سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸ با چه قیمتی در ایران به فروش می رسد؟

0

قیمت سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸ در ایران

نیازی به گفتن نیست که بازار خودروی ایران حال و روز خوشی ندارد. از یک سو تصمیم غیرمترقبه ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن ایجاد نوسانات شدید ارزی و از سویی دیگر تصمیمات غیرکارشناسی و خلق الساعه در حوزه واردات خودرو به ایران سبب شده تا این بازار دچار تلاطم کم سابقه ای شود. در این بین هرچند دیگر خبری از عرضه محصولات جدید به گوش نمی رسد، اما برخی شرکت ها که پیش از ممنوعیت واردات خودرو، اقدام به معرفی و فروش محصولات جدید کرده بودند، این محصولات را به صورت محدود به دست مشتریان خود می رسانند. یکی از این محصولات نورسیده، شاسی بلند سایز بزرگ «سنگ یانگ» یعنی مدل رکستون است. شاسی بلندی جذاب که اواخر سال گذشته در ایران معرفی شد و احتمالا تا چند هفته دیگر قدم در خیابان های کشورمان خواهد گذاشت.اولین محموله این خودرو صبح امروز وارد کشور شده است.

این بار، خوش استیل!

بدون تعارف و اغراق، سالها بود که محصولات سنگ یانگ را با صفاتی چون «زشت» و «بدقواره» می شناختیم! نسل قبلی رکستون نیز از این زشتی ارثی در امان نبود و به ندرت مورد پسند مشتریان مشکل پسند واقع می شد. اما در چند سال گذشته و بعد از تغییرات مدیریتی در دپارتمان طراحی سنگ سانگ، بالاخره شاهد محصولات زیبایی از این شرکت کره ای بودیم. هرچند هنوز هم آنها در مقوله طراحی با دیگر هموطنان خود یعنی هیوندای و کیا، فاصله بسیاری دارند. هرچه نسل پیشین رکستون بدقواره و نامتناسب بود، رکستون جدید خودرویی زیبا و خوش استیل با ابعادی متناسب است. این محصول را باید شاسی بلندی باابهت دانست که می تواند رقبای خوشنام آسیایی و اروپایی خود را به چالش بکشد. گفتنی آنکه رکستون دارای ۴۸۵۲، ۱۹۲۲ و ۱۸۰۰ میلی متر طول و عرض و ارتفاع بوده که به این ترتیب از نزدیک ترین رقیب خود یعنی کیا سورنتو بزرگ تر است.

طراحی داخل کابین نیز دست کمی از طراحی خارجی ندارد و رکستون در فضای داخلی به راحتی نمره قبولی می گیرد. استفاده از متریال با کیفیت و همچنین بهره گیری از پوشش دورنگ در تریم داخلی، سبب شده تا رکستون، لوکس تر و گرانقیمت تر از آن چیزی که هست جلوه کند. ضمن آنکه این خودرو با بهره گیری از ۳ ردیف صندلی (که ردیف سوم صندلی ها بر خلاف برخی محصولات این کلاس، کاملا کاربردی طراحی شده) برای مسافرت های ۷ نفره، گزینه ای ایده آل خواهد بود.

نمایندگی سانگ یانگ در ایران معرفی خودرو مشخصات فنی رکستون g4 قیمت سانگ یانگ رکستون 2018 قیمت سانگ یانگ جدید قیمت رکستون g4 تازه های خودرو در ایران Rexton G4

قلب تپنده ۲ لیتری

با آنکه نسل قبلی رکستون در ایران با موتور۶ سیلندر عرضه می شد، اما نماینده وطنی سنگ یانگ این بار تصمیم گرفت رکستون را با یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به تویین توربو در کشورمان عرضه کند. این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارا بوده که البته این ارقام برروی کاغذ مناسب چنین خودرویی در کلاس شاسی بلندهای سایز بزرگ نیستند اما شرکت سازنده مدعی است که این پیشرانه با همکاری گیربکس ۷ سرعته تیپ ترونیک و سیستم تعلیق هوشمند این خودرو می تواند نیازهای شهری و آفرودی راننده را پاسخ دهد. با آنکه رکستون در بازارهای جهانی در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود، اما نمونه های وارداتی به ایران همگی از نوع دو دیفرانسیل خواهد بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده تا به این ترتیب محصولی پاک تر و کم مصرف تر از دیگر کره ای های بازار ایران به شمار آید. ضمن آنکه رکستون با بهره گیری از سامانه جدید «کنترل حرکت در مسیرهای شیب دار»، به خودرویی پایدار در مسیرهای صعب العبور تبدیل شده که امتیاز ویژه ای برای یک شاسی بلند به شمار می آید. همچنین شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در شرایط استاندارد ۱۲ ثانیه اعلام شده است.

سطح تجهیزات و قیمت

رکستون در بازارهای جهانی با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی عرضه می شود که نسخه عرضه شده در ایران از نوع «فول آپشن» خواهد بود. از جمله تجهیزات به کار گرفته شده در این خودرو می تواند به سیستم صوتی حرفه ای با نمایشگر ۸ اینچی و ۶ عدد بلندگو، صندلی های برقی ۸ جهته با مموری، رادار ۳۶۰ درجه با نمایشگر ۳ بعدی، سامانه DayLight، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی ردیف دوم و سوم، سانروف ۲ حالته، فرمان چرمی با قابلیت گرمکن داخلی، سامانه ورود بدون کلید (Smart Key)، سامانه نشان دهنده نقطه کور، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها، ترمز پارک برقی و ۹ عدد کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

زمستان سال گذشته که رکستون جدید در ایران معرفی شد، صحبت از قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی برای این خودرو بود. اما ناگفته پیداست که با شرایط جدید بازار، قیمت رکستون نیز دستخوش تغییرات آنچنانی خواهد شد. به نظر می رسد باید خودمان را برای رویارویی با قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی رکستون در چند هفته آینده، آماده کنیم! رقمی بسیار گزاف برای یک شاسی بلند کره ای با برند سنگ یانگ!

منبع : هفت صبح

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ