روش جدید کلاهبرداری با پیش فروش ساختمان در تهران

0

به دلیل عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان، یک کلاهبردار با اخذ ۸۰ میلیارد تومان از متقاضیان پیش خرید مسکن در دو بنگاه املاک منطقه گیشا در تهران، بدون تحویل واحدها گریخت.

یک سازنده پروژه‌های ساختمانی در منطقه گیشا با پیش‌فروش واحدهای در حال ساخت به طور همزمان به چندین نفر، علی‌رغم صدور کد رهگیری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است. یکی از مالباختگان درباره جزئیات این کلاهبرداری میلیاردی به خبرنگار مهر گفت: این سازنده مسکن که همزمان دو دفتر مشاور املاک در منطقه گیشا دارد، با سوء استفاده از دسترسی به اطلاعات سامانه فروش املاک، از طریق دست بردن در کدپستی مندرج در سیستم صدور کد رهگیری، اقدام به صدور مبایعه‌نامه‌های متعدد با کد رهگیری رسمی برای واحدهای مختلف کرده و هر واحد را همزمان به چندین نفر پیش‌فروش کرده است.

وی افزود: مالباختگان با اعتماد به مبایعه‌نامه‌هایی که به صورت رسمی و با کد رهگیری در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شده است، دار و ندار و همه سرمایه و هستی خود را در اختیار مشاور املاک و سازنده قرار داده‌اند اما حالا مبایعه‌نامه با کد رهگیری هم ارزشی برای‌شان ندارد. وقتی کدرهگیری رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک هم اعتباری ندارد، دیگر به چه قانون و برگه رسمی و سندی می‌توان اعتماد کرد؟

این مالباخته تصریح کرد: این کلاهبردار در مواردی دو واحد را به طور همزمان به ۸ نفر فروخته و مبالغی بین ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان از مالباختگان دریافت کرده و متواری شده است. همه مالباختگان نیز برای واحدهای خریداری شده‌شان مبایعه‌نامه با کدرهگیری رسمی دارند!

وی افزود: مراجعات و پیگیری‌های ما از اتحادیه مشاوران املاک استان تهران و دیگر مراجع ذی ربط نیز تا امروز نتیجه نداشته و مالباختگان این پروژه رسما به خاک سیاه نشسته‌اند. تقاضای ما از مسئولان، پیگیری این موضوع و دستگیری و برخورد با متخلفان و اصلاح ایرادها در سیستم‌های رسمی است که به متخلفان اجازه کلاهبرداری و بازی با زندگی مردم را می‌دهد.

این شهروند با بیان اینکه مجموع مالباختگان به ۸۰ نفر می رسد، گفت: به طور میانگین از هر نفر ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان گرفته شده که با توجه به اینکه این رقم بسیار بالاست، می توان گفت همه این افراد همه اموال خود را که در طول زندگی شان جمع کرده اند، در اختیار این فرد گذاشتند تا برای آنها سرپناهی بسازد؛ ولی نتیجه این شد که این کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد پیش خریداران، از آنها کلاهبرداری کرد و در حال حاضر متواری است.

به گفته این مالباخته، در حال حاضر پرونده شکات از این سازنده مسکن در اداره آگاهی خیابان وحدت اسلامی در حال رسیدگی است و مالباختگان تا کنون چندین بار در برابر این اداره آگاهی تجمع کرده و خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده خود شده اند.

قرارداد زیر، نمونه تأییدیه اتحادیه مشاوران املاک استان تهران برای کد رهگیری صادر شده یکی از واحدهای پیش فروش شده به یکی از مالباختگان است.

نکات حقوقی در خرید خانه کلاهبرداری میلیاردی قیمت پیش فروش آپارتمان تهران فروش خانه تهران روش کلاهبرداری جدید راهنمای خرید آپارتمان در تهران راهنمای خرید خرید خانه در تهران خرید آپارتمان در تهران پیش فروش ساختمان پیش فروش آپارتمان پیش خرید آپارتمان اخبار کلاهبرداری اخبار تهران اخبار بازار مسکن اجاره مسکن تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ