باجگیری یک میلیارد دلاری آمریکا از شرکت ZTE چین

0

رئیس شرکت زدتی‌ای پس از توافق این شرکت برای پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا در ماجرای نقض تحریم‌های ایران از کارکنان و مشتریان این شرکت عذرخواهی کرد. زدتی‌ای موافقت کرده که به‌ازای رفع تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت این رقم را پرداخت نماید.

این ممنوعیت که به نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران از سوی این شرکت مربوط می‌شد، مانع از آن می‌شد که شرکت زدتی‌ای قطعات مورد نیاز برای ساخت تلفن‌های همراه و سایر محصولاتش را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند.

زدتی‌ای علاوه بر پرداخت این جریمه سنگین، توافق کرده که به‌ازای رفع تحریم‌ها، کادر رهبری خود را نیز تغییر دهد. یین ییمین، رئیس شرکت زدتی‌ای در یادداشتی خطاب به کارکنان شرکت گفته، زدتی‌ای قصد دارد در زودترین زمان ممکن به عرصه تجارت برگردد و افرادی را که در این نقض تحریم‌ها دخیل بوده‌اند، بازخواست خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرده، تحریم‌های آمریکا موجب وارد آمدن «خسارتی عظیم به شرکت شده» و زدتی‌ای مجبور شده «بهای فاجعه‌باری» را پرداخت نماید.

شرکت زدتی‌ای سال گذشته میلادی اعتراف کرد که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبانی کرده و به همین دلیل مجبور به پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا شد. تحریم‌های اخیر دولت آمریکا علیه این شرکت چینی در ماه آوریل به این دلیل اعمال شد که شرکت زدتی‌ای در مورد توبیخ برخی از مدیرانی که مسئول نقض تحریم‌های آمریکا بودند، دروغ گفته بود.

بر اساس توافق جدید، زدتی‌ای باید ظرف مدت ۳۰ روز هیئت مدیره و رئیس خود را تغییر دهد، یک میلیارد دلار جریمه بپردازد، و ۴۰۰ میلیون دلار نیز نزد دولت آمریکا وثیقه بگذارد. در صورتی که زدتی‌ای مجدداً از مفاد توافق با دولت آمریکا تخطی کند، مشمول تحریم‌های ۱۰ساله دولت آمریکا خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ