قیمت طلا و سکه در ۳۰ سال گذشته +جدول و نمودار

2

قیمت طلا در ۳۰ سال گذشته ، نمودار قیمت طلا در ۲۰ سال گذشته ، “نمودار” قیمت طلا در ۱۰ سال گذشته در ایران ، نمودار قیمت طلا در ۵۰ سال گذشته ، نمودار قیمت طلا در ۵ سال گذشته ، قیمت طلا در سال ۱۳۵۰ ، قیمت هر گرم طلا در سال ۷۶ ، قیمت ربع سکه سال ۱۳۷۰ ، قیمت سکه طرح قدیم ، جدول قیمت سکه در ۱۰ سال گذشته ، قیمت سکه قبل از انقلاب ، قیمت سکه در سال ۹۵ ، قیمت سکه در سال ۱۳۸۶ ، قیمت سکه از سال ۹۰ تا ۹۵ ، بالاترین قیمت سکه در چند سال اخیر ، قیمت ربع سکه سال ۸۴ ،قیمت ربع سکه تاریخ پایین ، قیمت طلای جهانی در ۵۰ سال گذشته ، جدول قیمت طلا در ۵۰ سال گذشته ، قیمت سکه طلا در سال ۱۳۵۰ ،قیمت طلا در سال ۱۳۳۰

سکه طرح قدیم

یک روی این سکه بنام علی بن ابیطالب بود شش بار تکرار «علی» به خط معقلی تزیینی در داخل یک شش ضلعی، و قید عبارت «بانک ملی ایران» در زیر آن) و بر روی دیگر آن تصویر بارگاه علی بن موسی الرضا به همراه عبارت «نخستین بهار آزادی» و تاریخ ۱۳۵۸ منقوش بود.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم در سال ۵۷ معادل ۴۲۰ تومان، در سال ۵۸ معادل یکهزار و ۳۰۰ تومان، در سال ۵۹ حدود دو هزار و ۴۰۰ تومان، در سالهای ۶۰ تا ۶۲ معادل ۳ هزار و۵۰۰ تومان، در سال ۶۳ حدود ۳ هزار و ۹۰۰ تومان، در سال ۶۴ حدود ۴ هزار و ۴۱۸ تومان و در سال ۶۵ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

عیار و وزن سکه طرح قدیم و جدید با هم هیچگونه تفاوتی ندارند، اما سکه طرح قدیم دیگر ضرب نمی شود و باندهای مافیایی بازار سکه هر از گاهی به بهانه نایب بودن آن را از بازار جمع می کنند و پس از کسب سودهای فراوان دوباره آن را به بازار سرازیر می کنند.

نمودار قیمت طلا نمودار قیمت سکه قیمت طلا در سال 1350 قیمت طلا در 30 سال گذشته قیمت سکه قبل از انقلاب قیمت سکه طلا قیمت سکه طرح قدیم قیمت سکه طرح جدید قیمت سکه پهلوی قیمت ربع سکه سال 1370 قیمت اونس جهانی طلا قیمت انواع سکه جدول قیمت سکه در 10 سال گذشته تحلیل قیمت طلا و سکه پیش بینی قیمت طلا و سکه بالاترین قیمت طلا در ایران اخبار بازار طلا و سکه

سکه طرح جدید

عیار طلا: ۹۰۰ در هزار؛
وزن سکه: ۸٫۱۳۵۹۸ گرم؛
قطر سکه: ۲۲ میلیمتر؛
یک روی سکه دارای نگاره امام خمینی و قید سال ضرب (۱۳۷۰) در ذیل تصویر؛یک روی سکه دارای نگاره آرامگاه علی بن موسی الرضا امام هشتم (ع) و درج عبارت «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» در بالای تصویر و عبارت «بهار آزادی» در پایین تصویر.

سکه طرح جدید با تصور حضرت امام(ره) در سال ۷۴ توسط بانک مرکزی وارد بازار شد و متوسط نرخ آن در سال مذکور حدود ۴۱ هزار و ۲۵۹ تومان بود، نرخ این سکه در سال ۷۵ کاهش یافت و ۴۰ هزار و ۷۸۵ تومان شد، در سال ۷۶ نیز روند نزولی خود را ادامه داد و نرخ آن به ۳۸ هزار و ۵۱۱ تومان کاهش یافت، اما در سال ۷۷ با روندی صعودی به ۴۵ هزار تومان رسید واین روند صعودی همچنان ادامه داشت تا این در سال ۷۸ در نرخ ۵۸ هزار و ۶۱۵ تومان فروخته شد.

نیم سکه

سکه نیم بهار آزادی از سال ۷۷ توسط بانک مرکزی وارد بازار سکه کشور شده است، قیمت آن به طور متوسط در سال مذکور معادل ۲۴ هزار و ۶۴۸ تومان، در سال ۷۸ حدود ۳۳ هزار و ۷۹۰ تومان، در سال ۷۹ حدود ۳۸ هزار و ۴۴۵ تومان، در سال ۸۰ معادل ۳۶ هزار و ۱۱۵ تومان، در سال ۸۱ حدود ۳۴ هزار و ۵۹۰ تومان، در سال ۸۲ معادل ۳۹ هزار و ۹۵۰ تومان و در سال ۸۳ حدود ۴۶ هزار و ۴۷۰ تومان بوده است.

ربع سکه

ربع سکه تمام بهار آزادی نیز از سال ۷۷ یعنی از همان سالی که سکه نیم بهار وارد بازار شد، به عرصه خرید و فروش بازار سکه افزوده شد، متوسط نرخ این نوع سکه در سال مذکور ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان، در سال ۷۸ حدود ۱۸ هزار و ۲۱۸ تومان، در سال ۷۹ حدود ۲۲ هزار و ۴۱۹ تومان، در سال ۸۰ معادل ۲۱ هزار و ۳۱۹ تومان، در سال ۸۱ معادل ۲۱ هزار و ۶۵۷ تومان و در سال ۸۲ حدود ۲۴ هزار و ۲۳۵ تومان بوده است.

قطع وزن کل (گرم) وزن طلای خالص (گرم) حد ترخّص وزن در هزار قطر دایره (میلیمتر) عیار در ۱۰۰۰ عیار در ۲۴
ربع ۲٫۰۳۳۲۵ ۱٫۸۳۰۵۹۵۵ ۱۰ ۱۶ ۹۰۰ ۲۱٫۶
نیم ۴٫۰۶۶۵ ۳٫۶۶۱۱۹۱ ۵ ۱۹ ۹۰۰ ۲۱٫۶
یک ۸٫۱۳۵۹۸ ۷٫۳۲۲۳۸۲ ۲٫۵ ۲۲ ۹۰۰ ۲۱٫۶

سکه گرمی

سکه گرمی نیز به عنوان دیگر سکه ضرب و منتشر شده توسط بانک مرکزی است که از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با قیمت ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان وارد بازار شد و هم اکنون نرخ آن به حدود ۷۷ هزار تومان رسیده است.

نرخ سکه ها روزانه توسط بانک مرکزی اعلام می شود، این نرخ ها بر اساس قیمت طلای جهانی است، البته تحولات بازار نفت و طلا و برخی مسائل سیاسی و اقتصادی نیز در نرخها تاثیرگذار است.

قیمت جهانی طلا (قیمت جهانی طلا به صورت یک اونس (۳۱٫۱۰۳ گرم) طلای خالص اعلام می‌شود)؛

ارزش دلار به ریال (در دوره‌هایی که دلار با چند نرخ متفاوت عرضه می‌شود، معیار قیمت دلار در بازار است)؛

هزینه ضرب سکه توسط بانک مرکزی (تقریباً معادل هفت‌هزار تومان، طبق برآورد سال ۱۳۸۶)؛

کارمزد عرضه سکه در بانک (تقریباً معادل پانصد تومان، طبق برآورد سال ۱۳۸۷)؛

مالیات بر ارزش افزوده (این مالیات در هنگام عرضه سکه از بانک به خریداران محاسبه می‌شود و در معاملات سکه مجدداً محاسبه نمی‌شود)

قیمت ارز و مسکوک طلا را در بازار آزاد تهران در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۴۰

سکه پهلوی ۸۸ تومان

نیم پهلوی ۴۴ تومان

ربع پهلوی ۲۳ تومان

شمش طلا هر مثقال ۴۴ تومان

نمودار قیمت طلا نمودار قیمت سکه قیمت طلا در سال 1350 قیمت طلا در 30 سال گذشته قیمت سکه قبل از انقلاب قیمت سکه طلا قیمت سکه طرح قدیم قیمت سکه طرح جدید قیمت سکه پهلوی قیمت ربع سکه سال 1370 قیمت اونس جهانی طلا قیمت انواع سکه جدول قیمت سکه در 10 سال گذشته تحلیل قیمت طلا و سکه پیش بینی قیمت طلا و سکه بالاترین قیمت طلا در ایران اخبار بازار طلا و سکه

قیمت انواع مسکوک در بازار تهران در سال ۵۸ به شرح زیر بود:

ربع پهلوی ۳۲۰ تومان

نیم پهلوی ۶۷۵ تومان

یک پهلوی ۱۴۰۰ تومان

دونیم پهلوی ۳۵۰۰ تومان

پنج پهلوی ۷۰۰۰ تومان

ده پهلوی ۱۶۰۰۰ تومان

یک بهار آزادی ۱۵۰۰ تومان

سال قیمت سکه قدیم (تومان) قیمت سکه جدید قیمت نیم سکه قیمت ربع سکه
۵۷ ۴۲۰
۵۸ ۱۵۰۰
۵۹ ۲۴۰۰
۶۰ ۳۵۰۰
۶۱ ۳۵۰۰
۶۲ ۳۵۰۰
۶۳ ۳۹۰۰
۶۴ ۴۴۱۸
۶۵ ۶۵۰۰
۶۶ ۱۱۲۵۷
۶۷ ۹۹۳۹
۶۸ ۱۰۹۲۲
۶۹ ۱۲۷۰۷
۷۰ ۱۲۴۴۷
۷۱ ۱۲۴۰۹
۷۲ ۱۶۴۸۸
۷۳ ۳۰۳۵۲
۷۴ ۴۴۱۶۹ ۴۱۲۵۹
۷۵ ۴۱۲۷۳ ۴۰۷۸۵
۷۶ ۳۸۸۳۳ ۳۸۵۱۱
۷۷ ۴۵۰۹۲ ۴۵۰۰۰ ۲۴۶۴۸ ۱۳۸۵۰
۷۸ ۵۸۷۴۱ ۵۸۶۱۵ ۳۳۷۹۰ ۱۸۲۱۸
۷۹ ۶۰۵۱۲ ۵۶۷۰۰ ۳۸۴۴۵ ۲۲۴۱۹
۸۰ ۶۰۸۲۰ ۵۴۳۸۸ ۳۶۱۱۵ ۲۱۳۱۹
۸۱ ۶۹۹۶۰ ۶۲۹۰۱ ۳۴۵۹۰ ۲۱۶۵۷
۸۲ ۸۶۱۵۰ ۷۶۵۸۰ ۳۹۹۵۰ ۲۴۲۳۵
۸۳ ۱۰۴۵۳۷ ۹۰۱۶۰ ۴۶۴۷۱ ۲۸۲۳۹
۸۴ ۱۲۲۸۹۰ ۱۰۶۶۰۰ ۵۴۴۷۰ ۳۲۱۳۰
۸۵ ۱۶۷۹۶۷ ۱۴۴۲۱۰ ۷۲۶۰۰ ۳۷۷۰۳
۸۶ ۱۹۰۶۷۸ ۱۷۲۸۷۰ ۸۸۲۵۰ ۴۶۹۷۹
۸۷ ۲۳۱۶۴۹ ۲۰۵۳۸۰ ۱۰۵۰۰۰ ۵۴۱۰۱
۸۸ ۲۸۸۰۰۰ ۲۷۰۰۰۰ ۱۳۶۰۰۰ ۷۰۰۰۰
۸۹ ۴۳۵۰۰۰ ۳۸۳۰۰۰ ۱۹۵۰۰۰ ۱۰۶۰۰۰
۹۰ ۸۰۲.۰۰۰ ۷۹۹.۰۰۰ ۳۹۴.۰۰۰ ۲۰۸.۰۰۰
۹۱ ۱.۳۴۵.۰۰۰ ۱.۳۷۷.۰۰۰ ۷۰۵.۰۰۰ ۴۲۸.۰۰۰
۹۲ ۹۵۰.۰۰۰ ۹۵۳.۰۰۰ ۵۰۵.۰۰۰ ۲۸۳.۰۰۰
۹۳ ۹۴۲.۰۰۰ ۹۴۵.۰۰۰ ۵۰۲.۰۰۰ ۲۸۰.۰۰۰
۹۴ ۱.۰۱۲.۰۰۰ ۱.۰۱۰.۰۰۰ ۵۲۲.۰۰ ۲۸۱.۰۰۰
۹۵ ۱.۱۸۶.۰۰۰ ۱.۱۹۸.۰۰۰ ۷۱۹.۰۰۰ ۳۸۹.۰۰۰
۹۶ ۱.۵۷۳.۰۰۰ ۱.۶۲۰.۰۰۰ ۷۸۴.۰۰۰ ۴۹۸.۰۰۰
۹۷ ۲.۱۶۰.۰۰۰ ۲.۲۳۸.۰۰۰ ۱.۱۱۶.۰۰۰ ۶۳۵.۰۰۰

بررسی قیمت جهانی طلا در ۵۰ سال گذشته

جریان شناسی تاریخی بازار طلا از سال ۱۹۷۱ نشان می‌دهد قیمت جهانی طلا طی ۳۹ سال ۴۰ برابر شده و از ۳۵ دلار در این سال به ۱۴۱۴ دلار در نوامبر ۲۰۱۰ رسیده است.

رویترز طی گزارشی از سیر تحولات قیمت جهانی طلا از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی تا سال ۲۰۱۰ اعلام کرد قیمت طلا در سال ۱۹۷۱ بالغ بر ۳۵ دلار در هر اونس بود که این رقم فقط طی ۳۹ سال ۴۰ برابر شده و به ۱۴۱۴ دلار رسیده است:

اوت ۱۹۷۱: ریچارد نیکسون رییس‌جمهور وقت آمریکا ارتباط طلا با دلار را که از سال ۱۹۴۴ بر اساس پیمان برتون وودز برقرار شده بود از بین برد و قیمت طلا در آن تاریخ به ۳۵ دلار در هر اونس رسید.

اوت ۱۹۷۲: آمریکا ارزش دلار را کاهش داد و قیمت طلا به ۳۸ دلار در هر اونس رسید.

مارس ۱۹۷۳: اکثر قدرت‌های اقتصادی جهان سیستم ارزی شناور را اجرا کردند.

مه ۱۹۷۳: آمریکا بار دیگر ارزش دلار را کاهش داد و قیمت طلا به ۲۲/۴۲ دلار رسید.

ژانویه ۱۹۸۰: طلا به رکورد بی سابقه ۸۵۰ دلار رسید. رشد نرخ تورم در پی افزایش قیمت نفت، دخالت نظامی شوروی در افغانستان و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین علل افزایش قیمت جهانی طلا بود.

اوت ۱۹۹۹: قیمت جهانی طلا به کمتر از ۷۰/۲۵۱ دلار رسید. نگرانی از تصمیم بانک‌های مرکزی جهان برای کاهش ذخایر طلا و فروش بیشتر طلا از سوی شرکت‌های معدنی تاثیر زیادی در کاهش قیمت طلا داشت.

اکتبر ۱۹۹۹: قیمت طلا به بالاترین حد خود در دو سال رسید و از مرز ۳۳۸ دلار در هر اونس گذشت. تصمیم ۱۵ بانک مرکزی اروپایی برای اعمال محدودیت در فروش طلا مهم‌ترین علت این افزایش قیمت بود.

فوریه ۲۰۰۳: قیمت طلا به بالاترین حد خود در چهار سال و نیم قبل از آن رسید. اشغال نظامی عراق توسط آمریکا مهم‌ترین علت افزایش قیمت طلا بود.

دسامبر ۲۰۰۳ و ژانویه ۲۰۰۴: قیمت طلا به بالای ۴۰۰ دلار رسید. افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران بین‌المللی مهم‌ترین عامل افزایش قیمت طلا بوده است.

نوامبر ۲۰۰۵: قیمت طلا برای نخستین بار از سال ۱۹۸۷ به بیش از ۵۰۰ دلار رسید.

آوریل ۲۰۰۶: قیمت جهانی طلا از مرز ۶۰۰ دلار گذشت و به بالاترین رکورد خود از سال ۱۹۸۰ رسید. افزایش تنش‌های سیاسی در جهان و کاهش ارزش دلار مهم‌ترین عوامل رشد قیمت طلا بوده است.

مه ۲۰۰۶: قیمت طلا به بیش از ۷۳۰ دلار در هر اونس رسید. افزایش تنش در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی در افزایش قیمت طلا داشت.

ژوئن ۲۰۰۶: قیمت طلا با ۲۶ درصد کاهش به ۵۴۳ دلار رسید. فعالیت‌های سفته‌بازی تاثیر زیادی در کاهش قیمت جهانی طلا داشت.

۷ نوامبر ۲۰۰۷: قیمت طلا به بیش از ۴۰/۸۴۵ دلار رسید که این رقم در ۲۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دوم ژانویه ۲۰۰۸: قیمت طلا به بالای ۸۵۰ دلار رسید.

۱۳ مارس ۲۰۰۸: قیمت طلا برای نخستین بار در تاریخ به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسید.

۱۷ مارس ۲۰۰۸: قیمت طلا به بیش از ۸۰/۱۰۳۰ دلار رسید.

۱۷ سپتامبر ۲۰۰۸: قیمت جهانی طلا ۹۰ دلار دیگر افزایش یافت.

۲۰ فوریه ۲۰۰۹: قیمت طلا به ۴۰/۱۰۰۵ دلار در هر اونس رسید. بحران اقتصادی و مالی آمریکا و جهان تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در این مدت داشته است.

۲۴ آوریل ۲۰۰۹: چین اعلام کرد میزان ذخایر طلای خود را از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۷۵ درصد افزایش داده است و این ذخایر به بیش از ۱۰۵۴ تن رسیده است.

۷ اوت ۲۰۰۹: بانک‌های مرکزی اروپا توافق نامه مربوط به محدود کردن فروش طلا را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کردند.

۸ سپتامبر ۲۰۰۹: قیمت طلا برای نخستین بار از فوریه ۲۰۰۹ به سوی ۱۰۰۰ دلار در هر اونس حرکت کرد. نگرانی از روند رشد و رونق اقتصادی جهان مهم‌ترین عامل این مساله بوده است.

اول دسامبر ۲۰۰۹: قیمت طلا برای نخستین به بالای ۱۲۰۰ دلار رسید.

سوم دسامبر ۲۰۰۹: قیمت طلا به بیش از ۱۰/۱۲۲۶ دلار رسید. کاهش ارزش دلار و تصمیم بانک‌های مرکزی جهان برای افزایش ذخایر طلا مهم‌ترین عوامل رشد فزاینده قیمت طلا بوده است.

۱۱ مه ‌۲۰۱۰: قیمت طلا به رکورد جدید ۱۲۳۰ دلار رسید.

۲۱ ژوئن ۲۰۱۰: قیمت جهانی طلا به بیش از ۹۰/۱۲۶۴ دلار رسید. نگرانی از وضعیت بازارهای مالی و ادامه روند نزولی ارزش دلار مهم‌ترین علل افزایش قیمت طلا بوده است.

۱۴ سپتامبر ۲۰۱۰: قیمت طلا به رکورد جدید ۷۵/۱۲۷۴ دلار رسید که نشانگر نااطمینانی‌های جدیدی در خصوص وضعیت اقتصادی جهان بوده است.

۱۶ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰: قیمت طلا به بیش از ۱۰/۱۲۹۶ دلار رسید. تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تزریق ۶۰۰ میلیارد دلار دیگر به اقتصاد بحران زده این کشور علت اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۰: قیمت طلا برای نخستین بار به بیش از ۱۳۰۰ دلار رسید.

۷ اکتبر ۲۰۱۰: قیمت جهانی طلا به بیش از ۱۳۶۰ دلار رسید. ادامه روند نزولی ارزش دلار پایین بودن نرخ بهره بانکی در آمریکا و تزریق نقدینگی بیشتر در اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی در این روند داشته است.

۱۳ اکتبر ۲۰۱۰: قیمت جهانی طلا به بیش از ۱۳۷۵ دلار رسید.

۹ نوامبر ۲۰۱۰: قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و به ۱۴۱۴ دلار در هر اونس رسید.

سال میلادی قیمت هر اونس طلا به دلار آمریکا
۱۹۶۷ ۳۵.۵۰
۱۹۶۸ ۴۳.۵۰
۱۹۶۹ ۴۱.۰۰
۱۹۷۰ ۳۸.۹۰
۱۹۷۱ ۴۴.۶۰
۱۹۷۲ ۶۳.۸۴
۱۹۷۳ ۱۰۶.۴۸
۱۹۷۴ ۱۸۳.۷۷
۱۹۷۵ ۱۳۹.۲۹
۱۹۷۶ ۱۳۳.۷۷
۱۹۷۷ ۱۶۱.۱۰
۱۹۷۸ ۲۰۸.۱۰
۱۹۷۹ ۴۵۹.۰۰
۱۹۸۰ ۵۹۴.۹۰
۱۹۸۱ ۴۰۰.۰۰
۱۹۸۲ ۴۴۷.۰۰
۱۹۸۳ ۳۸۰.۰۰
۱۹۸۴ ۳۰۸.۰۰
۱۹۸۵ ۳۲۷.۰۰
۱۹۸۶ ۳۹۰.۹۰
۱۹۸۷ ۴۸۶.۵۰
۱۹۸۸ ۴۱۰.۱۵
۱۹۸۹ ۴۰۱.۰۰
۱۹۹۰ ۳۸۶.۲۰
۱۹۹۱ ۳۵۳.۱۵
۱۹۹۲ ۳۳۳.۰۰
۱۹۹۳ ۳۹۱.۷۵
۱۹۹۴ ۳۸۳.۲۵
۱۹۹۵ ۳۸۷.۰۰
۱۹۹۶ ۳۶۹.۰۰
۱۹۹۷ ۲۸۷.۰۵
۱۹۹۸ ۲۸۸.۷۰
۱۹۹۹ ۲۹۰.۲۵
۲۰۰۰ ۲۷۲.۶۵
۲۰۰۱ ۲۷۶.۵۰
۲۰۰۲ ۳۴۲.۷۵
۲۰۰۳ ۴۱۷.۲۵
۲۰۰۴ ۴۳۵.۶۰
۲۰۰۵ ۵۱۳.۰۰
۲۰۰۶ ۶۳۵.۷۰
۲۰۰۷ ۸۳۶.۵۰
۲۰۰۸ ۸۶۹.۷۵
۲۰۰۹ ۱,۰۸۷.۵۰
۲۰۱۰ ۱,۴۲۰.۲۵
۲۰۱۱ ۱,۵۳۱.۰۰
۲۰۱۲ ۱,۶۶۴.۰۰
۲۰۱۳ ۱,۲۰۴.۵۰
۲۰۱۴ ۱,۱۹۹.۲۵
۲۰۱۵ ۱,۰۶۰.۰۰
۲۰۱۸ ۱,۲۹۸.۷۲

نمودار قیمت طلا نمودار قیمت سکه قیمت طلا در سال 1350 قیمت طلا در 30 سال گذشته قیمت سکه قبل از انقلاب قیمت سکه طلا قیمت سکه طرح قدیم قیمت سکه طرح جدید قیمت سکه پهلوی قیمت ربع سکه سال 1370 قیمت اونس جهانی طلا قیمت انواع سکه جدول قیمت سکه در 10 سال گذشته تحلیل قیمت طلا و سکه پیش بینی قیمت طلا و سکه بالاترین قیمت طلا در ایران اخبار بازار طلا و سکه

نمودار قیمت طلا در ۵۰ سال گذشته

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. علی می گوید

    چرا همتون نوشتین نمودار طلا ولی فقط سکه رو آوردین؟ خب طلای ۱۸ عیار چند بوده؟

  2. امیر می گوید

    بسیار عالی ..جامع و مختصر نگارش شده ..از اینکه قیمت انس به دلار هم توضیح دادین و آمارش هست بسیار ممنون