معرفی شرکای جدید سایپا در آینده نزدیک/ به تحریم کنندگان نشان می دهیم

0

محسن جهرودی در خصوص دل نگرانی های جامعه از آینده صنعت خودرو و تحریم ها به گفت وگو با پرشین خودرو پرداخت که به شرح زیر است:

خارج شدن نام تندر ۹۰ و ساندرو از سبد خودرویی سایپا اتفاق می افتد؟

جهرودی: به عنوان مدیرعامل سایپا عرض می کنم این اتفاق نخواهد افتاد و مردم و سایپا سواران اصلا نگران نباشند. تنها اتفاقی که در خلل این تحریم ها در مورد سبد خودرویی رخ می دهد، افزایش خودکفایی در تولید است. تندر۹۰ و ساندرو جزو تولیدات سایپا هستند و خواهند ماند. خوشبختانه رفتار رنو سنجیده تر از سایر خودروسازان بوده است.

یعنی رنو از ایران نخواهد رفت؟

جهرودی: اعلام کرده اند که بازار ایران را ترک نخواهند کرد و ما نیز مذاکرات فشرده ای با آنها داشته و داریم. وزارت صنعت نیز با رنو مذاکراتی انجام داده و امیدواریم با همان پختگی که مدیران رنو در مصاحبه ها نشان داده اند، کار پیش برود و نگرانی ها به حداقل رسیده و در تولید هیچ خودرویی که مورد نظر مردم است با مشکل مواجه نشویم.

یکی از موضوعاتی که مورد گلایه کارشناسان صنعت خودرو هست، نبود برنامه پژوهش محور برای توسعه فعالیت خودروسازان است آیا سایپا این مشکل را مدیریت خواهد کرد؟

جهرودی: در نمایشگاه خودرو شیراز نشان دادیم بر روی تحقیق و پژوهش جدی هستیم و نمونه آن رُهام است. در حال حاضر تمام تمرکز را روی توانمند سازی داخلی قرار داده ایم و در آینده ای نزدیک خبرهای خوب بسیاری از سایپا و تولیدات خواهید شنید که رُهام تنها اولین قدم در این راه بود.

آیا سایپا برای شراکت های جدید با برندهایی غیر از برندهای موجود فکر و برنامه ای دارد؟

جهرودی: صد در صد در آینده ای نزدیک اخبار این مشارکت های جدید را رسانه ای خواهیم کرد.

با توجه به تحریم های ایالات متحده امکان پذیر خواهد بود؟

جهرودی: رفتار امروز آمریکا یک رفتار بسیار غیر دیپلماتیک و کاملا غیر حرفه ای است اما مردم دنیا درک کرده اند نمی شود یک نفر برای کل جهان از پشت میز تصمیم سازی کند و مفاد قراردادهای بین المللی را یک جانبه از بین ببرد.مطمئن باشید در فضای مثبتی که در افکار عمومی جهان نسبت به ایران وجود دارد، مذاکرات نیز با طرف های تجاری جدید به نتیجه خواهد رسید و به محض نهایی شدن این قراردادهای همکاری، به تحریم کنندگان نشان می دهیم تحریم برای ایران و ایرانی کارساز نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ