خطرات وای فای چیست؟ چگونه از خطرات وای فای جلوگیری کنیم؟

0

چگونه از خطرات وای فای در امان بمانیم

مطالعات دانشمندان حاکی از این است کهوای فای بر سلامت انسان” تاثیر منفی و مخربی داشته و عملکرد بدن را تحت الشعاع قرار می دهد. خطرات ناشی از وای فای به قدری جدی و پراهمیت    می باشد که تحقیقات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است. در کنار مفید بودن وسایل بهتر است مضرات آن را نیز شناخت تا تمهیدات لازم را در مقابل آن انجام داد. با ما باشید تا تاثیر وای فای بر سلامت جسمی و روانی انسان را بررسی کنیم.

تهدید جدی سلامت انسان با وای فای

سلامت انسان در هر رده سنی از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش بشر برای حفظ آن موضوع جدی بحث محافل پزشکی است. امروزه اکثر مردم مجهز به موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ هستند و اینترنت پای ثابت زندگی افراد می باشد. اما با وجود مفید بودن وای فای، تهدید سلامتی انسان به شدت رو به افزایش است. تاثیر مخرب وای فای بر سلامت انسان شامل گروه خاصی از جامعه نیست و می توان گفت از کودک یک ماهه گرفته تا افراد مسن در معرض آن می باشند. بنابراین بهتر است با مضرات آن آشنا شویم و تلاش مضاعفی در جهت رفع خطرات احتمالی آن داشته باشیم.

مضرات وای فای مجله سلامت سلامت نیوز دانستنی های جالب پزشکی جلوگیری از خطرات وای فای تاثیر کاکتوس بر وای فای اخبار سلامت اخبار تکنولوژی آیا سیب زمینی امواج وای فای را میگیرد

وای فای و بیماری های انسان

دانشمندان مطالعات گسترده ای در زمینه تاثیر وای فای بر سلامت انسان انجام داده اند. دقت و آگاهی از اثرات مخرب وای فای شاید نگاه ما را به استفاده از این سیستم بازتر نموده و بتوانیم آسیب ناشی از اشعه آن را کاهش دهیم.

  •  تاثیر وای فای بر الگوی خواب

اشعه وای فای تقریبا می توان گفت تمامی افراد را تهدید می کند. حتی نوزاد که توانایی استفاده از وای فای را ندارد سهم خود را از اشعه وای فای بر می دارد. یکی از عوارض وای فای کاهش خواب و نامنظم شدن الگوی خواب می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در طول روز بیشتر با موبایل و اینترنت سروکار دارند تغییرات قابل توجهی در خواب و میزان آن دیده می شود. بنابراین توصیه اکید می شود که قبل از خواب وای فای را خاموش نموده و تلفن همراه را از خود دور کنید.

  •  رشد کودکان و وای فای

در سال ۲۰۰۹ محققان کشور استرالیا پس از مطالعات فراوان در زمینه وای فای به نتایج ارزشمندی دست یافتند. تحقیقات نشان داد که اشعه وای فای با تاثیر در سنتز پروتئین های بدن رشد کودکان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. کودکی که حتی قادر به استفاده از وای فای نیست سهم خود را از تاثیرات مخرب آن بر می دارد و این تهدید جدی در ادامه روند سلامت جسمی و روانی کودک است.

  •  وای فای و ناباروری

تاثیر مهم و جدی وای فای بر سلامت انسان در روند تولید نسل او تهدید جدی به شمار می رود. اثر منفی اشعه حاصل از آن بر تحرک اسپرم و شکسته شدن DNA در مردان، و حمله به تخمدان ها در زنان به اثبات رسیده است. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد زمانی که موش های آزمایشگاهی را در معرض اشعه وای فای قرار دادند بعد از مدتی متوجه کاهش باروری در هر دو جنس شدند.

  • کاهش رشد سلولی

محققان تاثیر وای فای بر رشد سلول و ترمیم بافت را بررسی نمودند. بدین منظور تعدادی گیاه را در معرض وای فای، و تعدادی را در اتاقی بدون وای فای قرار دادند. نتایج نشان داد که گیاهان در اتاق بدون وای فای رشد مطلوبی نسبت به دیگری داشتند.

  •  وای فای و بیماری سرطان

تکنولوژی به همراه خود بیماری های زیادی را به ارمغان می آورد که سرطان یکی از آن هاست. البته اثبات این امر به طور حتم اتفاق نیفتاده است ولی با این وجود نمونه های آزمایشی انجام شده نشان می دهد که اشعه وای فای احتمال بروز سلول های سرطانی را افزایش          می دهد.

  • کاهش فعالیت ذهنی خانم ها

در تحقیقی انجام شده از سوی دانشمندان بر روی ۱۵ نفر مرد و ۱۵ نفر زن نتایج شوکه کننده ای حاصل شد. ابتدا تست ساده ای از عملکرد سیستم مغزی داوطلبان انجام شد. سپس به مدت ۴۵ دقیقه در معرض وای فای قرار دادند و پس از آن دوباره تست گرفته شد. نتیجه شوکه کننده بود! زنان نتیجه ضعیفتری نسبت به قبل داشتند و تاثیر وای فای بر عملکرد مغز آن ها بارزتر بود.

نکاتی به منظور کاهش خطرات وای فای برای سلامتی انسان

فرار از اشعه وای فای امکان ندارد چرا که اگر خود شما هم استفاده نمی کنید، همسایه تان در چند قدمی شما در حال استفاده از وای فای است. برای کاهش تاثیر وای فای بر سلامت انسان بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • مدت زمان زیادی در کنار دستگاه مودم وای فای نمانید
  •  در مواقع غیر ضروری و در صورت عدم استفاده در طول روز مودم وای فای را خاموش کنید.
  • فاصله خود از محل مودم را به حد قابل قبولی افزایش دهید.
  •  شب به هنگام خواب حتما مودم را خاموش و از پریز برق بکشید.

موبایل و اینترنت جز جدایی ناپذیر زندگی در عصر حاضر است. شاید بعد از این دیگر نتوان این تکنولوژی را کنار گذاشت، اما می توان با کنترل استفاده بهینه و درست مضرات آن را کاهش داد. تاثیر وای فای بر سلامت انسان به طور حتم معلوم شده است و خطری برای سلامتی عمومی انسان است. سعی کنیم با کاهش مدت زمان استفاده از وای فای سلامت نسبی خود را حفظ کنیم.

امواج الکترومغناطیسی با طول موج‌های مختلف تقریبا همه اطراف ما را در برگرفته‌اند. پرتوهای الکترومغناطیس به کمک نوسان‌سازی در میدان‌های الکترومغناطیسی به‌راحتی از هوا و خلأ عبور می‌کنند. امواج الکترومغناطیسی حتی از موانعی مثل دیوارهای بتنی و سیمانی تا حدودی عبور می‌کنند و در همه فضای اطراف ما وجود دارند. از طرفی جذب این امواج به کمک تقویت‌کننده، نوسان‌ساز و نصب آنتن‌های گیرنده ممکن است. در این میان سیب‌زمینی نمی‌تواند نقشی در جذب یا تقویت این امواج داشته باشد. راه حل مناسب برای تقویت این امواج در محیط‌های کوچک، قرار دادن دستگاه فرستنده در فضای مرکزی است تا امواج همه نقاط را به یک میزان پوشش دهند. همچنین فرستنده باید جایی قرار داده شود که دیوارها مانعی برای انتشار امواج الکترومغناطیسی ایجاد نکنند. به همین ترتیب راه‌حل کاهش تاثیر امواج الکترومغناطیسی، استفاده محدود از آنهاست و با قرار دادن مانع نمی‌توان جلوی انتشار آنها را گرفت.

مضرات وای فای مجله سلامت سلامت نیوز دانستنی های جالب پزشکی جلوگیری از خطرات وای فای تاثیر کاکتوس بر وای فای اخبار سلامت اخبار تکنولوژی آیا سیب زمینی امواج وای فای را میگیرد

سیب‌زمینی، کاکتوس و مواد طبیعی دیگر نقشی در جذب یا انتشار امواج الکترومغناطیسی ندارند. حدود یک سال پیش نیز  به موضوعی مشابه در باره قرار دادن گلدان کاکتوس مقابل دستگاه‌های الکترونیکی پرداخته شده بود. این شایعه حکایت از نقش گل کاکتوس در کم کردن امواج پارازیت دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به سیستم وای فای داشت. کاکتوس به دلیل ذخیره کردن حجم آب بیشتر نسبت به گیاهان دیگر مورد توجه قرار گرفته و گفته شده بود، این حجم آب زیاد می‌تواند مانع عبور امواج الکترومغناطیسی شود، اما نتیجه استفاده از این ایده چیزی جز قربانی‌شدن این گیاه در مواجهه طولانی مدت با امواج الکترومغناطیسی نیست. بهترین کار برای کاهش پارازیت امواج الکترومغناطیسی،‌ قرار دادن منبع جایی دور از محل استراحت و ترجیحا خاموش کردن دستگاه در مواقع غیرضروری است. تأثیر مخرب امواج وای‌فای بر سلامت انسان از حوزه‌های پرمناقشه در پزشکی است و برخی مطالعات، اثرات منفی آن را تائید کرده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ