معرفی شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) +تحلیل سهام

0

نشست خبری بررسی وضعیت شرکت کشت و دام قیام اصفهان امروز در محل شرکت فرابورس ایران برگزار شد و عملکرد، برنامه های آتی و اطلاعات عرضه اولیه به اطلاع حاضران رسید. قرار است دوشنبه هفته جاری ۱۰ درصد از سهام این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان معادل ۳۵ میلیون سهم در نماد «زقیام» در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه شود. کارگزار عرضه کننده شرکت کارگزاری بورس بهگزین است. دامنه قیمتی تعیین شده برای عرضه این سهم به روش ثبت سفارش ۲۳۰۰ تا ۲۳۶۹ ریال و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر خریدار حقیقی و حقوقی ۷۰۰ سهم است.

عرضه اولیه سهام چیست شرکتهای بنیاد مستضعفان شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) سود سهام کشت و دام قیام اصفهان سهامداران کشت و دام قیام اصفهان تحلیل برتر بورس بورس نیوز بنیاد مستضعفان اخبار عرضه اولیه سهام اخبار بورس امروز

نگاهی به فعالیت شرکت

شرکت کشت و دام قیام اصفهان ظرفیت بیش از ۱۰ هزار راس دام٬ تولید بیش از ۶۵ هزار تن شیر خام٬ سه هزار تن گوشت قرمز٬ ۶۰ هزار تن کود دامی و فروش یک هزار راس تلیسه باردار در سال دارد. واحدهای تشکیل دهنده این مجموعه عبارتند از واحد پرورش گاو مولد٬ خوراک سازی٬ پرورش گوساله و تلیسه٬ دام پزشکی و تولید مثل٬ آمار و ثبت مشخصات و آزمایشگاه. این شرکت به ۱۵ کارخانه فرآورده های لبنی در کشور شیر ارسال می کند و بزرگترین مجموعه پرورش گاو شیری در ایران است. استان اصفهان بزرگترین تولیدکننده شیر در کشور است و شرکت کشت و دام قیام اصفهان پنج درصد از تولید روزانه این استان را به خود اختصاص داده است.

تولیدات٬ صادرات و برنامه توسعه

محسن مرتهب٬ مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان در توضیح فعالیت ها و عملکرد شرکت گفت: مجموعه کشت و دام قیام اصفهان که در حوزه تولید شیر، انواع محصولات دامی، گوساله نر، گوساله مولد و تلیسه و همچنین تولید برخی محصولات کشاورزی  مانند گندم٬ جو٬ ذرت و کلزا فعالیت می کند، دو واحد فعال دارد و واحد سوم (دلفان) در حال برنامه ریزی برای راه اندازی است و امیدواریم با حمایت صاحبان سهام٬ بتوانیم روند توسعه را کلید بزنیم. پیش بینی تعداد دام واحد دلفان سه هزار راس مولد است. او ادامه داد: تعداد کل گله مجموعه ۱۰ هزار و ۴۱۶ ٬ ظرفیت تولید شیر در سال ۹۶ حدود ۶۶ هزار تن و پیش بینی تولید سال ۹۷ حدود ۷۲ هزار تن است.

میزان دارایی های این شرکت ۱۳۶۲ میلیارد ریال است که ۹۸۱ میلیارد ریال از آن در دارایی های جاری طبقه بندی شده است. به گفته مدیرعامل مجموعه٬ روزانه ۲۰۰ تن شیر در این شرکت تولید می شود و سهم تولید شیر از درآمدها ۹۵ درصد از کل درآمد است و حدود یک درصد هم مربوط به محصولات کشاورزی است. راه اندازی واحد دلفان ظرفیت تولید شیر مجموعه را به ۳۰۰ تن در روز می رساند.

لازم به ذکر است که شرکت قرارداد صادرات ۱۰۰ راس دام به کشور ترکمنستان به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان را منعقد کرده است و در سال های ۹۶ و ۹۷ بین شش تا هشت قرارداد با کشور افغانستان داشته است. شرکت در یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ راس دام صادر کرده است. باید توجه داشت که صادرات دام در ایران از سال ۹۵ آغاز شد.

مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان درخصوص بحران آب در استان اصفهان و تاثیر آن بر عملکرد این شرکت توضیح داد که این مجموعه چهار الی پنج برابر نیاز دامپروری آب و چاه دارد و اگر تغییراتی در سفره ها ایجاد شود، می توان آب را از چاه ها تامین کرد. ضمن آنکه برنامه توسعه شرکت، انتقال به مناطق پر آب است.

او درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر شرکت نیز گفت: محصولات شرکت استراتژیک است و دولت از این محصولات حمایت می کند. دولت نهاده های مورد نیاز شرکت را با دلار ۳۸۰۰ تومان وارد می کند. بنابراین تلاطم بازار ارز کمترین خسارت را برای این شرکت دارد.

لازم به ذکر است که میزان تسهیلات بانکی این شرکت ۱۴ میلیارد تومان است و درواقع ۱۰ درصد از دارایی های شرکت از این محل تامین شده است.

عرضه اولیه سهام چیست شرکتهای بنیاد مستضعفان شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) سود سهام کشت و دام قیام اصفهان سهامداران کشت و دام قیام اصفهان تحلیل برتر بورس بورس نیوز بنیاد مستضعفان اخبار عرضه اولیه سهام اخبار بورس امروز

احتمال تعدیل مثبت در «زقیام»

به گفته مدیران شرکت٬ نرخ شیر در نظر گرفته شده در صورت های مالی این شرکت ۱۴۰۰ تومان است و اگر نرخ شیر به ۱۶۰۰ تومان افزایش یابد، احتمال تعدیل مثبت وجود دارد.

اسامی اعضای هیئت مدیره:

نام عضو شمارۀ ثبت /کد ملی نام نماینده قبلی نام نماینده کد ملی سمت موظف/غیر موظف مدرک تحصیلی
شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا (سهامی خاص) ۱۰۳۴۰۰۵۸۹۱۷ فاقد نماینده جلال تیموری ۱۲۸۷۲۲۳۵۳۲ عضو هیئت مدیره غیر موظف دکتری
شرکت پیوند تجارت آتیه ایرانیان(سهامی خاص) ۱۴۰۰۵۲۹۱۶۵۱ فاقد نماینده منصور زهره وندی ۳۹۳۰۲۵۵۸۳۹ عضو هیئت مدیره موظف فوق لیسانس
شرکت ره نگار خاورمیانه پارس(سهامی خاص) ۱۰۳۲۰۸۲۳۶۰۹ فاقد نماینده حسین خوش اخلاق ۱۱۴۱۲۳۹۶۱۲ عضو هیئت مدیره موظف فوق لیسانس
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۱۰۱۰۰۱۷۱۹۲۰ فاقد نماینده خلیل اله مهرابی ۶۵۶۹۹۲۵۳۵۰ رئیس هیئت مدیره غیر موظف فوق لیسانس
شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس(سهامی خاص) ۱۰۷۶۰۰۹۴۶۰۳ فاقد نماینده محسن مرتهب ۱۲۸۶۹۰۴۸۰۳ نایب رئیس هیئت مدیره موظف فوق لیسانس

مدیرعامل:

نام مدیر عامل کد ملی مدرک تحصیلی
محسن مرتهب ۱۲۸۶۹۰۴۸۰۳ فوق لیسانس

مقدار تولید محصولات

مقدار فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ درصد تغییر
شیر ۶۴,۳۲۶ تن ۶۴,۳۶۹ تن (۰.۰۷)
کود حیوانی ۴۴,۸۱۰ تن ۴۲,۱۵۳ تن ۶.۳۰
گوساله نر متولد شده ۲,۵۹۷ راس ۲,۴۴۱ راس ۶.۳۹
گندم ۰ تن ۳۰۴ تن (۱۰۰.۰۰)
جو ۰ تن ۷۹۴ تن (۱۰۰.۰۰)
پسته ۰ تن ۱۲ تن (۱۰۰.۰۰)
کلزا ۰ تن ۲۵ تن (۱۰۰.۰۰)
سایر ۰ تن ۱ تن (۱۰۰.۰۰)
جمع ۱۱۱,۷۳۳ ۱۱۰,۰۹۹ ۱.۴۸
مبلغ فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ درصد تغییر
شیر ۸۳۸,۹۵۲ میلیون ریال ۷۸۲,۲۶۹ میلیون ریال ۷.۲۵
کود حیوانی ۱۶,۸۹۲ میلیون ریال ۱۴,۶۴۶ میلیون ریال ۱۵.۳۴
گوساله نر متولد شده ۶۲,۷۹۱ میلیون ریال ۴۴,۹۱۷ میلیون ریال ۳۹.۷۹
گندم ۰ میلیون ریال ۳,۸۸۰ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
جو ۰ میلیون ریال ۷,۹۳۴ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
پسته ۰ میلیون ریال ۲,۲۷۶ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
کلزا ۰ میلیون ریال ۶۰۴ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
سایر ۰ میلیون ریال ۱۲ میلیون ریال (۱۰۰.۰۰)
جمع ۹۱۸,۶۳۵ ۸۵۶,۵۳۸ ۷.۲۵

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ