نقشه شرم آور مرد کرمانشاهی برای زنش

0

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی که به قصد انتقام گیری تصاویر همسرش که در آستانه جدایی از یکدیگر قرار دارند و آن ها را در شبکه های مجازی منتشر کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی کریمی گفت: اخیرا خانم جوانی با در دست داشتن حکم قضائی به پلیس Police فتا مراجعه و عنوان کرد که همسرش با ارسال عکس‌های خصوصی وی برای دیگران، موجب هتک حرمت وی شده است.

وی ادامه داد: این خانم مدعی بود از آن جایی که همسرش تعداد زیادی عکس شخصی وی را در اختیار دارد، با توجه به اینکه در آستانه طلاق و جدایی از یکدیگر هستند با انتشار این تصاویر در فضای مجازی، قصد بردن آبروی وی و خانواده اش را داشته است.

وی تصریح کرد: با ثبت این اظهارات، کارشناسان پلیس فتا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شده و پس از دریافت مجوز دستگاه قضائی، وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهم اعلام کرد که فرد شاکی، همسر وی بوده که قصد دارد از او جدا شود به همین خاطر به قصد انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویری از وی کرده است.

سرهنگ کریمی افزود: متاسفانه گاهی اوقات بعد از بروز اختلافات شخصی و خانوادگی‌، طرفین از اطلاعات و تصاویر خصوصی که در اختیار دارند بدون توجه به عواقب آن و مجازات‌های تعریف شده برای این دست از جرایم رایانه‌ای‌، اقدام به انتشار آن ها می کنند.

وی یادآور شد: طبق قانون هرکسی که اقدام به انتشار فیلم و یا تصاویر خصوصی دیگران کرده و یا آن را در دسترس سایرین قرار دهد جرم مرتکب شده است.

مشکلاتی که سیمکارت مسدود شده برای شهروند کرمانشاهی ایجاد کرد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه از دردسرساز شدن سیمکارت مسدود شده برای یکی از شهروندان کرمانشاهی در پی واگذاری آن به شخصی دیگر از سوی مخابرات خبر داد و گفت: اخیرا فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که خط تلفن‌ همراه وی به دلیل عدم استفاده به مدت طولانی توسط مخابرات مسدود و به شخص دیگری واگذار شده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: آن شخص ناشناس نیز با فعال نمودن اکانت تلگرام Telegram خط همراه، به شماره تماس تمامی دوستان و آشنایان وی پیام ارسال و ضمن درخواست پول و شارژ به تصاویر شخصی و همچنین چت‌های خصوصی موجود در اکانت تلگرام نیز دسترسی پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: با توجه به اهمیت موضوع پرونده تشکیل و کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات تخصصی متهم را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان کرد پس از فعال نمودن اکانت تلگرام متوجه وجود نام افراد زیادی در لیست مخاطبین آن شده و در ادامه نیز با فرستادن پیام درخواست پول و شارژ به نام صاحب اصلی اکانت کردم.

سرهنگ کریمی به شهروندان توصیه کرد: برای اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف و حتی ایمیل‌های شخصی حتماً از رمز دو مرحله‌ای استفاده کنند تا اگر سیمکارت آن ها گم و یا واگذار شد افرادی که به آن دسترسی پیدا می‌کنند نتوانند به اکانت‌های قبلی دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با مشکلی در فضای مجازی، این پلیس را برای رسیدگی به موضوع در جریان قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ