نیست و هنوز میزان تعرض مشخص نشده است. بچه ها خودشان دوست دارند حمایت شوند و آنطور که برخی رسانه ها می گویند خیلی حالشان بد نیست البته چندتایی هستند که استرس دارند.

این پدر در پاسخ به این پرسش که میزان هزینه پرداختی به مدرسه در سال تحصیلی چه میزان بوده این رقم را ۱۵ میلیون تومان ذکر کرد.

گزینش در مدارس غیردولتی بسیار آسان گرفته می شود

محمد امانی کارشناس علوم تربیتی دلیل رخ دادن این اتفاق را کاهلی در گزینش معلمان ذکر کرد و گفت: من خودم معلم هستم و از من جز یک مدرک چیز دیگری نخواستند. در واقع از معلم های مدارس غیردولتی جز یک مدرک هیچ چیز نمی گیرند نه یک استشهادی نه یک مصاحبه برای سلامت روان و تست ها و مصاحبه های روانشناسی و نه اینکه تحقیق کنند فرد در گذشته چه کار می کرده است. در دانشگاه چه فعالیت هایی داشته و در چه محله ای بزرگ شده و…

وی ادامه داد: من کسانی را می شناسم که معلم هستند و هیچ سابقه فعالیت اجتماعی و فرهنگی ندارند. در واقع انگار برای آموزش و پرورش این امر اهمیت ندارد. برای همین رخ دادن چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست. پول زیادی هم که به معلم نمی دهند و برای همین شاید گزینش را راحت می گیرند. اصلا شما نمی توانید بفهمید که پیش از این معلم در بازار کار می کرده یا یک فرد فرهنگی است.

امانی درباره صدمه ای که آموزش و پرورش در این زمینه می بیند نیز اظهار کرد: اعتماد مهمترین اتفاقی است که این میان تخریب می شود. البته این را بگویم که به نظرم یک ایراد هم اینجاست که فارغ از این موضوع پیش آمده، بیشتر والدین مدرسه را جایی برای تعلیم و تربیت نمی بینند بلکه جایی می بیننند که برای مدتی فرزندانشان را نگهداری می کنند. این باعث می شود حساسیت ها در این زمینه پایین بیاید.

باید با افراد دارای انحراف جنسی برخورد شدید قضایی صورت بگیرد

اما دکتر اوحدی روانپزشک و متخصص درمان اختلالات جنسی و روان‌درمانگر درباره وضعیت سلامت روان متهم گفت: این پدیده از قدیم در دنیا و ایران وجود داشته و تحت عنوان انحراف جنسی و یا بچه خواهی (پدوفیلی) آن را می شناسند و با چنین افرادی قانون باید برخورد بسیار جدی داشته باشد. چون اگر این اتفاق نیفتد دیگر افرادی که چنین وضعیتی دارند تشویق به این می شوند که کنترل خود را از دست بدهند. در کشورهای توسعه یافته اگر کسی در مظان چنین اتهامی قرار بگیرد بسیاری از حقوق خود را از دست می دهد و حتی ۱۳ سال زندان دارد و وقتی آزاد می شود نمی تواند تا چندین کیلومتری یک مدرسه یا پارک یا محل ورزش نزدیک شود و تقریبا باید برود در بیایان زندگی کند. چون به شدت محدودیت اجتماعی پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای چنین افرادی درمانی وجود دارد و یا اینکه قابل شناسایی پیش از ارتکاب جرم هستند یا نه نیز اظهار کرد: درمان قطعی برای پدوفیلی وجود ندارد چون به صورت یک وسواس در نهاد فرد وجود دارد و تنها می تواند یاد بگیرد آن را کنترل کند. اما وقتی دستگاهی مانند آموزش و پرورش نیرو استخدام می کند که نامش معلم است باید مصاحبه های تخصصی روانپزشکی روی افراد انجام دهد و در این مصاحبه ها تا حد زیادی گرایشات فرد مشخص می شود. اما ممکن است پنهان بماند که در این صورت نیاز به غربالگری و پایش و نظارت مداوم روی افراد وجود دارد.

این متخصص همچنین گفت: چنین اتفاقاتی اعتماد را از میان می برد و ایجاد ناامنی و اضطراب می کند برای همین بسیار مهم است که روی کسانی که تربیت فرزندانمان را به عهده دارند یک نظارت دائمی وجود داشته باشد و در صورت مشاهده کوچکترین انحراف در رفتار باید مصاحبه روانپزشکی با فرد انجام شود و حتی بازجویی قانونی صورت بگیرد. در این مورد مطمئنا پیشتر نشانه هایی وجود داشته اما دقت کافی روی انها نشده است اما در هر حال باید امروز با آن برخورد بسیار جدی شود و برخورد قانونی صحیحی صورت بگیرد.

۳ دروغ‌ شاخ‌دار درباره عمل شنیع ناظم یک مدرسه

پس از انتشار خبری درباره تجاوز و اعمال شنیع یکی از کارکنان دبیرستانی تهران، بلافاصله، شایعه‌سازی های حاشیه‌ای با اهداف خاص آغاز شد.

ماجرا از این قرار بود که ناظم یک دبیرستان، با نمایش فیلم های مستهجن، مرتکب اقدامات شنیعی علیه دانش آموزان شده است.

با توجه به تاثیر زیاد این موضوع بر عواطف مردم، رسانه های شایعه ساز و تریبون های ضدانقلاب بلافاصله در صدد سوء  استفاده از جریان فوق بر آمدند.

برخی از شایعات درباره این موضوع که طی ساعات گذشته مطرح شده و در مدت اندکی کذب بودن آن مشخص شد، را مرور می کنیم:

۱- شایعه پراکنان ابتدا تصویری از شخصی با ظاهر متدین را منتشر کرده و مدعی شدند که این عکس فرد متجاوز است که بلافاصله مشخص شد، عکس منتشر شده هیچ ربطی به این متهم نداشته است

۲- شایعه شد که متهم، مربی پرورشی این دبیرستان بوده است، در حالی که واقعیت حکایت از آن دارد که این فرد، ناظم مدرسه بوده است

۳- با توجه به شباهت نام خانوادگی متهم با مرحوم آیت الله حائری، شایعه سازان کوشیدند وی را آقازاده و از افراد خانواده آن مرحوم معرفی کنند که بیانیه صریح خانواده آیت الله حائری، بلافاصله کذب بودن این ادعا را مشخص کرد.

رصد حواشی رسانه ای این ماجرا نشان می‌دهد که تا زمان داغ بودن سوژه، باید منتظر دروغ ها و شایعات دیگری نیز بود. خصوصا اینکه کارمندان رسانه های ضدانقلاب، در اینگونه موارد، نه تنها دلسوز اخلاق یا قربانیان هر حادثه نیستند، بلکه به دنبال سرپوشی برای رسوایی های اخلاقی متعدد خود می‌گردند.

برخی ها هم معتقدند که این ناظم مدرسه بر اساس سند ۲۰۳۰ یونسکو در حال آموزش مسایل جنسی به دانش آموزان بوده است.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ندا می گوید

    بهتر نیست در مورد رفتار این معلم و شاگردانش بیشتر تحقیق بشه، فیلمی که در فضای مجازی پخش شده گویای اینه که یه شاگرد درحالیکه روی صندلی نشسته باحالت شوخی وبا حالت سربه سر معلم گذاشتن ،صحبتای رکیکی به زبون میاره و معلم رو وادار میکنه به همصحبتی در مورد اون حرفهای بی ارتباط با موضوع کلاس ودرس. ممکن نیست توطئه ی چندتا بچه در میون باشه ؟؟؟؟ درسته که نمایش چندتا فیلم غیراخلاقی به این بچه ها توسط معلم به هیچ عنوان قابل قبول ومورد تایید نیست، ولی از کجا معلوم بچه ای که تا این حد شیطنت داره و یادنگرفته در کلاس چطور بامعلم صحبت کنه، با همدستی دوستانش به محتویات فیلمهای غیراخلاقی موبایل معلمش دسترسی پیدا نکرده باشه ؟؟؟ مگه غیر از اینه که متاسفانه خیلی از مردم بخاطرفعالیت در شبکه های مجازی، فیلمهای متعدد غیراخلاقیو در اینستا و…. دارن. اگر واقعاً ارتکاب به اعمال نامشروع از سمت این معلم ثابت شده که هیچ اما اگر این روابط ثابت نشده ، به نظرم حتماً باید بیشتر تحقیق به عمل بیاد.