تاریخ برگزاری کنکور ۹۷ (تجربی، زبان، هنر، علوم انسانی و ریاضی)

0

زمان برگزاری کنکور تجربی ۹۷ ، زمان برگزاری کنکور زبان ۹۷ ، تاریخ کنکور ۹۷ تجربی ، تاریخ کنکور سراسری ۹۷ ، زمان برگزاری کنکور ۹۷-۹۸ ،زمان برگزاری کنکور هنر ۹۷ ، کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ ،  مدارک لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع بیش از یک میلیون و ۲۱۶ هزار کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور طی روزهای سوم تا ششم تیرماه خبر داد و گفت: این آزمون روزهای هفتم و هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

افزایش تعداد داوطلبان کنکور ۹۷

وی در ادامه افزود: در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و مابقی مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان کنکور ۹۷ را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: با توجه به اینکه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی می‌توانستند در آزمون گروه هنر نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۶۶ هزار و ۶۴۹ نفر از گروه‌های دیگر در گروه هنر شرکت کردند.

دکتر توکلی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر می‌توانستند در آزمون گروه زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۱۳۸ هزار و ۸۶ نفر از سایر گروه‌ها در گروه زبان‌های خارجی شرکت کردند.

وی گفت:به دلیل اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند، لذا با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده که یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر هستند و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان یعنی تعداد ۲۰۴ هزار و ۷۳۵ نفر، در کل برای یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

مهلت گرفتن کارت کنکور مدارک لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارت ورود به جلسه کنکور زمان برگزاری کنکور زبان زمان برگزاری کنکور تجربی زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تعداد شرکت کنندگان کنکور تاریخ برگزاری کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور اخبار کنکور سراسری اخبار کنکور 1402 آمار پذیرفته‌شدگان کنکور

آغاز توزیع کارت از سوم تیرماه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور افزود: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی و هنر در روزهای یکشنبه سوم تا چهارشنبه ششم تیرماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، کارت ورود به جلسه گروه های آزمایشی منتخب دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: کنکور سراسری سال ۹۷ در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی تعیین شده پاسخ دهند.

وی یادآور شد: اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص جزئیات نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۷ امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ منتشر می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه اولیه دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور منتشر می‌شود.

اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره تاریخ‌ برگزاری، نحوه‌ پرینت کارت‌ و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری‌ سال ۱۳۹۷

ضمن قبولی طاعات و عبادات شما داوطلبان عزیز در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، بدینوسیله به اطلاع کلیه خواهران‌ و برادرانی که‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۷ ثبت‌‌نام‌ نموده‌­اند می‌رساند آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۴/۰۷، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه مورخ ۹۷/۰۴/۰۷، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۹۷/۰۴/۰۸ و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه مورخ ۹۷/۰۴/۰۸ در ۳۷۵ شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره ۱) برگزار خواهد شد.

کارت‌ شرکت در آزمون برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال ۱۳۹۷ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع­رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی “مطابق بند «ب» این اطلاعیه” به حوزه­های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ و ۳ مراجعه نمایند.

الف- نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

 کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از  بعد از ظهر روز یکشنبه مورخ ۳/۴/۱۳۹۷ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۶/۴/۹۷ برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند.

بدیهی است داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه­های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نمایند. داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

تذکر مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت­نام اقدام نموده و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه ننمایند. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می­باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ