قدرتمندترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند

0

گزارش معتبر «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» در سال ۲۰۱۸ همچون گذشته ۸۰ کشور مختلف جهان را بر اساس قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی آنها رتبه‌بندی کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا امسال هم به عنوان قدرتمندترین کشور جهان معرفی شد. این در حالی است که برخی از کشورها در رتبه‌بندی امسال در مقایسه با سال گذشته به جایگاه بالاتری صعود و برخی دیگر به جایگاه پایین‌تری تنزل پیدا کرده‌اند.

در این فهرست ایران در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به رتبه بالاتری صعود کرده و جایگاه سیزدهم این جدول را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن ذخایر نفتی فراوان، علاقه و توجه کشورهای قدرتمند جهان را به خود جلب کرده است.

در گزارش امسال «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت»، ۵ کشور اول قدرتمند جهان به ترتیب عبارتند از:

۱.آمریکا: این کشور با توجه به بودجه نظامی هنگفت خود، رتبه نخست کشورهای قدرتمند جهان را از آن خود کرده است. این در حالی است که چالش‌های داخلی از جمله تنش‌های نژادی و نابرابری به این کشور آسیب زیادی وارد کرده است.

۲. روسیه: این کشور یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد. روسیه همچنین در حوزه نظامی هم سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۶، ۵.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را صرف امور دفاعی کرد.

۳. چین: سرعت رشد اقتصادی چین بسیار زیاد است، اما همچنان بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بر اساس این گزارش، این کشور به دلیل برخی سیاست‌هایش مورد انتقادهایی در جهان قرار گرفته است.

۴. آلمان: رتبه آلمان در سال جاری میلادی افزایش یافته و توانسته جایگاه انگلیس را از آن خود کند. آلمان که محبوب‌ترین کشور در اتحادیه اروپاست، یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد.

۵. انگلیس: به دنبال تشدید تنش‌ها درباره برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، رتبه این کشور در مقایسه با سال گذشته میلادی، یک پله تنزل پیدا کرده است.

در فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان، ترکیه هم پس از ایران قرار گرفته و جایگاه چهاردهم را از آن خود کرده است. سوئیس، ایتالیا و سوئد هم در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ به ترتیب جایگاه‌های هفدهم، هجدهم و نوزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این رتبه‌بندی جایگاه پاکستان در مقایسه با سال گذشته میلادی دو پله سقوط کرده است. افزایش بی‌ثباتی و مشکلات مرزی پاکستان با هند از جمله دلایل سقوط جایگاه این کشور بوده است. پاکستان یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است که بیشتر شهروندان آن را افراد زیر ۲۲ سال تشکیل می دهند.

Here are the 25 most powerful nations, according to this year’s rankings.

۲۵. Egypt

۲۴. Singapore

۲۳. Spain

۲۲. Pakistan

۲۱. The Netherlands

۲۰. Qatar

۱۹. Sweden

۱۸. Italy

۱۷. Switzerland

۱۶. Australia

۱۵. India

۱۴. Turkey

۱۳. Iran

Iran has moved up in the list compared to 2017. The country, which has one of the largest economies in the Middle East and is of interest to global powers thanks to its oil reserves. It is governed by an authoritarian regime and has been criticised for repressing its people.

۱۲. Canada

۱۱. South Korea

۱۰. The United Arab Emirates

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ