ولخرجی های زنوزی برای باشگاه تراکتور به کجا ختم می شود؟

0

جذب ناگهانی دو بازیکن بریتانیایی توسط تراکتورسازی در فضای مجازی مثل بمب صدا کرد. کارنامه این دو بازیکن کارنامه‌ای پربار است. آنتونی استوکس سابقه بازی در شفیلدیونایتد، ساندرلند، کریستال‌پالاس و بلکبرن در انگلستان و حضور در هیبرنیان و سلتیک اسکاتلند را دارد. آخرین تیم این مهاجم ۲۹ ساله آپولون یونان بود. هری فورستر ۲۷ ساله هم در تیم‌های استون ویلا، برنتفورد، دونکاستر و ویمبلدون انگلیس و همچنین گلاسکو رنجرز اسکاتلند بازی کرده است. با چنین رزومه‌ای حضور آنها در تراکتورسازی تبریز کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته که نباید نقش جان توشاک سرمربی ولزی تراکتو  را نادیده گرفت اما بعید است که این دو بازیکن کارنامه‌دار بریتانیایی صرفا به دلیل حضور توشاک روی نیمکت تراکتورسازی، راضی به پیوستن به این تیم شده باشند و احتمالا پول هم نقش زیادی در این انتقال‌ها داشته است.

آخرین قیمت استوکس در سایت معتبر ترانسفرمارکت و هزینه انتقال او به آپولون ۸۰۰ هزار یورو بوده و قیمت فعلی این بازیکن ۶۰۰ هزار یورو ثبت شده است. با توجه به ارزش فعلی یورو، قیمت او به پول ایران حدود ۶ میلیارد تومان می‌شود که البته شایعات حاکی از آن است که هزینه انتقال او به تراکتور در حدود نصف این رقم یعنی ۳ میلیارد تومان است! هری فورستر اما کمی ارزان‌تر از استوکس است. ارزش او در ترانسفرمارکت ۳۵۰ هزار یورو ثبت شده و گفته می‌شود با مبلغی حدود ۲ میلیارد تومان به تراکتورسازی پیوسته است.

ولخرجی‌های تراکتورسازی البته به این دو بازیکن محدود نمی‌شود. وقتی گفته می‌شود که مبلغ قرارداد امیرحسین پیروانی دستیار جان توشاک نزدیک به یک میلیارد تومان است، مشخص است که برای به خدمت گرفتن خود توشاک بسیار بیشتر از این‌ها هزینه شده است. البته با توجه به این که تقریبا بیشتر تیم‌های بزرگ ایرانی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان به همین اندازه و شاید هم بیشتر برای جذب مربی و بازیکن هزینه کرده‌اند نباید خرده‌ای به تراکتورسازی گرفت. اما وقتی سرنوشت افراد متمولی که مثل زنوزی وارد فوتبال شدند را مرور می‌کنیم، شاید باید حق داشته باشیم که نگران این ولخرجی‌ها باشیم. نگران روزی که زنوزی نباشد و تراکتورسازی با کوهی از بدهی به این بازیکنان و مربیان، تنها مانده باشد. این همان اتفاقی است که امروز برای استقلال رخ داده و دیر یا زود برای پرسپولیس هم رخ خواهد داد و احتمالا تراکتورسازی هم در همین صف منتظر رسیدن نوبتش قرار دارد.

منبع : آی اسپورت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ