درباره نویسنده جنجالی سریال «رهایم نکن»

0

«رهایم نکن» عنوان سریالی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب همزمان با افطار روی آنتن شبکه سه می‌رود. سریالی که به‌طور آشکار با کنار هم قرار گرفتن مولفه‌ها و مضامین تکراری و کلیشه‌ای ساخته شده است.

حتی شخصیت محوری این سریال، یعنی رسول تولایی نیز تکرار چند باره شخصیتی است که طی ۱۲ سال گذشته با بازی امین تارخ ساخته شده است. شخصیتی با ظاهر و القاب مثبت و معتبر که فریب شیطان و هوای نفس خود را می‌خورد. اما «رهایم نکن» در ادامه آثار شبه‌روشنفکران که سعی در نمایش تصویری بحرانی از خانواده ایرانی دارد، جامعه‌ای را نشان می‌دهد که در آن همه به هم دروغ می‌گویند و از یکدیگر دزدی می‌کنند. این سریال به خاطر ضعف ساختاری و همچنین محتوای خشونت‌آمیزش، با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

اما نکته قابل تأمل، نامی است که هر شب در تیتراژ سریال «رهایم نکن» به عنوان «همکار نویسنده» دیده می‌شود. جمیله دارالشفایی که به سفارش صداوسیما در نگارش سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان همکاری کرده است، یکی از نویسندگان تابلودار جریان شبه‌روشنفکری است که البته هیچ اثر قابل توجه و مهمی نیز در کارنامه خود ندارد و بیشتر به خاطر حواشی سیاسی شهرت یافته است. چنانکه جمیله دارالشفایی از فعالان فتنه ۸۸ بود و مدتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود.

وی در فضای مجازی نیز بسیار فعال است و معمولا مطالبی با الفاظی غیراخلاقی و مبتذل را می‌نویسد. او در عین دهن‌کجی به ارزش‌های دینی و اخلاقی در فضای مجازی، برای یک مشت ریال بیشتر با پروژه‌های مناسبتی صداوسیمای جمهوری اسلامی هم همکاری می‌کند. وی تا چند روز پیش تصویری با پوششی که مغایر با قوانین کشور بود را در صفحات شخصی‌اش در فضای مجازی قرار داده بود، اما به‌خاطر رفع این تناقض که چطور ممکن است کسی که به قوانین رسمی کشور و معیارهای مذهبی دهن‌کجی می‌کند، نویسنده سریالی با ادعای دینی باشد، این عکس را تغییر داد.

محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سریال «رهایم نکن» نیز مدیرعامل پیشین خانه سینماست که در محافل و نشست‌های این تشکیلات، چهره‌های مسئله‌داری چون جعفر پناهی را که به‌رغم فقدان فعالیت هنری برجسته اما دارای حواشی و اتهامات سیاسی و امنیتی منفی بودند را در صدر می‌نشاند.
در همین حال روزنامه جوان نیز نوشته است: وقتی به برخی صفحات اجتماعی جمیله دارالشفایی در فضای مجازی سر می‌زنیم قرینه فضای سکولار سریال رهایم نکن خودش را نشان می‌دهد. دفاع از جنبش براندازسبز، چهارشنبه‌های سفید مسیح علی‌نژاد، دختران به اصطلاح خیابان انقلاب و…

حالا اگر نویسنده سریال رهایم نکن واقعاً دل پاکی داشت که منجر به اخلاق‌مداری بدون دین‌مداری‌اش می‌شد حرجی نبود اما برخی توئیت‌های او نشان می‌دهد علی القاعده آدم خیلی اخلاق مداری هم نیست. اشاره به نوع ادبیات او در یکی از توئیت هایش عیار اخلاق مداری نویسنده سریال ماه رمضانی را نشان می‌دهد. «خب می‌بینم که باردارتون کردم! با توئیت‌هام درباره سریالم، در مجموع از قسمت‌های سه شب اخیر راضی بودم، فحش هم زیاد خوردم در این شونزده شب و پوستم کلفت شد، نقد هم زیاد بود که در سریال‌های بعدی حواسم هست.»

مسئولان صدا و سیما محمد مهدی عسگرپور فتنه 88 بیوگرافی جمیله دارالشفایی بیوگرافی بهمن دارالشفایی بازیگران سریال رهایم نکن بازداشت‌شدگان فتنه 88 اسامی فتنه گران اخبار فیلم و سریال

هرچند سوابق نویسنده فاخر! سریال ماه رمضانی صدا و سیما به این موارد ختم نشده و به گفته منابع خبری برادر وی بهمن دارالشفایی کارمند بی بی سی فارسی بوده است و تعداد دیگری از اعضای خانواده وی نیز از جمله منتقدان و معترضان به نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و در سال ۸۸ به همراه خود وی بازداشت شده‌اند.

در این شرایط باید از متولیان صداو سیما پرسید که چگونه و با چه مجوزی به چنین افرادی اجازه داده می‌شود تا در رسانه ملی حضور یافته و عقاید خود را در قالب سریال به مردم غالب کنند، آن هم در تایمی که همه مردم در پای گیرنده‌های خود هستند.

واقعیت این است که از کوزه همان برون تراود که در اوست. محمد مهدی عسکرپور و مدیران سیما فکر می‌کنند از درون ذهن دین گریز خانم نویسنده می‌توان برای روزه‌داران ماه رمضان خوراک فرهنگی سالم تهیه کرد؟

 

منبع: جهان نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ