عمادالدین باقی کیست؟ +همسر و فرزندان

0

عمادالدین باقی دومین فرزند حبیب الله باقی است که در ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در عراق به دنیا آمد. حاج حبیب از بازاریان و تاجر برنج و روغن به کشورهای حاشیه خلیج فارس بود اما خانه بزرگ او پیش از ورشکستگی میزبان برخی روحانیون بود. و بعد از ورشکستگی نیز ناگزیر از کوچ به علی آباد جنوبی در بین خزانه و جوانمرد قصاب شد.

همسر عمادالدین باقی لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند لیبرال کیست فرزندان حسنعلی منتظری ضد اسلام روزنامه های اصلاح طلب روابط فامیلی سیاسیون بیوگرافی مریم باقی بیوگرافی محمد قوچانی بیوگرافی عمادالدین باقی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اسامی اعضای انجمن حجتیه ازدواج سیاسی احمد منتظری کیست

عماد از سن ۱۴ سالگی وارد بازار کار شد و در کنار درس خواندن مشاغلی چون تپربافی، بلور سازی، آلومینیم سازی و بنایی را تجربه کرد. اما در همین سنین به همراه برخی دوستان گروه تبلیغاتی “میثم” را جهت اصلاح بی بند و باری های اخلاقی پایه گذاری کرد. این گروه بعدها در مقاطع مختلف حضوری میدانی و فعال داشت.

در کوران حوادث انقلاب تحت تاثیر آرای دکتر شریعتی وارد مبارزات شد بعد از انقلاب انجمن اسلامی گروه های جنوب تهران را در مسجد هرندی دروازه غاز راه اندازی کرد و در سال ۱۳۵۹ اقدام به تشکیل خانواده نمود. در برهه ای از زمان باقی عضو انجمن حجتیه نیز بود که در سال ۵۸ به دلیل برخی اختلافات فکری از آن جدا شد. سعید حجاریان و عباس عبدی از تاثیرگذاران در شکل گیری ذهن سیاسی باقی محسوب می شوند.

او تحصیلات حوزه را تا پایان سطوح مقدماتی در قم به پایان رساند و در سال ۷۷ نیز موفق به اخذ فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه علامه شد.

باقی بعد از ازدواج حکم تدریس جامعه شناسی، ادبیات و اقتصاد را اخذ و در دبیرستان مشغول به تدریس شد.

عمادالدین باقی در سن هجده سالگی با فاطمه کمالی احمدسرایی ازدواج کرد.

همسر عمادالدین باقی لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند لیبرال کیست فرزندان حسنعلی منتظری ضد اسلام روزنامه های اصلاح طلب روابط فامیلی سیاسیون بیوگرافی مریم باقی بیوگرافی محمد قوچانی بیوگرافی عمادالدین باقی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اسامی اعضای انجمن حجتیه ازدواج سیاسی احمد منتظری کیست
عمادالدین باقی بعد از آزادی از زندان

مریم باقی دختر عمادالدین باقی در سال ۱۳۷۹ با محمد قوچانی، روزنامه نگار ازدواج کرده‌است. بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب در این مراسم ازدواج شرکت داشتند.

داماد دوم او علی مقامی در سال ۱۳۸۹ با منیره باقی ازدواج کرد و داماد سوم او مهدی منتظری فرزند احمد منتظری و نوه آیت الله منتظری در سال ۱۳۹۱ با مینا باقی سومین دختر او ازدواج کرد.

در اوایل تشکیل سپاه به عنوان یکی از معتمدین محلی توسط افراد محل به عنوان افراد تشکیل دهنده اولیه سپاه معرفی شد و بعدها نیز در دفتر سیاسی و در بخش خارجی این دفتر نیز عهده دار برخی مسئولیت ها شد. باقی که پیش از این کتابی با عنوان “شناخت حزب قاعدین زمان” درباره انجمن حجتیه نوشته بود حال با انتقاد از این نوشته سابق در موضع جانبداری از انجمن حجتیه مجبور به استعفا از سپاه در سال ۶۳ شد.

وی ادامه حیات سیاسی خود را در انتشار مقالات در روزنامه های سلام و همشهری پی گرفت و بعدها در انتشار روزنامه های جامعه، توس، خرداد، صبح امروز و عصر آزادگان ( که همه از روزنامه های تندرو و برانداز آن زمان بودند) حضوری فعال داشت. او با این تجربه و انتشار کتاب هایی چون تراژدی دمکراسی در ایران با حکومت زاویه گرفت و در جایگاه منتقد شروع به قلم فرسایی کرد.

وزارت اطلاعات، سپاه، صداو سیما، نیروی انتظامی، علی فلاحیان (وزیر اطلاعات سابق)، مصطفی پور محمدی (قائم مقام وزیر اطلاعات)، اصلانی وکیل کیهانو، محتشم مدیر یالثارات و مدعی العموم از جمله شاکیان باقی در اولین دادگاه رسیدگی به تخلفات باقی بودند.

قلم و آرای باقی در زمینه حقوق، فقه و سیاست مورد انتقاد بسیاری تاکنون قرار گرفته است و تاکنون از سوی دادگاه در چند نوبت مستحق مجازات زندان و نیز ممنوع الخروج شدن تشخیص داده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ