ریزش شاخص بورس به بهمن تبدیل شد

0
حامد ستاک عصر دوشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا، با بیان آنکه علت اصلی ریزش بازار سرمایه در چندهفته اخیر به دلیل بی اعتمادی است که در ماه های گذشته ایجاد شده بود ، اظهار داشت: به نظر می رسد آن ریزش و نزول خود خواسته، این روزها از کنترل خارج شده باشد.
وی تصریح کرد: همدلی و هماهنگی مسوولان و اظهارنظرهای خوش بینانه از آینده بورس و ارایه صورت های مالی مناسب شرکت ها به بازار نیز نتوانست کمکی به جلوگیری از نزول بازار کند.
این کارشناس بازار سرمایه، افزود: با وجودی که بازار سرمایه با نزول مواجه شده اما همچنان سرمایه گذاران حرفه ای و افراد دارای صلاحیت، اوضاع بورس را نگران کننده نمی دانند و این ریزش ها را جزیی از ذات بازار می دانند.
ستاک تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران صبور نیز به امید بازگشت بازار به دوران رونق خود همچنان چشم به روزهای آتی بازار دارند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز در بازار آزاد، گفت: هرچند کارشناسان متفق القول رشد قیمت ارز و سکه را مربوط به روزهای پایان سال و افزایش تقاضا می دانند اما امیدواریم خروج نقدینگی از بازار سرمایه به بازارهای موازی که کمکی به اقتصاد کشور و تولید ملی نمی کند، هدایت نشود.
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری (دوشنبه) با ۱۰۶۵ واحد کاهش به ۷۸ هزار و ۵۱۹ واحد رسیده است.
شاخص صنعت نیز امروز ۸۷۴ واحد پایین آمد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۷۵۸ و ۲۲۲۲ واحد نزولی شدند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ