عامل موفقیت در زندگی در سخنان بزرگان جهان

2

زیباترین سخنان بزرگان جهان درباره موفقیت

مهم نیست چند ساله هستید، کجا زندگی می کنید یا چه شغلی دارید، یک چیز بین همه ما انسان ها مشترک است: تمایل به موفقیت.

تعریف هر فرد از موفقیت متفاوت است، در حالی که برخی مردم موفقیت را آرامش، داشتن خانواده خوب، همسر دلسوز و والدین می دانند اما در ذهن بیشتر افراد، موفقیت مترادف است با به دست آوردن ثروت، شهرت و قدرت.

صرف نظر از تعاریف متفاوت، راه های زیادی برای دستیابی به موفقیت در زندگی وجود دارد؛ اما تجربه ثابت کرده یکی از بهترین روش ها الگو گرفتن از افراد موفق و بزرگان تاریخ است.

در ادامه به تعدادی از مهم ترین رموز موفقیت در زندگی و کسب و کار افراد موفق و ثروتمندان جهان اشاره می کنیم. با کوکا همراه باشید.

رمز موفقیت در کار و زندگی در سخنان بزرگان

۱. آنچه را دوست دارید انجام دهید

کاری که علاقه دارید پیدا کنید و انجام دهید، اپرا وینفری می گوید:”وقتی می فهمی در مسیر موفقیت قرار گرفته ای که کاری را انجام دهی حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی. ”

تفاوت افراد موفق و افراد خیلی موفق در این است که افراد خیلی موفق به خیلی از چیزها نه می گویند. – وارن بافت سومین فرد ثروتمند دنیا

۲. بزرگ فکر کنید

میکل آنژ می گوید:” خطری که بسیاری از ما را تهدید می کند تعیین اهداف بلند و نرسیدن به آن ها نیست بلکه اغلب ما اهداف کوچکی انتخاب می کنیم و به همان می رسیم. ”

آینده به کسانی تعلق دارد که زیبایی رویاهای شان را باور دارند.

۳. ایجاد تعادل در زندگی را یاد بگیرید

فیل نایت، مدیر عامل شرکت نایک می گوید:” در زندگی شخصی و کاری همیشه جنگ دائمی میان آرامش و آشفتگی هست که هیچ یک پیروز نمی شود اما اینکه چگونه هر دوی آن ها را مدیریت کنید رمز موفقیت در زندگی است. ”

۴. از شکست نترسید

هنری فورد می گوید:”شکست به سادگی فرصتی برای شروع دوباره است تا این بار هوشمندانه تر عمل کنید. ”

پشت هر فرد موفقی، سال های بدون موفقیت بسیاری وجود دارد – باب براون

۵. مرد عمل باشید

لئوناردو داوینچی می گوید:” از مدت ها قبل متوجه شدم که افرادی که اهل عمل هستند به ندرت عقب می ایستند تا اتفاقی برایشان رخ دهد، آن ها بیرون می روند و به آن چه می خواهند می رسند. ”

۶. از درگیری با مردم اجتناب کنید

تئودور روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید: ” مهم ترین عنصر در فرمول موفقیت دانستن طرز برخورد با مردم است. ”

۷. بیشتر با افراد موفق وقت بگذرانید

همه ی ما می دانیم افرادی که با آن ها رابطه داریم بر روی زندگی و فکر ما تاثیر می گذارند. برای موفقیت و ثروتمند شدن سعی کنید با افرادی وقت بگذرانید که موفق و ثروتمند هستند.

در بیشتر موارد، ارزش شما را نزدیک ترین دوستان شما نشان می دهند. اگر با افراد موفق رابطه داشته باشید، فکر شما باز می شود و محدودیت های ذهن شما درباره ی پول از بین می رود.

واقعیت این است که میلیونر ها نسبت به افراد سطح متوسط طرز فکر متفاوتی درباره ی پول دارند. – استیو سیبلد

۸. به توانایی خود باور داشته باشید

والتر دیزنی می گوید: ” اگر بتوانی چیزی را تصور کنی، می‌توانی آن را انجام دهی. ”

تمام رویاهای ما می توانند محقق شوند اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم – والت دیزنی

۹. نگرش مثبت داشته باشید

توماس جفرسون می گوید:” هیچ چیز نمی تواند انسانی با نگرش مثبت را از دستیابی به هدفش بازدارد و هیچ چیز نمی تواند به انسانی با نگرش منفی کمک کند. ”

۱۰. شجاعت پیروی از قلب خود را داشته باشید

استیو جابز می گوید:”شجاعت پیروی از قلب و بصیرت خود را داشته باشید، آن ها می دانند شما واقعا می خواهید به چه کسی تبدیل شوید، بقیه چیزها ثانویه است. ”

مردم فکر می کنند که تمرکز به معنی بله گفتن به هر چیزی و فکر کردن در مورد آن است، اما تمرکز واقعا این معنی را ندارد.
تمرکز یعنی انجام یک کار و نه گفتن به صد ها ایده ی خوب دیگری که وجود دارد – استیو جابز

۱۱.سخت تلاش کنید

جی سی پنی می گوید:” اگر نخواهید بیشتر از ظرفیت های یک انسان معمولی تلاش کنید به موقعیت های بالا دست پیدا نمی کنید. ”

۱۲.دلسرد نشوید

آبراهام لینکلن می گوید:” نگذارید دلسردی بر شما غلبه کند، در نهایت مطمئن هستید که موفق می شوید. ”

من اشتباهی نداشتم. من فقط ۱۰ هزار راه را امتحان کردم که کار نمی کردند! – توماس ادیسون

۱۳. عزم راسخ داشته باشید

کلنل سندرز می گوید:” پس از آن که تصمیم گرفتم به چیزی که می خواهم برسم، دیگر نه زمان، نه میزان نیروی کار و نه پول نمی تواند جلوی من را بگیرد که به بهترین چیزی که برای من است دست پیدا کنم. تا امروز این کار را کرده ام و با آن پیروز خواهم شد، می دانم. ”

برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار به نکات زیر نیز توجه کنید :

۱۴. از منطقه امن خود خارج شوید

وقتی در منطقه راحتی و امن هستیم هیچ موفقیت بزرگی به دست نخواهد آمد. بارها از مردم شنیده ام که می گویند نگران امنیت خود هستند، اما فراموش نکنید که امنیت برای افراد دلمرده است.

موفقیت تصادفی نیست – جک دورسی بنیانگذار تویتتر

۱۵. هرگز ناامید نشوید

اکثر موفقیت های بزرگ با تلاش اول به دست نیامده اند. گاهی هرچقدر تلاش می کنید به نتیجه دلخواه نمی رسید اما به این معنی نیست که این کار نشدنی است بلکه ممکن است روش شما اشتباه باشد، اگر آسان بود که هرکسی از عهده آن برآمده و فرصتی برای شما باقی نمی ماند!

۱۶. موفقیت از آن چیزی که فکر می کنید نزدیک تر است!

معمولا درست زمانی که از انجام کاری خسته شده و می خواهید آن را رها کنید، چند قدم با موفقیت فاصله دارید. به عبارت دیگر هرچه به موفقیت نزدیک تر شده و کار سخت تر می شود بیشتر به ادامه ندادن و رها کردن هدف وسوسه می شویم.

۱۷. تعهد داشته باشید

چقدر به اهداف خود متعهد هستید؟ برای رسیدن به آن چه می خواهید چه فداکاری هایی انجام می دهید؟ اگر به هدف خود متعهد باشید انگیزه نیز خود به خود ایجاد خواهد شد.

۱۸. تمرکز کنید

روی آن چه دوست دارید رخ دهد تمرکز کنید نه چیزهایی که از آن می ترسید. به خودتان بگویید: “همان چیزی که به آن فکر می کنید باید رخ دهد. ”

آنتونی رابینز در این باره می گوید : مردم با تمرکز بر روی چند هدف در یک زمان، برای هدفی که می توانند در یک سال به دست آورند بیشتر از ده سال وقت صرف می کنند.

یک جنگجوی موفق، مردی متوسط است با تمرکزی مانند لیزر – بروس لی

به دست آوردن چیز هایی که اهمیت زیادی دارند را هرگز نباید به خاطر رسیدن به چیز هایی که اهمیت کمتری دارند، رها کنید – گوته

۱۹. در زمان حال زندگی کنید

شما از پس هر اتفاقی که در این لحظه و امروز رخ می دهد بر می آیید، به شرط آن که به آینده و آن چه ممکن است رخ دهد فکر نکنید. این طرز فکر باعث می شود بدون توجه به دشوار بودن وضعیت به لحظه حال تمرکز کرده و مشکلات فعلی را حل کنید.

ذهن های بزرگ درباره ایده ها صحبت می کنند، ذهن های متوسط درباره رویدادها حرف می زنند و ذهن های کوچک درباره دیگران

۲۰. همیشه رو به جلو حرکت کنید، حتی با قدم های کوچک!

هرگز متوقف نشوید. بدون شک ماندن در وضعیت کنونی و رشد نکردن چه در زندگی شخصی یا کاری به مرور روحیه تان را دلمرده می کند.

هر روز یک قدم هر چند کوچک به سمت هدف خود بردارید، به گفته کایزن، متخصص کسب و کار ژاپنی، پیشرفت های کوچک روزانه در نهایت به موفقیت های بزرگ می انجامد.

۲۱. سریع تصمیم بگیرید

ژنرال ویلیام شرمن می گوید:” برنامه خوبی که امروز اجرا شود بهتر از برنامه کامل فردا خواهد بود”

۲۲. به رقبا توجه کنید

به رقبای خود توجه کنید اما بیشتر از آن به کاری که در حال انجامش هستید تمرکز داشته باشید. هنگام زیر نظر گرفتن رقبا توجه داشته باشید که همه چیز از یک فاصله ای به بعد کامل و عالی به نظر می رسد، حتی سیاره زمین از فاصله دور به نظر مکانی صلح آمیز و آرام دیده می شود!

۲۳. همیشه بهانه ای برای لبخند زدن هست

از زندگی لذت ببرید، زندگی شانس بزرگی است که به شما داده شده و آنقدر کوتاه است که فرصتی برای غصه خوردن ندارید.

۲۴. به نتیجه فکر نکنید

اگر در مسیر زندگی با هیجان و کنجکاوی به دنبال کشف و تجربه های چیزهای جدید باشید، انگیزه مانند سوخت به شما انرژی خواهد داد، اما اگر فقط به نتیجه کار فکر کنید انگیزه چیزی شبیه آب و هوا می شود که با طوفان سختی ها خراب می شود. به آن چه که در مسیر یاد می گیرید فکر کنید و به مقصد توجه نداشته باشید.

۲۵. از تخیل خود استفاده کنید

خیلی از ما در رویاهامون زندگی نمی کنیم چون که در حال زندگی در ترس های زندگی مون هستیم – لس براون

راه خلاص شدن از افکار منفی استفاده از تخیل است. وقتی همه چیز خوب پیش می رود ناخوداگاه سرشار از انرژی مثبت هستید، اما زمانی که به مشکل برمی خورید باید انرژی بیشتری داشته باشید.

می توانید حدس بزنید تکرار کلمات منفی مانند “من از کارم متنفرم” چه تاثیر منفی در روحیه فرد می گذارد، در حالی که می توانید با تخیل مثبت حتی از بدترین رئیس دنیا در خسته کننده ترین شغل دنیا چیزهای زیادی یاد بگیرید.

منبع : مشرق به نقل از کوکا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ناشناس می گوید

    حقیقت اینه که بعضی کارها رو نمیشه به موفقیت رسوند اگر میشد خیلیها دوست داشتن که موفق بشن،مثلاً من خیلی وقتها دلم میخواد کاش خانم نبودم و مثل امام رضا (ع) که ضامن آهو شدند تو یه جای شلوغی جون یه گاو یا گوسفند یا شتر یا … که قراره سرش رو ببرن و به زندگیش خاتمه بدن نجات بدم حتی حاضر بودم بخاطر اینکار بمیرم آخه وقتی حیوون واسه نجات جون آدما از خودش میگذره چرا من که اشرف مخلوقاتم نگذرم ؟؟؟ ولی بعدش میگم شاید اگر خانم نبودم قلبم اینطوری نبود بالاخره نمیدونم چکار کنم کاش برای این مردم احمق که هیچی از کار امام رضا (ع) نفهمیدن هر کدوم از امامانمون ضامن یه حیوون میشدن بلکه دست از سر بدبختشون بر میداشیم.

    1. ناشناس می گوید

      معذرت میخوام قصد جسارت به آقایون رو نداشتم چه بسا مردانی هستند که دلرحمتر از خانمهان و برعکس خانمهایی هستند که بسیاز سنگدل و بی احساسن