ادامه انتقادات از مهمان جنجالی ماه عسل و لزوم پاسخ مسئولان

0

چندی پیش خانم یاسمن اشکی، مهمان برنامه ماه‌عسل بود. در مورد اینکه او دقیقا چه مشکل جسمی ای دارد، سه روایت متفاوت از خودش شنیده‌ایم؛ در ماه‌عسل گفت مبتلابه یک بیماری ژنتیکی خونی است و در یک شب سخت بیماری، نذر کرده که به مردم ایران در مورد ایدز و بیماری‌های مقاربتی اطلاع‌رسانی کند.

در رادیو زمانه گفت در حمله شیمیایی عراق به تهران، دچار نقص سیستم ایمنی شده است.

در مصاحبه با ایران‌آنلاین گفت در دانشگاهش در آمریکا، بروشور بیش از ۲۰ بیماری مقاربتی را دیده که تنها با یکی از آن‌ها (ایدز) آشنا بوده، همان‌جا هم با خودش عهد کرده که به مردم کشورش در این مورد اطلاعات بدهد.

اظهارات اشکی و هشدارهای عجیبش در مورد سونامی بیماری‌های مقاربتی، باعث شد به سراغ پروفسور علی کرمی، فوق‌تخصص بیوتکنولوژی و رییس بنیاد ملی سبک زندگی برویم.

نظر شما درباره اظهارات خانم یاسمن اشکی در برنامه ماه‌عسل چیست؟

واقعا تأسف‌انگیز است که در چنین برنامه‌ای، در کنار مجری، یک کارشناس، قرار نمی‌گیرد تا به ابهامات و سؤالاتی که برای مردم پیش می‌آید، پاسخ بدهد. به‌دلیل نبود کارشناس دانشگاهی در برنامه، ابهامات، تناقضات و اشتباهات علمی زیادی وجود داشت. ایشان در مورد یک بیماری ژنتیکی نادر صحبت کرد، که سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کرده، باعث تب‌های طولانی‌مدت و عجیب شده و ویژگی‌هایی شبیه به ایدز داشته است، اما هرگز اسم بیماری را نگفت. چطور ممکن است شما از بیماری ژنتیکی مادرزادی صحبت کنید که اسمش را نبرید؟! اگرچه در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم ایشان قبلا در مصاحبه‌ای خودش را بنیان‌گذار «کمپین ۴ دقیقه برای صلح» معرفی کرده و گفته که در زمان جنگ تحمیلی، در تهران، قربانی بمباران شیمیایی هوایی عراق بوده است (البته تهران هرگز بمباران شیمیایی نشد!)

اشکی گفت پزشکی در آمریکا بیماری‌اش را کشف کرده است، ۱۴۶‌ بیمار در این طرح تحقیقاتی حضور داشتند که همه مرده‌اند غیر از ایشان! تمام طرح‌های علمی دنیا قطعا باید در یک سایت معتبر بین‌المللی ثبت شود ما هر چه گشتیم چنین طرحی را پیدا نکردیم. امکان ندارد طرحی برای چندین بیمار در حال مرگ انجام شود، اما نام و نشانی نداشته باشد؛ حتی نام پزشک هم مشخص نباشد! طبق تحقیقات ما، اساسا داستان ایشان دروغ بود و ایشان اصلا بیماری ژنتیکی ندارد.

این ادعاهای کذب، نشان می‌دهد صداوسیما در دعوت افراد واقعا سهل‌انگار است. ما در عرض یک هفته، اطلاعات بسیاری در مورد این خانم و فعالیت‌های خارجی و داخلی او و تیمش به‌دست آورده‌ایم؛ آیا صداوسیما نمی‌توانست همین بررسی را قبل از دعوت ایشان انجام بدهد؟

من جواب این سؤالات را از مدیران برنامه و مسوولان می‌خواهم، اسم دارویی که در آمریکا روی ایشان تست شده چیست؟ چطور ۱۴۰‌نفر مرده‌اند و این یک نفر زنده مانده آن هم در پروژه‌ای که هیچ اسمی از آن وجود ندارد و اصلا معلوم نیست کدام مؤسسه تحقیقاتی یا دانشگاهی آن را اجرا کرده است؟ ارتباط خانم اشکی با آمریکایی‌ها چیست؟! چرا سایت اصلی که ساخته‌اند متعلق به «ویرجینیا تک» است؟

ایشان حرف‌های قشنگی زدند و هدف‌های زیبایی را بیان کردند اما بنده که ۴۰‌سال کار تحقیقاتی در نقاط مختلف دنیا کرده‌ام، کاملا از حرف‌هایشان نگران می‌شوم. چون هم جامعه‌ام را می‌شناسم،
هم آسیب‌هایش را. این مدل، مدل ایرانی نیست؛ مدل آمریکایی است!

چه اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های خانم اشکی به‌دست آورده‌اید؟

اینها تیم سه نفره‌ای هستند که از آمریکا به ایران آمده‌اند و سه مؤسسه راه، قایم‌باشک و کنترل‌اس تأسیس کرده‌اند و به‌شدت مورد حمایت نشریه‌های آمریکایی هستند. به راحتی با رییس انستیتو پاستور، معاون وزیر و شخص وزیر بهداشت، جلسه خصوصی برگزار می‌کند و از طرف آن‌ها حمایت می‌شود. مسوولان ما اساتید برجسته داخلی را به حساب نمی‌آورند، اما افراد از فرنگ‌برگشته کم‌دانش را که خط و ربط‌شان هم مشخص نیست، این‌طور روی چشم می‌گذارند.

ما مستنداتی از فعالیت‌های این تیم در آمریکا داریم که متأسفانه اصلا با فرهنگ دینی و ملی ما هم‌خوانی ندارد، چنین کسانی می‌خواهند متولی آموزش جنسی در کشور ما باشند؟! مگر این کشور، استاد دانشگاه ندارد؟ چرا کار را به سمن‌های مورداعتمادتری نسپردند؟! مؤسسات این تیم ثبت شده‌اند؟ آیا این افراد صلاحیت ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص کودک‌آزاری جنسی را دارند؟

ما مخالف تولید واکسن نیستیم، اما سؤال اینجاست که مگر کشور در این حوزه متولی ندارد که ایشان بخواهد وارد شود؟ ما هم معتقدیم واکسن‌ها باید در داخل تولید شوند، اما این واکسن، جزو واکسن‌های ضروری کشور ما نیست. ما در واکسن‌های نوزادان مشکل داریم و از خارج از کشور وارد می‌کنیم. واکسن زگیل تناسلی اولویت ماست یا واکسن نوزادان؟

هیچ‌جای دنیا چنین کاری صورت نمی‌گیرد که یک شخصیت حقیقی در تلویزیون از مردم کمک مالی برای تهیه واکسن بخواهد. در مورد زلزله هم، شبیه این اتفاق توسط سلبریتی‌ها افتاد! اما واکسن، چیز ساده‌ای نیست که به هرکسی واگذار شود. زمانی که یک پروژه واکسن‌سازی مصوب شود، می‌توان برایش بودجه جذب کرد، ولی کجاست این پروژه؟ چه کسی با کدام پیشینه پژوهشی آن را تعریف کرده؟

در مورد کلیت این ماجرا که به نظر یک سناریوی دقیق می‌رسد، چه نظری دارید؟

به‌عنوان کسی که در حوزه پدافند زیستی و تهدیدات بیوتکنولوژی در کشور کار می‌کنم، معتقدم نقشه‌ای پشت این ماجراست و سناریویی برای این کار چیده شده است.  به نظر می‌رسد این افراد پشتوانه بسیار قوی در خارج از کشور دارند و کسی از بیرون دارد به ایشان خط می‌دهد که برای تسلط بر کشورهای خاورمیانه، فرهنگ مملکت‌ها را دگرگون کند، یعنی اجرای سند توسعه پایدار!

یاسی اشکی کیست مهمانان ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی گاف ماه عسل قیمت واکسن گارداسیل قیمت واکسن HPV سوتی ماه عسل سند 2030 یونسکو خطرناکترین بیماریهای مقاربتی پروفسور علی کرمی آموزش جنسی و سند 2030 HPV چیست

این خانم بسیار جذاب حرف می‌زد. مشخص است که کاملا آموزش داده شده و چندین استاد روانشناسی روی این پروژه کار کرده‌اند که این مطالب چطور در ماه مبارک رمضان، زمان افطار و برای مردم روزه‌دار و عاطفی ایران ارائه شود. آن‌ها می‌دانند مردم ما زود احساساتی می‌شوند و قضاوت می‌کنند، دقیقا همان‌جا ضربه را وارد می‌کنند. تا این لحظه حتما میلیون‌ها تومان پول وارد آن حساب شده است!

منبع:صبح‌نو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ