جزئیاتی جدید از دستگیری امین امیر صادقی

0

پخش تصاویر زنده از لحظه بازداشت «کمک‌خلبان جنجالی» در صفحه اینستاگرامش، در بسیاری از صفحات اجتماعی دست به دست شد؛ فردی که چند ساعت پس از بازداشتش با تودیع قرار صادره توسط وکیل شرکت سپهران، آزاد شد.

امین امیر صادقی که صحبت‌های جنجالی وی درباره یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور جنجال آفرین و روز گذشته دستگیر شده بود، چند ساعت بعد از بازداشت، آزاد شده است.

وحید آنلاین کیست هواپیمایی سپهران مجری حالا خورشید کانال تلگرام مملکته کانال تلگرام سپهر آزادی کانال تلگرام آمد نیوز شایعات تلگرام سایت بررسی شایعات خلبان ایرانی امین امیر صادقی کیست اخبار بدون سانسور سیاسی

بر اساس این گزارش، این فرد که کارآموز کمک خلبانی بوده و صلاحیتش برای پرواز توسط معلم پروازی‌اش تایید نشده بود، پس از رد صلاحیت خود، موضوعاتی را در صفحه اینستاگرامش مطرح کرد. موضوعاتی که با به میان آمدن پای یک برنامه تلویزیونی جنجال‌آفرین شد و شکایت شرکت هواپیمایی «سپهران» را به دنبال داشت.

به دنبال طرح شکایت این شرکت هواپیمایی از وی، شعبه ۲ دادیاری ناحیه ۳۱، رسیدگی به موضوع را به پلیس فتا واگذار کرد و در نهایت پس از رسیدگی‌ها و تحقیقات اولیه، برای این فرد احضاریه صادر شد ولی با توجه به عدم حضور وی در دادسرا، دستور جلب وی توسط قاضی پرونده صادر شد.

پس از صدور این حکم، جلب وی به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار گزارش شد و نهایتاً ساعت ۱۴ روز گذشته (یکشنبه) این فرد در حالی که سعی در ممانعت از جلب خود توسط ماموران داشت بازداشت شد. این در حالی بود که پخش تصاویر زنده وی در صفحه اینستاگرامش از لحظه بازداشت، بازهم جنجال آفرین شد و این فیلم چند ثانیه‌ای به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید بازداشت این فرد در ظهر روز گذشته، اعلام کرد که علی‌رغم ساعت بازداشت وی، به سرعت پرونده را برای کسب تکلیف به قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۳۱ ارجاع داده و نهایتاً با دستور قاضی کشیک و پس از تودیع وثیقه درنظر گرفته شده، این فرد را آزاد کرده است.

***

کمک خلبان حالا خورشید

امین امیرصادقی متولد ۱۳۶۷/۷/۲۵ است وی بازیکن اسبق تیم های فوتبال پویا و نیروی زمینی ارتش بوده است.

امیرصادقی مدعی شده بود که برخی شرکت های هواپیمایی با وجود نقص فنی هواپیما خلبان را تحت فشار می گذارند تا پرواز را انجام دهد و حتی یک هواپیما بدون ترمز به مدت سه هفته در حال پرواز بود!

صحبت های او در برنامه حالا خورشید با واکنش های زیادی در فضای مجازی روبه رو شده بود.

امیرصادقی صبح روز ۱۹ تیرماه ۹۷ در برنامه‌ای که رضا رشیدپور آن را اجرا می کند، شرکت کرد و گفت:

حدود سه هفته بدون Break 3 یعنی ترمز سوم با هواپیمای بویینگ ۷۳۷ پرواز کردم.اگر ترمز شماره ۳ فعال نباشد، سیستم هواپیما هشدار می‌دهد که نباید پرواز انجام شود. اما قطعه این هواپیما موجود نیست و مسئولان فنی بدون تعمیر کردن ترمز، در دفتر پرواز می‌نویسند که ترمز هواپیما تعمیر شد و این هشدار را برمی‌دارند. خلبان هم بدون اطلاع از خرابی ترمز پرواز می‌کند و بعد از پرواز دوباره خرابی ترمز را گزارش می‌دهد.»

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ