وکیل محمد ثلالث ادعای انتشار اسناد بی‌گناهی را رد کرد

0

زینب طاهری وکیل محمد ثلاث در گفتگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که «شما روز گذشته اعلام کردید اسنادی مبنی بر بی‌گناهی این فرد در دست دارید که امروز منتشر خواهید کرد؟»، گفت: کانال‌های تلگرامی برخی مطالب را از سایت بنده برداشتند و در این باره منتشر کردند که هیچ ارتباطی به من ندارد.

وی در ادامه افزود: زمانی که فردی اعدام و حکم او اجرا می‌شود؛ دیگر لزومی به انتشار اسناد و هیاهو نیست و این خود نیز نوعی اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود و در شأن یک وکیل نیست.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ در جریان تجمع اعتراضی دراویش گنابادی، اتوبوسی که محمد ثلاث راننده آن اعلام شد، دو نفر از مأمورین ناجا و یک بسیجی را زیر گرفت و باعث شهادت آنها شد. این اقدام که ثلاث را به راننده اتوبوس مرگ معروف کرد، در جریان تجمع‌های اعتراضی دراویش گنابادی رخ داد که از ۱۴ بهمن ۹۶ در اعتراض به آنچه جلوگیری از بازداشت نورعلی تابنده قطب دراویش عنوان می‌کردند، شروع شده بود. دراویش گنابادی چند هفته‌ای را در محل سکونت قطب یعنی خیابان پاسداران کوچه گلستان هفتم تجمع کردند.

با وجود اینکه مسئولان انتظامی اعلام کردند قرار نیست محدودیتی برای قطب دراویش ایجاد شود اما تجمع هواداران نورعلی تابنده در گلستان هفتم ادامه یافت و ابعاد تازه‌تری پیدا کرد تا اینکه به حادثه سی‌ام بهمن منجر شد.

ثلاث که بعد از طی مراحل قضایی، برایش حکم اعدام صادر شد، دیروز پای اجرای حکم رفت و اعدام شد.

روز گذشته در فضای مجازی اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه زینب طاهری وکیل محمد ثلاث، عنوان کرده اعترافات ثلاث تحت فشار بوده و او اسنادی دارد که نشان می‌دهد ثلاث راننده اتوبوس مرگ نبوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ