لیست خرید تراکتورسازی در نقل و انتقالات ۹۹ ۱۴۰۰

0

۶ بازیکن فصل گذشته تراکتور قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند.

اکبر ایمانی، سعید مهری، مهدی تیکدری، ابوالفضل پورشیخ، مهدی ببری و حسین علیزاده؛ ۶ بازیکن فصل گذشته تیم تراکتور قرارداد خود را به مدت پنج سال با این باشگاه تمدید کردند.

عرفان سیدی و محمد شیخ‌الاسلامی نیز با عقد قراردادی رسمی به جمع شاگردان علیرضا منصوریان ملحق شدند. قرارداد این دو بازیکن جوان نیز پنج ساله است.

محمد علیپور، مدیرعامل باشگاه تراکتور در دومین قسمت از چالش «#پاسخ_به_هوادار» به سوالات هواداران این باشگاه پاسخ داده است.

نقل و انتقالات تمام شد؟

هواداران نگرانی‌هایی درباره نقل و انتقالات تیم دارند و این نگرانی خود را مدام مطرح می‌کنند که در این بین از برخی بازیکنان نام برده می‌شود.
زمانی که باشگاهی به یک سرمربی اعتماد می‌کند، وضعیت بازیکنان مختلف را مدنظر قرار می‌دهد. سرمربی مسئولیت اعلام نیاز‌ها را دارد و مدیریت هم بر اساس درخواست‌های وی برای جذب نفرات جدید اقدام می‌کند. وقتی درخواست‌های سرمربی اجابت شد، مدیریت باید فعال و حساس باشد تا در ادامه بازی‌ها این خرید‌ها اثربخش باشد و در روند مسابقات با تبعیضی مواجه نشود. آقای منصوریان لیستی برای من ارسال و اولویت‌هایی را مشخص کردند. بر اساس درخواست وی شروع به مذاکره کردیم و بخش عمده‌ای از درخواست سرمربی تیم از اولویت اول و دوم به خدمت گرفته شد. اخیراً بحث اقای علیرضا ابراهیمی مطرح شد که ما علاقه‌مند به جذب این بازیکن بودیم و مذاکراتی هم در این راستا انجام شد. باشگاه مبدأ این بازیکن در ابتدا نام یکی از بازیکنان ما را مطرح و خواستار معاوضه این دو نفر شد که اگر این اتفاق رخ می‌داد، ما باید در ادامه با آقای ابراهیمی وارد مذاکره می‌شدیم و درمورد مسائل مالی با خودِ این بازیکن مذاکره می‌کردیم. بعد از سه روز، تصمیم باشگاه مبدأ تغییر یافت و به جای بازیکن مدنظر برای معاوضه، نام سه بازیکن جدید از تیم ما را برای معاوضه با علیرضا ابراهیمی مطرح کردند که من شخصاً با جدایی این بازیکنان به شدت مخالف بودم. ما به دنبال تقویت تیم هستیم و آوردن بازیکن هم تراز با بازیکنان خودمان، مشکلی را حل نمی‌کند. آقای ابراهیمی بازیکن خوبی است و ان‌شاءالله هر جا که هست، موفق باشد. ما به جذب این بازیکن علاقه‌مند بودیم و هستیم، اما هیچ‌گونه بحث مالی بین دو طرف پیش نیامده است و بحث ما درمورد بازیکنی است که باشگاه مبدأ برای معاوضه با ابراهیمی درخواست می‌کند.

بالاخره پیمان بابایی به تراکتور می‌آید؟

ما پیشنهاد خودمان را به آقای بابایی ارائه دادیم و او هم شرایط خودش را داشت، ولی در ادامه عکس العملی از طرف او ندیدم که در این خصوص به هواداران چیزی بگویم.

تراکتور مهاجم جدید جذب نمی‌کند؟

بحثی که هواداران خوب ما پیگیر هستند، بحث جذب مهاجم است. البته من با شما هواداران، نگاه متفاوت‌تری به این موضوع دارم، چون پتانسیل تیم را می‌بینم. ما به دنبال مهاجم خوب هستیم و مهاجم خوب هم به مهاجم گلزن گفته می‌شود. اینکه بازیکن اسم خوبی داشته باشد و با چهار حرکت خوب، ما را وجد بیاورد، مهاجمی نیست که به دنبال آن نیستیم. باید مهاجمی داشته باشیم که چارچوب دروازه را خوب بشناسد و نیاز گلی که تراکتور دارد را برطرف کند. من باز هم می‌گویم که در فوتبال ایران مهاجم شش دانگ نداریم و امسال محدودیت‌هایی هم وجود داشت. در این راستا به سمت بازیکنان دورگه رفتیم. این کار را هم انجام دادیم و قبلاً در این خصوص به هواداران توضیحاتی دادم. گاهاً هواداران عزیز بازیکنان دورگه‌ای را به ما معرفی می‌کنند که یا امکان دسترسی به آن وجود ندارد و یا بازیکنی است که امکان بازی در ایران را ندارد. این مطلب را هم به هواداران بگویم؛ به همان اندازه که شما نگران شرایط هستید، ما هم نگران هستیم. کادر فنی ما، تاکتیکی‌هایی دارد که بر اساس آن درخواست جذب بازیکن می‌کنند.

بعضاً هواداران می‌گویند که دفاع راست نداریم. با توجه به تفکرات کادر فنی، شرایط اینگونه ایجاب می‌کند که احساس کنیم با کمبود دفاع راست مواجه هستیم. از نظر من در تراکتور دفاع راست داریم، اما اگر دفاع راست بهتر وجود داشت، خوشحال بودیم.

هواداران عزیز نقل و انتقالات را حرفه‌ای ببینند، اما اینکه صدای آن‌ها را می‌شنویم باعث دلگرمی است و می‌خواهیم به این شکل هم کار را پیش ببریم. یک سری بازیکنان جدید هم جذب شده‌اند که برخی از آن‌ها سابقه حضور در تراکتور را دارند و برخی هم جوان هستند که مطمئنم در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و بخش مهمی از خواسته‌های تراکتور را فراهم می‌کنند. همه قرارداد‌ها هم بلندمدت است و در کنار این، دلگرمی‌های شما هواداران هم ما را از فصل نقل و انتقالات بی‌نیاز خواهد کرد. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و از ابتدای لیگ، روز‌های خوبی را برای تراکتور رقم بزنیم. با اینکه فکر می‌کنم تا فردا وضعیت نهایی برگزاری و یا تعویق مسابقات اعلام خواهد شد، اما در هر صورت آماده شروع لیگ برتر هستیم.

برنامه باشگاه برای رونمایی از کیت جدید چیست؟

هواداران ما علاقه خاصی به برند آدیداس داشتند و مالک باشگاه هم زحمات زیادی در این مورد کشید، اما باید توجه داشته باشیم که وجود تحریم‌ها، در نحوه معامله و حمل این برند در ایران تاثیرگذار است. یک باشگاه خارجی می‌تواند به راحتی این کار‌ها را انجام بدهد، اما ما در همه این موارد با مشکلاتی مواجه هستیم که ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکاست که ان‌شاءالله این مشکلات حل شود و این ملت سرفراز از این امتحان الهی خارج شود. با این حال، کار‌های خوبی انجام شد و یک پیراهن کلاسیک که خیلی هم طرح شلوغی نداشته باشد، انتخاب شد. لباس‌های ما روز گذشته وارد فرودگاه تبریز شده و برای طی شدن مراحل ترخیص از گمرک نیازمند یک سری کار‌های اداری هستیم. متاسفانه به دلیل تعطیلی روز سه‌شنبه، اگر چهارشنبه مراحل ترخیص انجام شود بر سر قول خودمان هستیم، اما اگر به هر دلیلی، این مراحل به دلیل حجم بالای البسه، زمان زیادی ببرد، از هواداران عذرخواهی می‌کنیم و زمان جدید رونمایی از پیراهن را اعلام می‌کنیم. ظاهراً سال گذشته مراسمی برای رونمایی از پیراهن انجام شده است و دوستان پیشنهاد می‌کردند که امسال هم چنین مراسمی داشته باشیم، اما به خاطر شرایط کرونایی موجود، اوضاع را مناسب اجرای این مراسم ندیدیم. اگر در این گردهمایی اتفاقی رخ می‌داد، از نظر روانی شرایط خوبی را برای تراکتور رقم نمی‌زد. به همین خاطر، ما در مجموعه تراکتور به این نتیجه رسیدیم که اگر کرونا به شکلی قابل کنترل شد، این موضوع را برای هواداران جبران کنیم.

از آقای زنوزی هم تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونایی زحمات زیادی می‌کشند. آن‌هایی که در اقتصاد سررشته دارند، متوجه هستند که کرونا چه بلایی بر سر اقتصاد دنیا آورده است. هزینه کردن و رفتن به دنبال خرید کالا‌های آدیداس، کار بزرگی است که آقای زنوزی انجام می‌دهند. از طرف هواداران تراکتور از وی تشکر می‌کنم و امیدوارم حضور آقای زنوزی در تراکتور تداوم داشته باشد.

خروجی جلسه شما با مسئولان صداوسیمای آذربایجان شرقی چه شد؟

شنیدن صدای هواداران، ما را تشویق می‌کند که نسبت به درخواست‌های‌تان بی توجه نباشیم. هواداران مکرراً درخواست می‌کردند دیدار‌های خانگی تراکتور با کیفیت بالا پخش شود و ما هم مکاتباتی با مدیرکل صداوسیمای استان داشتیم که از وی بابت پاسخ سریع‌شان تشکر می‌کنم. روز گذشته هم به صداوسیمای آذربایجان شرقی رفتیم و صحبت‌های خوبی مطرح شد.

طبق فرموده‌های آقای صفری، قراردادی که برای پخش مسابقات خانگی تراکتور منعقد شده با تأسیسات موجود در کشور آلمان برابری می‌کند و این نوید را می‌دهد که هواداران تراکتور از بهمن ماه صاحب یک سیستم پخش تلویزیونی استثنایی خواهند شد. مسئولان صداوسیما یک پیشنهادی برای بهبود کیفیت دوربین‌ها هم داشتند و یک مبلغی هم گفتند. در مجموعه خودمان و با نظر مالک باشگاه که در این موارد هم پیش قدم است، روی این مسائل متمرکز شویم.

آیا معاوضه بازیکن با تیم‌های دیگر خواهیم داشت؟

من به شدت موضوع معاوضه بازیکنان‌مان را تکذیب می‌کنم. به جز معاوضه‌ای که می‌خواستیم برای علیرضا ابراهیمی انجام بدهیم، تراکتور هیچ بازیکنی را از دروازه‌بان تا مهاجم معاوضه نخواهد داشت. ما بازیکنان خوبی داریم و در کنار هواداران می‌خواهیم یک فصل خوب را رقم بزنیم.

زیباسازی سکو‌های ورزشگاه یادگار امام (ره) به کجا رسید؟

بنا به درخواست هواداران، بهبود کیفیت عمومی ورزشگاه یادگار امام (ره) مورد نظر قرار گرفت و بازدیدی از این استادیوم داشتیم. تصمیماتی هم در این خصوص گرفته شد که امیدوارم از نخستین پخش تلویزیونی، هواداران شاهد این تغییرات و اتفاقات خوب باشند. من نقد هواداران را دوست دارم و انتظار دارم آن‌ها از ادبیاتی استفاده کنند که در شأن مردم تُرک زبان است.

مهم‌ترین بحثی هم که باعث حضور من در مقابل شما هواداران شد، این بود که می‌خواستم از تک تک هواداران بابت همدردی و هم دردی‌شان در فوت والده بنده تشکر کنم.

* خط دروازه؛ در انتظار پرونده رشید مظاهری
پس از جدایی رشید مظاهری تراکتور خرید یک دروازه بان را به شدت دنبال می‌کند. آن ها در دادگاه منتظر روشن شدن تکلیف پرونده این دروازه بان هستند و تصور می‌کنند که برنده قطعی این پرونده خواهند بود. اگر رای کمیته تعیین وضعیت به نفع تراکتور صادر شود و آن ها این دعوی را از استقلال ببرند، ممکن است برای رضایت، درخواست جذب بازیکن از استقلال داشته باشند.
همچنین در روزهای اخیر تی تی ها برای جذب حبیب فرعباسی گلری نفت مسجدسلیمان اقدام کردند. اما باشگاه جنوبی برای او که در بازی نیمه نهایی جام حذفی درخشش قابل توجهی برابر تراکتور ارائه کرده بود، درخواست مالی ویژه ای داشته که باعث تعجب مدیران تراکتور شده و آن ها فعلا تصمیمی برای پرداخت این رقم ندارند.

 

* خط دفاعی؛ دو مدافع میانی +محمد نادری یا … 
خط دفاعی فصل گذشته تراکتور در اغلب بازی های فصل با ترکیب مهدی تیکدری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده و میثم تیموری اما حالا به نظر می‌رسد این ترکیب با تغییر مواجه خواهد شد. محمدرضا خانزاده که یک سال دیگر با تراکتور قرارداد دارد، از نظر مالی با تی تی ها به مشکل خورده و مهدی تیکدری هم به پست هجومی منتقل خواهد شد. بنابراین خرید دو مدافع جدید در دستور کار است که آرمین سهرابیان و هادی محمدی دو گزینه این تیم هستند؛ بازیکنانی که سابقه کار کردن با علیرضا منصوریان را دارند.
همچنین محمد نادری بازیکنی است که تی تی ها به شدت خرید او را دنبال می‌کنند که البته جذب این بازیکن کار سختی خواهد بود. علاوه بر جلب رضایت باشگاه کورتریک، آن ها باید با محمد نادری هم وارد مذاکره شوند و در مجموع پروسه بازگشت این بازیکن به تبریز، کار آسانی نخواهد بود. همچنین آرمین سهرابیان در مذاکرات با تراکتور، به اختلاف قیمت  خورده اما احتمالا توافق او با این تیم حاصل خواهد شد.منصوریان در عین حال یک گزینه پرسروصدای دیگر هم برای خط دفاعی دارد اما جذب او به شدت کار سختی است!

 

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات تراکتورسازی تبریز قرارداد باشگاه تراکتورسازی باشگاه تراکتورسازی تبریز اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار نقل و انتقالات اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوتبال داخلی اخبار تیم تراکتورسازی

 

* خط میانی؛ سه کاپیتان و چند ستاره
اولویت تراکتور برای خط هافبک، حفظ رضا اسدی بود که مشخص شد قراردادش را با باشگاه اتریشی امضا کرده و تراکتوری ها نمی‌توانند این بازیکن را حفظ کنند. بنابراین حالا آن ها به شدت حفظ احسان حاج صفی را دنبال می‌کنند و علیرضا منصوریان نیز تمایل ویژه ای به کار کردن با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دارد. این در حالی است که تیکدری هم به خط میانی اضافه خواهد شد و تراکتور برای این پست ۳ بازیکن را در نظر دارد؛ محمدرضا خلعتبری به عنوان هافبک کناری و وینگر، سعید واسعی هافبک میانی و یک بازیکن دیگر در همین پست که از تیمی در لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده است. خلعتبری نیز مثل او باید بعد از لیگ قهرمانان در این باره تصمیم گیری کند. سعید واسعی با استقلال توافقاتی داشت اما رضایت نامه او برای این تیم صادر نشد و حالا تی تی ها در اندیشه هایجک او هستند.

 

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات تراکتورسازی تبریز قرارداد باشگاه تراکتورسازی باشگاه تراکتورسازی تبریز اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار نقل و انتقالات اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوتبال داخلی اخبار تیم تراکتورسازی

 

* خط حمله؛ بزرگترین چالش تراکتور
فصل گذشته تراکتور مشکلات زیادی در خط حمله داشت؛ جدایی بازیکنان خارجی سبب شدند تا این تیم وضعیت آرمانی را نداشته باشد. محمدرضا آزادی مهاجم جوان تراکتور از این تیم رفته و ساسان انصاری هم درخواست جدایی دارد. حمزاوی عکاشه مهاجم الجزایری شش ماه به دور از بازی و تمرین بوده اما احتمال زیادی دارد که به تبریز برگردد.قرمزهای آذربایجان به خوبی می‌دانند که برای تیمی کهکشانی باید به خط حمله توجه ویژه ای داشته باشند اما فعلا تنها بازیکنی که حضورش در این پست قطعی شده، پیمان بابایی است.

 

* تراکتورِ کهکشانی؛ سورپرایزها عملی می‌شوند؟
با این حال تراکتور سورپرایزهایی را هم دنبال می‌کند که شاید تحقق آن ها تا پایان نقل و انتقالات پیش برود. پس از قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی، اکنون به دنبال بستن تیمی هستند که برای قهرمانی در لیگ برتر گام بردارد اما در بازار فعلی نقل و انتقالات، این ماجرا با دشواری هایی همراه خواهد بود.
تبریزی ها به دنبال جذب شهریار مغانلو به صورت قرضی بودند اما باشگاه پرتغالی با این خواست مخالفت کرد اما تلاش محمدرضا زنوزی برای خرید بازیکن بزرگ متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ