چه زمانی باید پاهای پرانتزی را جراحی کرد؟

0

یاسر نژادی جراح و متخصص ارتوپدی، درخصوص جراحی پاهای پرانتزی توضیح داد: جراحی استئوتومی معمولاً در افرادی که زانوی پرانتزی دارند انجام می‌شود.

وی افزود: به ندرت این عمل برای زانوهای ضربدری انجام می‌شود. در این بیماران، استئوتومی از طریق قسمت لترال ران و ساق پا انجام می‌شود و پا به شکل مستقیم اصلاح می‌شود؛ بنابراین وزن بدن روی قسمت مدیال منتقل می‌شود؛ استئوتومی فرایند تخریب زانو را کند کرده و عمل تعویض زانو را به تعویق می‌اندازد.

مجله پزشکی جراحی پای پرانتزی تشخیص پای پرانتزی بهترین متخصص ارتوپد بهترین جراح پای پرانتزی ارتوپد خوب در تهران آیا پای پرانتزی درمان دارد

نژادی تصریح کرد: این عمل معمولا در دو مقطع سنی و در دومرحله صورت می‌گیرد.

این متخصص ارتوپدی عنوان کرد: ممکن است پاها در سنین پایین‌تر دچار انحراف شوند اما به تدریج بهبود یابند اما در از سن هشت سالگی به بعد روند بهبود کاهش پیدا می‌کند و اگر فاصله بین زانوها از چهار انگشت بیشتر باشد معمولا فرد نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

وی گفت: ذهنیت غلطی در خصوص درمان پاهای پرانتزی وجود دارد این است که برخی تلاش می‌کنند با ماساژ و کشش پاها این عارضه را درمان کنند که اگر زاویه پاها به قدری باشد که نیازمند جراحی باشد نمی‌توان با این روش‌ها عارضه را اصلاح کرد و باید انحراف با جراحی درمان شود.

نژادی در پایان گفت: بهترین سن برای جراحی پاهای پرانتزی سنین کودکی و زمانی است که صفحه رشد فرد بسته نشده باشد.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ