تحلیل بنیادی پتروشیمی غدیر (شغدیر) +تاریخچه و آدرس و تماس

0

تاریخچه شرکت پتروشیمی غدیر

این شرکت در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال ۱۳۸۱ تأسیس شده و در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسیده است. نام محصول تولیدی آن وینیل کلراید مونومر (VCM) با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن و پلی ونیل کلراید (PVC) با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن در سال است که در ساخت انواع لوله‌ها، شیلنگ‌ها، عایق‌های الکتریکی، چارچوب درب و پنجره، کابینت و صنایع خودروسازی و … کاربرد دارد.

شرکت بازرگانی فرآورد کارون جنوب درتاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۸ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و با شماره ۱۵۵۶۹۶ در مورخ ۲۱ مهر ۱۳۷۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) واقع است.

هیئت مدیره پتروشیمی غدیر شرکت های زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو شرکت سرمایه گذاری شستا سود سهام پتروشیمی غدیر (شغدیر) سهامداران پتروشیمی غدیر (شغدیر) دنیای اقتصاد تحلیل پتروشیمی غدیر (شغدیر) بورس نیوز اخبار تاپیکو (نفت، گاز و پتروشیمی تامین) اخبار پتروشیمی غدیر (شغدیر) اخبار بورس امروز

موضوع فعالیت

ایجاد و اداره واحدهای تولیدی در زمینه‌های صنایع شیمیایی، نفت و پتروشیمی، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و یا خارج از کشور، انجام عملیات تـــدارکـاتی و بازرگانی در ارتباط با موضوع شرکت، انجام کلیه عملیاتی که بصورت مستقیم وغیر مستقیـــــم برای تحقق اهداف شرکت لازم و مفید بوده و یا در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد، ایجاد واحدهای آزمایشی و تحقیقاتی به منظور کسب دانش فنی و تحصیل و خرید هر گونه دانش فنی، امتیاز و عقد قراردادهای مربوطه، انجام امور بررسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مهندسی و مدیریت اجرا بهره برداری از کارخانه تولید VCM ) به ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار تن) و PVC ) به ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن ) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی ( ره ) از ابتدای سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

ترکیب سهامداران پتروشیمی غدیر

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ( ۵۹۶ میلیون سهم ) ۴۵.۸۲ درصد

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بخش۱ ( ۴۰۰ میلیون سهم ) ۳۰.۷۶ درصد

شرکت پتروشیمی بندرامام  ( ۱۳۰ میلیون ) ۱۰ درصد

جایگاه شرکت در صنعت

پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت حدود ۵۰ % اسمی شروع به فعالیت کرده و در کنار پتروشیمی بندرامام، اروند و آبادان تامین کننده PVC داخل کشور بوده است. غدیر دارای محصول PVC با گرید S65 و ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن در سال می‌باشد. سهم اسمی تولید حدود ۱۶ % کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازار حدود ۲۰ %می‌باشد . در سال ۹۶ تقریبا ۴۰ % از تولید شرکت پتروشیمی غدیر جهت صادرات به بازارهای کشور‌های همسایه، هند و آفریقا اختصاص داده شده است.

شرکت پتروشیمی غدیر در زمینه فروش محصول PVC در داخل کشور با شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، اروند و آبادان رقابت دارد. خریداران در داخل کشور از طریق بورس کالای ایران اقدام به خرید این محصول می نمایند.

هیئت مدیره پتروشیمی غدیر شرکت های زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو شرکت سرمایه گذاری شستا سود سهام پتروشیمی غدیر (شغدیر) سهامداران پتروشیمی غدیر (شغدیر) دنیای اقتصاد تحلیل پتروشیمی غدیر (شغدیر) بورس نیوز اخبار تاپیکو (نفت، گاز و پتروشیمی تامین) اخبار پتروشیمی غدیر (شغدیر) اخبار بورس امروز

مقدار تولید و فروش:

با توجه به اینکه شرکت با ظرفیت کامل کار می‌کند، مقدار تولید شرکت برابر سال گذشته در نظر گرفته شده است.

معمولاً شرکت تمامی PVC های تولید شده را می‌فروشد. سیاست شغدیر صادرات ۴۰ درصدی و فروش داخلی ۶۰ درصدی PVC می باشد. شایان ذکر است در تحلیل ارائه شده با توجه به جو سیاسی حاکم و تحریم‌ها درصد صادرات PVC معادل ۳۰ درصد و فروش داخلی ۷۰ درصد برآورد شده است.

مقدار فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ درصد تغییر
PVC ۱۲۳,۶۹۱ تن ۱۲۴,۱۵۶ تن (۰.۳۷)
EDC ۰ تن ۱,۲۹۳ تن (۱۰۰.۰۰)
vcm ۰ تن ۹۷ تن (۱۰۰.۰۰)
جمع ۱۲۳,۶۹۱ ۱۲۵,۵۴۶ (۱.۴۸)
مبلغ فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ درصد تغییر
PVC ۴,۱۷۰,۰۲۴ میلیون ریال ۳,۶۵۷,۰۷۹ میلیون ریال ۱۴.۰۳
EDC ۰ میلیون ریال ۱۵,۵۲۱ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
vcm ۰ میلیون ریال ۱,۹۴۸ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
جمع ۴,۱۷۰,۰۲۴ ۳,۶۷۴,۵۴۸ ۱۳.۴۸

مبلغ و نرخ فروش:

نرخ فروش محصولات داخلی براساس آخرین نرخ‌های موجود در بورس کالا، نرخ فروش محصولات صادراتی نیز با فرض دلار ۴۵۰۰ تومانی و PVC 900 دلاری براورد شده است.

با توجه به مفروضات ذکر شده در بخش مقدار و نرخ فروش، مبلغ فروش شرکت برای سال ۹۷ معادل ۴۹۲ میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۷۵ میلیارد تومانی داشته است.

صورت سود و زیان:

با توجه مفروضات ذکر شده در خصوص مقدار و نرخ محصولات شرکت و همچنین مقدار و نرخ مواد مصرفی سود هر سهم سال ۹۷ شرکت معادل ۲۳۱ ریال برآورد شده است.

عرضه اولیه سهام پتروشیمی غدیر در فرابورس

امیر مهدی صبائی مدیر پرتفولیوی هلدینگ نفت و گاز تامین و سهامدار عمده «شغدیر» در خصوص عرضه اولیه امروز سهام پتروشیمی غدیر گفت: قیمت سهم بین ١۶۵تا ١٧٠تومان و برای هر کد ٢۶٠٠سهم ( ۵٠هزار کد) و تعداد سهام ١٣٠میلیون تومان بوده است ، اما بیش از ١۴٧هزار کد درخواست روی سقف قیمت داده و در حدود همین تعداد روی قیمت های پایین تر در صف عرضه ایستاده بودند.

بنابراین عرضه مزبور کاملا موفق بوده و با روش تسهیم به نسبت ، حدود ٨۵٠سهم به هر کد تخصیص یافت که حاکی از اقبال بازار به این عرضه بوده است.

مدیر پرتفولیوی “تاپیکو” گفت: استقبال روی سقف قیمت سه برابر پیش بینی اولیه بوده و این نشان می دهد قیمت برای خریداران جذاب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهامدار عمده عرضه بلوکی و یا خرد در روزهای آتی روی این سهم خواهد داشت؟ گفت: سیاست سهامداران بر عرضه بلوکی نیست ، در مورد عرضه خرد، تحرکات سهامدار عمده روی این سهام منطقی و در چهارچوب صرف و صلاح سهامدارن خرد است. امروز تعداد ۱۴۸هزار سهامدار خرد و حقوقی به سهامدارن غدیر افزوده شد!

اسامی اعضای هیئت مدیره:

نام عضو شمارۀ ثبت /کد ملی نام نماینده قبلی نام نماینده کد ملی سمت موظف/غیر موظف مدرک تحصیلی
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) ۱۳۹۶۰۲ نادر کاشانی محمدعلی شفیعی سیف آبادی ۲۳۷۰۷۷۴۸۸۶ عضو هیئت مدیره موظف فوق لیسانس
شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) ۱۱۲۲۸۱ علیرضا صدیقی زاده فاقد نماینده عضو هیئت مدیره غیر موظف فوق لیسانس
شرکت نفت وگاز و پتروشیمی تامین(سهامی عام) ۲۱۴۸۸۰ سید علیرضا محمودی امین بیانک ۱۷۵۴۰۳۱۶۶۸  نایب رئیس هیئت مدیره موظف لیسانس
شرکت پتروشیمی فن آوران (سهامی عام) ۵۹۴۳۵ امین بیانک سید علیرضا محمودی ۱۲۹۱۱۵۳۳۸۱ رئیس هیئت مدیره غیر موظف دکترا
شرکت پتروشیمی آبادان ( سهامی عام) ۱۰۷۱۶ رضا نجف آبادی رضا نجف آبادی ۴۳۲۳۲۰۷۸۲۴ عضو هیئت مدیره موظف لیسانس

مدیرعامل:

نام مدیر عامل کد ملی مدرک تحصیلی
امین بیانک ۱۷۵۴۰۳۱۶۶۸ لیسانس

دفتر مرکزی : شهرک غرب، خیابان دادمان، خیابان فخارمقدم، پلاک ۴،ساختمان آریو برزن

دفتر کارخانه : خوزستان، ماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی ،سایت سه، شرکت پتروشیمی غدیر

وب سایت :‌ www.GPC.ir

پست الکترونیک : ‌[email protected]

تلفن ها تماس دفتر مرکزی :‌ ۰۲۱۸۸۵۷۱۲۴۱ و ۰۲۱۸۸۳۶۱۹۹۶ و ۰۲۱۸۸۰۷۷۹۶۳

تلفن کارخانه: ۰۶۱۵۲۱۲۴۰۰۰

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ