تسلیت مردم به مهدوی کیا؛ آلمان هم حذف شد

2

درست بعد از مساوی با پرتغال و حذف حسرت‌بار ایران که با همه انتقادات دفاع آهنینی جلوی تیم‌های بزرگ بست، فردوسی‌پور به مهدوی‌کیا تریبون داده بود تا کلیشه‌های سه دهه پیش درباره نظم و برنامه‌ریزی را تکرار کند، دائم اسم آلمان را بیاورد و در واقع دکان و دستگاه خودشان را تبلیغ کند.

این حرف‌های تکراری نشانه حقارت تاریخی ما و احساس ضعف‌مان جلوی کشور‌های پیشرفته (مخصوصا آلمان) است که متأسفانه روی ورزش هم سایه انداخته.

بنیان تفکری که خیال می‌کند فوتبال از اساس وابسته به برنامه‌ریزی و نظم و خرج کردن است و آلمان هم با این چیز‌ها موفق بوده اشتباه است. آلمان اگر یکی از بهترین تیم‌های جهان را ساخته از استعداد فوق العاده و جرأت و جنگندگی بازیکن‌هایش بهره برده، نه تدارکات و برنامه‌ریزی! امتیاز آلمان بیشتر ژن خوب و قدرت بدنی بالا و هوش سرشار بوده نه نظم و ریختن پول گزاف به پای بازیکن‌ها! اما فکر جهان سومی هنوز کلیشه فوتبال ماشینی را بلغور می‌کند.

برای شکوفا شدن استعداد‌ها میزانی از برنامه‌ریزی و نظم و امکانات کافی است و برای شگفتی ساز شدن نیازی به هزینه گزاف نیست. اگر عراق در اوج بدبختی قهرمان آسیا می‌شود و اگر غنا و سنگال در جام جهانی شگفتی‌ساز می‌شوند نقطه اتکایشان استعداد و علاقه به جنگیدن است، امکانات و تدارکات حتما موثرند، اما بیشتر زمینه‌ساز هستند و بیشتر از این‌ها به درد بهانه آوردن موقع شکست می‌خورند. می‌بینید که ایران با امکانات و پول بیشتر هنوز شگفتی نداشته است.

تکیه قهرمان اروپا روی یک نفر (رونالدو) است و اگر او را نداشت از گروه صعود نمی‌کرد، آرژانتین با یک نفر (مسی) خودش را نجات می‌دهد، فوتبال ما هم بهترین خاطراتش را از غیرت و جنگدنگی یک نفر (دایی) دارد که هنوز بی‌رقیب مانده، امروز اگر با پرتغال مساوی می‌کنیم به خاطر اعتماد به نفس یک نفر (بیرانوند) است که خیلی‌ها کری خواندنش را مسخره کردند. ما فعلا نمی‌خواهیم قهرمان جهان شویم! برای شگفتی، اما از این یک نفر‌ها و کری‌خوان‌ها کم داشتیم.

فوتبال ما جناحی از حقارت دارد که موقع قرعه‌کشی عزا می‌گیرد و ده دقیقه از بازی مراکش نگذشته آرزوی تمام شدن بازی می‌کند و موقع باخت به آرژانتین یا حذف شدن جوگیر می‌شود و به خوشحالی و بزن بکوب یک عده دیوانه دامن می‌زند!

فوتبال ما بازیکن‌های سابقا خوبی دارد که حالا تشخیص نمی‌دهند تبلیغ لباس و ساعت و حتی آب معدنی از عکس ماست خوردن بهتر است، اما درباره فوتبال ملی نظر می‌دهند! شما ماست‌تان را بخورید، آلمان حذف شد.

***

واکنش های مردم در فضای مجازی به مهدی مهدوی کیا

الگو ایشون آلمان بود.. اون که شروع کرد به حرف زدن به تیم ملی در حالی که همه داشتن از بازی قابل تقدیرمون در مقابل قهرمان اروپا حرف میزدن ایشون به نظر من برای تبلیغ بیزینسش شروع کرد به کوبیدن

خلاصه کلا اومد از مدرسه فوتبالش و بیزینسش تبلیغ کنه تو تلویزیون اونم بدون پول

ضمنا کره جنوبی با مربی داخلی اش آلمان رو برد

*

کی گفته اسطورس ؟؟؟. چیکار کرده ؟ کفش طلا رو برده یا توپ طلا ؟؟؟ یا از وسط زمین همه رو دریبل زده و به برزیل ۵ تا. گل زده ؟؟؟. این … واسه ادمای منطقی هیچی نیست .

*

سوابق مهدی مهدوی کیا سلبریتی بیسواد دروغ سلبریتی ها بیوگرافی مهدی مهدوی کیا اینستاگرام مهدی مهدوی کیا سوابق مهدی مهدوی کیا سلبریتی بیسواد دروغ سلبریتی ها بیوگرافی مهدی مهدوی کیا اینستاگرام مهدی مهدوی کیا سوابق مهدی مهدوی کیا سلبریتی بیسواد دروغ سلبریتی ها بیوگرافی مهدی مهدوی کیا اینستاگرام مهدی مهدوی کیا

منبع : فردا نیوز و اینستاگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. علیرضا می گوید

    سلام
    با مطالب منتشر شده از سوی شما مخلف هستم
    مهدی خان مهدوی کیا اسطوره فوتبال ایران و کارشناس خبره فوتبال هستند. و نباید در مورد ایشان این اکاذیب را نشر دهید.
    معلوم است به توضیحات کارشناسی ایشان در برنامه توجه نفرمودید.

  2. کیوان می گوید

    واقعا حرفهایی که زدین را قبول دارین؟ فوتبال به برنامه ریزی وامکانات و زیر ساخت نیاز نداره ؟ خب جواب نقدآبکیت را از چهار دهه نرفتن به المپیک چندین سال قهرمان آسیا نشدن چه ملی چه باشگاهی می تونی بگیری اگه عراق یک بار اومده قهرمان شده بله بخاطر استعدادهای فردی بازیکنهاش بوده اما فقط یک بار بوده دیگه هم تکرار نشد اما به جای اون ژاپن رو ببین که با برنامه ریزی وامکانات و داشتن زیرساخت به کجا رسیده تو همین فوتبال. فکر کنم هرکسی نقد شمارو بخونه متوجه سواد خیلی زیادتون می شه