معرفی پتروشیمی زاگرس +سهامداران، محصولات و آدرس

0

معرفی شرکت پتروشیمی زاگرس:

شرکت پتروشیمی زاگرس در سال ۱۳۷۹ با هدف دستیابی به بازارهای جهانی و کسب سهم مناسبی از بازار متانول، تأسیس گردید. به منظور توانمندسازی شرکت برای رقابت در بازارهای جهانی و همچنین با توجه به وجود منابع غنی گاز در منطقه پارس جنوبی و موقعیت استراتژیک منطقه، زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، تملیک و مجتمع تولیدی این شرکت در بندر عسلویه احداث گردید. از سوی دیگر، طراحی مجتمع به گونه‌ای انجام شده است تا از حداکثر انرژی تولیدی در راکتورهای سنتز و همچنین انرژی بازیافتی در واحد ریفرمینگ برای تأمین انرژی مورد نیاز استفاده گردد و از این طریق در حدود ۲۰۵ تن بخار در ساعت با فشار ۴۰ بار تولید و به فروش رسد.

قرارداد انجام مهندسی پایه، تفصیلی، خرید تجهیزات با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های Lurgi آلمان و پیدک ایران منعقد شد و کلیه فعالیت‌های مربوط به اجرای عملیات ساختمان و نصب توسط پیمانکاران ایرانی انجام گردید. براساس قرارداد با شرکت‌های لورگی و پیدک، فاز اول از سال ۱۳۸۰ آغاز و با ظرفیت سالیانه یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن متانول گرید AA در سال ۱۳۸۵ پایان یافت. با خاتمه عملیات اجرایی فاز دوم در سال ۱۳۸۸، شرکت پتروشیمی زاگرس با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و سیصد هزار تن در زمره پنج شرکت بزرگ تولید کننده این محصول در دنیا قرار گرفت.

شرکت پتروشیمی زاگرس در سال ۱۳۹۰ در فرابورس پذیرفته شد.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۳ میلیون ریال بوده است که طی چندین مرحله به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. سهامدار اصلی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با مالکیت ۳۴ درصدی می باشد.

ظرفیت اسمی تولید متانول سه میلیون و سیصد هزار تن می باشد.سهم شرکت در تولید متانول در داخل کشور حدود ۶۵ درصد می باشد. سهم شرکت از تولید جهانی ۱۲۶ میلیون تنی این محصول در سال گذشته ۲.۶ درصد بوده است.

موقعیت جغرافیایی:

مجتمع پتروشیمی زاگرس در منطقه ویژه اقتصادی /انرژی پارس ، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع شامل فاز اول، دوم جمعاً حدود ۲۵هکتار می باشد ؛ مشتمل بر :

مساحت فاز اول : ۱۵هکتار

مساحت فاز دوم : ۱۰هکتار

موضوع فعالیت شرکت:

تولید متانول: پتروشیمی زاگرس در منطقه پارس جنوبی ( عسلویه ) با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و دسترسی آسان به خوراک و آبهای آزاد بطور مستمر۳.۰۰۰.۰۰۰ تن در سال متانول تولید می کند.

این شرکت همچنین فعالیت گسترده ای در زمینه حمل و نقل دریایی محصول و حمل متانول به اقصی نقاط دنیا دارد. در این زمینه، کشتیهای متعدد اقیانوس پیما و مخصوص حمل مواد شیمیایی در ظرفیتهای متنوع در اختیار شرکت بوده که محصول صادراتی را با بهترین کیفیت در قالب برنامه های زمانبندی شده دقیق از بندر مبداء حمل نموده و در بنادر مقصد تحویل خریداران می نماید.

کشورهای چین ، تایوان، حوزه جنوب شرق آسیا، هندوستان ، شمال افریقا و کشورهای حوزه شرق، غرب و شمال غرب اروپا از جمله مقاصد کنونی کشتی ها و کالای صادراتی شرکت پتروشیمی زاگرس می باشند.

مقدار فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ درصد تغییر واقعی سال منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
متانول ۶۰۷,۶۸۷ تن ۷۶۲,۶۷۹ تن (۲۰.۳۲) ۳,۱۰۶,۱۳۰ تن
بخار ۳۹۹,۵۲۳ تن ۴۸۷,۳۸۹ تن (۱۸.۰۳) ۱,۹۱۲,۹۹۹ تن
جمع ۱,۰۰۷,۲۱۰ ۱,۲۵۰,۰۶۸ (۱۹.۴۳) ۵,۰۱۹,۱۲۹
مبلغ فروش
نوع گروه یا محصول واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ واقعی دوره منتهی به ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ درصد تغییر واقعی سال منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
متانول ۹,۹۵۶,۶۸۸ میلیون ریال ۸,۲۰۹,۰۹۹ میلیون ریال ۲۱.۲۹ ۴۳,۶۴۴,۴۵۵ میلیون ریال
بخار ۱۷۷,۳۱۴ میلیون ریال ۱۶۶,۳۱۲ میلیون ریال ۶.۶۲ ۶۹۳,۰۹۴ میلیون ریال
جمع ۱۰,۱۳۴,۰۰۲ ۸,۳۷۵,۴۱۱ ۲۱.۰۰ ۴۴,۳۳۷,۵۴۹

ترکیب سهامداران

سهامدار/دارنده سهم درصد
شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان – سهامی عام
۸۱۴ M
۳۳.۸۹۰
شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا – سهامی عام
۵۰۳ M
۲۰.۹۵۰
شرکت گروه صنعتی شیمی پوشینه – سهامی خاص
۴۲۷ M
۱۷.۷۸۰
شرکت الیاف صنعتی مروارید – سهامی خاص
۳۸۱ M
۱۵.۸۸۰
شرکت صنعت مروارید ارم – سهامی خاص
۴۷ M
۱.۹۶۰

اسامی اعضای هیئت مدیره:

نام عضو شمارۀ ثبت /کد ملی نام نماینده قبلی نام نماینده کد ملی سمت موظف/غیر موظف مدرک تحصیلی
شرکت گسترش نفت وگاز پارسیان ۳۰۲۴۹۶ آقای افشین بنایی آقای افشین بنایی ۰۰۵۱۲۴۴۵۴۳ رئیس هیئت مدیره موظف لیسانس حسابداری
الیاف صنعتی مروارید(شرکت سرمایه گذاری صنعتی مروارید) ۱۳۸۷۶۷ آقای محمود مجیب آقای محمود مجیب ۰۹۳۷۵۷۰۳۳۸ عضو هیئت مدیره غیر موظف لیسانس علوم اقتصادی
شرکت گروه صنعتی شیمی پوشینه ۲۰۲۶۸۳ آقای محمد علی زردبانی آقای محمد علی زردبانی ۳۷۳۱۸۶۷۱۳۳ نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف فوق لیسانس مهندسی صنایع
شرکت هامون سپاهان ۲۴۸۰۹۵ آقای محمد ابراهیم یوسف زادگان آقای محمد ابراهیم یوسف زادگان ۲۴۷۱۱۴۸۰۶۹ عضو هیئت مدیره غیر موظف لیسانس مهندسی شیمی
گروه پتروشیمی تابان فردا ۲۶۲۹۷۸ آقای محمد حسین قائمی آقای محمد حسین قائمی ۱۸۱۵۳۴۱۲۸۹ عضو هیئت مدیره غیر موظف دکترای حسابداری

مدیر عامل : محمدرضا میراحمدی

دیاگرام تولید متانول

وضعیت پتروشیمی زاگرس مجمع پتروشیمی زاگرس گروه صنعتی شیمی پوشینه گروه شرکت های نفت پارسیان گروه پتروشیمی تابان فردا قیمت متانول صادراتی شرکت پتروشیمی زاگرس سود سهام پتروشیمی زاگرس درآمد پتروشیمی زاگرس تحلیل پتروشیمی زاگرس تاریخچه شرکت های ایرانی بورس نیوز بهترین سایت تحلیل بورس بزرگترین شرکتهای ایران اخبار بورس امروز

آگهی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹

بدینوسیله به اطلاع کلیه سهامداران محترم شرکت پتروشیمی زاگرس می رساند پرداخت سود عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ بشرح ذیل می باشد:

اشخاص حقیقی : از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ظرف مهلت قانونی

اشخاص حقوقی : بر اساس نقدینگی شرکت ظرف مهلت قانونی

مجمع عمومی همچنین پرداخت سود ۷۴۰۰ ریال را برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ تصویب کرد.

توضیحات:

– اشخاص حقیقی می توانند از تاریخ اعلام شده از طریق مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک تجارت در سراسر کشور با همراه داشتن کارت ملی نسبت به دریافت سود سهام اقدام نمایند.

– اشخاص حقوقی می توانند در مدت تعیین شده با هماهنگی قبلی و درخواست کتبی به همراه اعلام شماره حساب نسبت به دریافت سود سهام اقدام نمایند.

نشانی :
استان بوشهر-عسلویه -منطقه ویزه اقتصادی انرزی پارس-صندوق پستی ۳۶۴/۷۵۳۹۱

شماره تلفن :
۰۲۱۸۸۶۱۲۱۳۰-۹

نمابر :
۰۲۱۴۲۹۱۴۱۴۴

نشانی دفتر :
تهران -میدان ونک -خیابان خدامی -پلاک۸۸

نشانی امور سهام :
تهران -میدان ونک -خیابان خدامی -پلاک۸۸

وب سایت :
www.zpcir.com

ایمیل :
[email protected]

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ