ترک تشریفات در قراردادهای میلیاردی شهرداری تهران با شرکت های خانوادگی +سند

0

شهرداری تهران در راستای شفاف سازی اقدام به راه اندازی سایت شفاف کرد و قرار است در این سایت قراردادهای منعقد شده شهرداری در دوران جدید مدیریتی منتشر شود.

در سامانه‌ی شفافیت شهرداری تهران در تاریخ ۰۶/۰۸/۱۳۹۶ قراردادی با شرکت میهن سازان ارشیا برای تامین آسفالت به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال با ترک تشریفات قانونی منعقد شده و شهردار منطقه ۳ در توجیه ترک تشریفات به ماده ۳۱ قانون معاملات شهرداری استناد کرده (معامله با وزارتخانه و یا موسسه یا شرکت دولتی یا شهرداری‌ها یا موسسات وابسته به آن‌ها) در حالی که شرکت میهن سازان ارشیا یک شرکتی که متعلق به آقایان ولی محمد هدایتی، مهدی هدایتی، یوسف انتظاری و راحله زحمتکش است.

مافیای اصلاح طلب عملکرد اصلاح طلبان شرکت میهن سازان ارشیا شرکت کندوان پارس سوابق شهردار تهران سامانه‌ی شفافیت شهرداری تهران رانت خواری در ایران تکرار خاتمی ترک تشریفات مناقصه افشاگری اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران اخبار بدون سانسور سیاسی

مافیای اصلاح طلب عملکرد اصلاح طلبان شرکت میهن سازان ارشیا شرکت کندوان پارس سوابق شهردار تهران سامانه‌ی شفافیت شهرداری تهران رانت خواری در ایران تکرار خاتمی ترک تشریفات مناقصه افشاگری اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران اخبار بدون سانسور سیاسی

مافیای اصلاح طلب عملکرد اصلاح طلبان شرکت میهن سازان ارشیا شرکت کندوان پارس سوابق شهردار تهران سامانه‌ی شفافیت شهرداری تهران رانت خواری در ایران تکرار خاتمی ترک تشریفات مناقصه افشاگری اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران اخبار بدون سانسور سیاسی

بر اساس این گزارش، شهرداری منطقه ۳ قرارداد دیگری هم در مورد تامین آسفالت به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با شرکت ساختمانی کندوان پارس با ترک تشریفات منعقد کرده است که این شرکت نیز یک شرکت کاملا خانوادگی است و هیات مدیره آن آقایان سید محمد حسن، سید محمد علی، سید علی و سید علیرضا صاحب زمانی هستند.

ماده ۳۱ معاملات شهرداری به شرح زیر است:

۱ ـ در مورد معاملاتی که طرف معامله وزارتخانه و یا موسسه یا شرکت دولتی یا شهرداریها یاموسسات وابسته به آنها باشند.
۲ ـ در مورد خرید اموال و خدمات و حقوق مالی که به تشخیص شهردار پایتخت منحصر بفردباشد.
۳ ـ در مورد خرید یا اجاره کردن اموال غیر منقول که طبق نظر کارشناس منتخب شهرداری‌پایتخت انجام خواهد شد.
۴ ـ در مورد خرید خدمات هنری و صنایع مستظرفه و کارشناسان‌.
۵ ـ در مورد خرید کالاهای انحصاری دولتی و کالاهایی که از طرف مراجع صالح دولتی برای آنهاتعیین نرخ شده باشد.
۶ ـ در مورد خرید کالاهای مورد مصرف روزانه که در محل نرخ ثابتی از طرف دولت یاشهرداریها یا مراجع ذیصلاح برای آنها تعیین شده باشد.
۷ ـ در مورد کرایه حمل و نقل هوایی ـ دریایی ـ هزینه مسافرت و نظایر آن در صورت وجود نرخ‌ثابت و مقطوع‌.
۸ ـ در مورد خرید قطعات یدکی برای تعویض یا تکمیل لوازم و تجهیزات ماشین‌آلات موجودو همچنین ادوات و ابزار و وسایل اندازه‌گیری دقیق و لوازم آزمایشگاهی علمی و فنی و حق اختراع‌و نظایر آن به تشخیص شهردار پایتخت‌.
تبصره ـ در مواردی که نماینده انحصاری فروش کالاهای ساخت کارخانه‌های خارجی یاکارخانه‌های داخلی کالا را موجود نداشته باشند یا به نرخ اعلام شده از طرف مراجع رسمی نفروشندشهرداری پایتخت می‌تواند کالا را با رعایت مقررات این آیین ‌نامه خریداری کند و در صورتیکه کالابیش از نرخی که از طرف مراجع فوق الذکر تعیین شده از نماینده انحصاری فروش یا کارخانه داخلی‌خریداری شود باید مراتب را بمراجع تعیین کننده نرخ اعلام کند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: تمامی قراردادهای که منعقد می شود به خصوص آنهایی که انحصاری نیستند (کسی نمی تواند تولید کند) باید از طریق مناقصه انجام شود اما اگر کالا انحصاری باشد برای واگذاری شرایط خاص وجود دارد.

وی ادامه داد: اما آسفالت کالای خاص نیست و خیلی ها می توانند آن را تهیه کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در خصوص ترک تشریفات در قراردادها گفت:باید شرایط دیده شود. فقط در شرایط خاص اما و اگرهای وجود دارد و باید قراردادهای که ترک تشریفات است پیگیری و در خصوص آن تحقیق شود.

حال ذکر چند نکته لازم است که آیا آسفالت کالای منحصر به فرد است و در جای دیگری نیست؟ یا یک کالای هنری است و کسی نمی تواند تولید کند؟ و یا یک کالای انحصاری دولتی است . همچنین در این سامانه نیامده است این شرکت دقیقا به کدام سازمان و نهاد وابسته است و باز هم در تمام این موارد اولویت با برگزاری مناقصه است.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ