توزیع سیگار خارج از سامانه جامع تجارت قاچاق است

9

علی اصغر رمزی با بیان اینکه شیوه توزیع سیگار‌های تولیدی و وارداتی تغییر کرد، افزود: بر اساس ابلاغیه صادر شده از امروز توزیع سیگار اعم از تولیدی و وارداتی منحصرا از طریق سامانه جامع تجارت صورت می‌گیرد و توزیع خارج از سامانه قاچاق تلقی خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات اظهار کرد: حدود یک‌هزار توزیع کننده استانی در کشور فعالیت می‌کنند و تمامی این توزیع‌کنندگان مکلف هستند فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و توزیع خارج از این سامانه قاچاق تلقی و مجوز متخلفین باطل می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای مطلوب چهار گام اولیه توسط واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سراسری (کشوری) محصولات دخانی، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از ۱۰ تیرماه امسال صرفا توزیع کنندگان استانی از طریق این سامانه امکان دریافت سیگار از تولیدکننده یا توزیع کننده سراسری را خواهند داشت به این ترتیب برخی تخلفات و حاشیه‌ها در سطح استان‌ها پایان یافته و تمامی فعالیت‌های توزیع کنندگان استانی نیز شفاف و تسهیل می‌شود.

رمزی، ابلاغیه اخیر را گام پنجم در زمینه اجرای شناسه کالا و رهگیری در محصولات دخانی اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار گام مهم شامل گام اول یعنی اجرایی و الزامی شدن شناسه کالا در ثبت سفارش و واردات محصولات دخانی، گام دوم مبنی بر ثبت روزانه تولیدات انواع سیگار توسط تمامی تولیدکنندگان در سامانه با شناسه کالا، گام سوم مبتنی بر ثبت روزانه انتقال مالکیت و عرضه سیگار توسط تولید کنندگان و واردکنندگان به توزیع کنندگان سراسری و گام چهارم دال بر الزام توزیع کنندگان سراسری محصولات دخانی به ثبت فعالیت‌های خود در سامانه جامع تجارت به اجرا درآمده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ادامه داد: با اجرایی شدن گام پنجم از امروز تنها یک گام دیگر برای تکمیل زنجیره مجموعه فعالیت‌ها و فعالین صنعت دخانیات در سامانه جامع تجارت باقی می‌ماند و آن گام ششم و ثبت فعالیت‌ها خرده فروشان محصولات دخانی است که در آینده نزدیک نیز این گام اجرایی و الزامی خواهد شد و همان گونه که قبلا اعلام شده بود در نیمه اول امسال تکلیف قانونی در زمینه اجرایی شدن ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شده و کالای دخانی به عنوان اولین کالا در سامانه جامع تجارت عرضه خواهد شد.

رمزی در خصوص گام نهایی و ششم نیز گفت: این گام خرده فروشان سیگار را در بر می‌گیرد، با اجرایی شدن این برنامه، خرده فروشان محصولات دخانی که مجوز توزیع از اتحادیه مربوطه را دریافت نموده اند صرفا امکان دریافت سیگار را از توزیع کنندگان استانی در این سامانه را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در صورتی که توزیع کننده استانی به خرده فروش بدون مجوز سیگار بفروشد مجوز استانی اش باطل خواهد شد چرا که عمل او قاچاق محسوب شده و برخورد قانونی با وی انجام خواهد شد.

به گفته رمزی بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی اعم از سوپر مارکت، خواربار فروش و سقط فروش در کل کشور مجوز عرضه سیگار را دارا هستند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ادامه داد: با اجرای گام ششم عملا توزیع سیگار بسیار شفاف و در چهارچوب قانون و در سامانه جامع تجارت انجام خواهد پذیرفت و فعالیت غیررسمی و قاچاق در سطح عرضه بسیار محدود و به راحتی قابل شناسایی و برخورد می‌شود.

شایان ذکر است که ابلاغیه‌های مربوطه در درگاه الکترونیکی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور به نشانی درگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ. واحد‌های ستادی ـ. دفاتر مستقل جهت بهره‌برداری دینفعان قابل مشاهده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 9 )
  1. عرفان حاذق می گوید

    سلام وقتتدن بخیر…جنای برا نمایندگی پیام میدم…برا استان کهگیلویه و بویر احمد شهرستان گچساران(دوگنبدان) …البته اگه لطف کنید…انبار دارم وسیله کار هم دارم.

  2. علیرضا میرزاپور می گوید

    سلام خسته نباشید.بنده مربی ورزش و فوق دیپلم روابط عمومی دارم.
    میخواهم پخش سیگار را شروع و نمایندگی یکی از محصولات دخانی را اخذ کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتوانم این کار را انجام دهم.در شرف گرفتن جواز پخش سیگار می باشم.

  3. محسن می گوید

    سلام من نمایندگی میخوام براشهرستان ممنون میشم راهشابهم بگیدیابامن تماس بگیرید

  4. هادی آریانا می گوید

    باسلام لطفا جهت اخذمجوز نمایندگی وپخش محصولات دخانی برای شهرستان راهنمایی بفرمایید

  5. امین می گوید

    سلام خسته نباشید لطفا برای اخذ نمایندگی شرکت وینیستون راهنمایی کامل گنید ممنون میشم

  6. عارف می گوید

    سلام خسته نباشید. میخواستم ببینم در استان ایلام نمایندگی دارین. اگه ندارین میخواستم نمایندگی بگیرم ازتون ممنون

    1. عارف می گوید

      شماره تماسمم

  7. سعید می گوید

    با سلام.بنده برای شهرستان نمایندگی میخوام.با شرایط و مجوز و موارد دیگه کاملا آشنا هستم.فقط برای شروع با شما چه مبلغی کافیست.ممنون.سعید از گچساران

  8. میلاد می گوید

    سلام وقت بخیر جهت اخذ نمایندگی وینستون میخواستم شرایطش بدونم ممنون میشم راهنمایی کنید