زمان پرداخت سود سهام شرکت نفت بهران (شبهرن)

0

شرکت نفت بهران (سهامی عام) زمان پرداخت سود سهام مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ را تعیین کرد.

بر این اساس، سهامداران حقیقی از مهرماه تا اسفندماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

همچنین، سهامداران حقوقی طبق مفاد ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت به صورت مرحله ای سود آنها قابل پرداخت است.

زمان پرداخت سود سهام نفت بهران در سال ۹۸

وضعیت شرکت نفت بهران مجمع شرکت نفت بهران (شبهرن) شرکتهای بنیاد مستضعفان سود سهام شرکتهای بورسی سود سهام شرکت نفت بهران (شبهرن) زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها دنیای اقتصاد تحلیل نفت بهران (شبهرن) اخبار شرکتهای بورسی اخبار شرکت نفت بهران

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹

الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :

از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ درمحل سالن همایش قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران واقع در غرب به شرق بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی، روبروی باغ کتاب، ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

 

***

زمان پرداخت سود سهام نفت بهران در سال ۹۷

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت بهران برای تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ برگزار شد. باقری ریاست مجمع را بر عهده داشت و عزیزی مدیرعامل گزارش هیات مدیره را به مجمع ارائه کرد.

مجمع شرکت نفت بهران با حضور ۷۵ درصد سهامداران برگزار شد:

سهامدار عمده شرکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی میباشد زیرا ۲۹% که به طور مستقیم برای بنیاد و ۲۱% مر بوط به شرکت انرژی گستر سینا که ۱۰۰% متعلق به بنیاد میباشد.

•شرکت دیگر محصولات جانبی به فروش نمیرساند و محصولات خود را به محصولات نهایی و میانی تبدیل کرده و سبد فروش محصولات در سال ۹۶ ارزشمندتر شده است. برای مثال شرکت هیچ گونه محصول اسلک وکس به فروش نمیرساند و آن را به پارافین وکس تبدیل کرده است که این دو محصول با هم تفاوت قیمت ۴۰۰ دلاری دارند، همچنین مقدار فروش TDAE در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد یافته است.

•برنامه شرکت برای کل تولید محصولات در سال ۹۷، ۴۵۵ میلیون لیتر میباشد که به نسبت سال ۹۶ رشد ۱۰ %داشته است.که از این مقدار ۲۳۱ میلیون لیتر مربوط به تولید روغن پایه میباشد که این رقم به نسبت سال ۹۶ با رشد ۶.۴%داشته است

•یکی از شرکت های زیر مجموعه بهران، شرکت بازرگانی بهران میباشد این شرکت جایگاه دار سوخت شرکت و این موضوع باعث شده طبق مصوبه شرکت پخش و پالایش کارمزدی به صاحب برند داده شود و موجب سودآوری برای شرکت بهران شده است.

•اخرین باری که شرکت افزایش نرخ داشته است سال ۹۳ بوده است لذا شرکت محصولات به قیمت سال ۹۳ به فروش میرساند(منظور بخشی از فروش است که توسط سازمان حمایت نرخ گذاری میشود.) تا به امروز از سازمان حمایت نتوانستد مصوبه افزایش نرخ بگیرند و در صورت تصویب افزایش نرخ، انتظار افزایش نرخ به اندازه تورم(تقریبا۲۰%) میتوان انتظار داشت.

•به دلیل افزایش نرخ لوبکات و عدم افزایش نرخ توسط سازمان حمایت تخفیفات را به صفر رسانده اند.

• شرکت اخرین بار با نرخ ۲۱۰۰ تومان لوبکات خود را از پالایشگاه تهیه کرده است.

•تقریبا ۱۰% مقاصد صادراتی محصولات شرکت کشور های عراق افغانستان میباشد که معاف از تسعیر در سامانه نیما میباشد (دلار آزاد)

•بین واردات و صادرات شرکت موازنه ارزی ایجاد شده که از این طریق نیازهای ارزی شرکت رفع و رجوع می‌شود.

•دلار شرکت برای تهیه مواد اولیه (لوبکات و..) همچنان دلار ۴۲۰۰ تومان اعلامی بانک مرکزی میباشد و این صنعت همانند پتروشیمی ها هنوز موفق به تسعیر خوراک با دلار ۳۸۰۰ تومانی نشد اند.

شرکت در سال ۹۶ کل موجودی اسلاک وکس خود را به پارافین وکس تبدیل کرده که ۴۰۰ دلار گرانتر است. واحد سوم وکس هفته گذشته راه اندازی شده و شرکت واحد ۴ را شروع کرده است.

شرکت ۲ سال است که موازنه ارزی دارد و حتی صادرات محصول از واردات مواد اولیه هم بیشتر شده است.

شرکت خرید مواد اولیه را در زمان‌های مناسب انجام داده است. به طور مثال اواخر سال ۹۶ با توجه به پیش بینی افزایش قیمت لوبکات به اندازه مصرف ۲ ماه شرکت لوبکات مورد نیاز خود را خریداری نموده است. شرکت در سال ۹۶ علیرغم رشد بالای تولید روغن پایه از طریق انتخاب سبد مناسب رشد مصرف انواع مواد اولیه را کنترل نموده است.

تولید روغن پایه در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۱۶.۸ درصد رشد داشته و ۷۷ درصد آن را روغن پایه مرغوب (HVI) تشکیل می‌دهد. همچنین شرکت برنامه افزایش ۶.۴ درصدی در تولید روغن پایه را نیز در سال ۹۷ دارد. افزایش تولید کل محصولات نیز در سال مورد گزارش رشد ۵.۲ درصدی داشته که شرکت برای سال ۹۷ معادل ۹.۶ درصد رشد پیش بینی کرده است.

در سال ۹۶ سهم ارزش خریدهای داخلی ۶۸ درصد و سهم خریدهای خارجی ۳۲ درصد بوده است. همچنین بالغ بر ۷۰ درصد مبلغ ریالی خریدهای داخلی مربوط به انواع لوبکات و رافینیت بوده است.

شرکت در سال ۹۶ انواع محصولات جدید از جمله بهران توربو EVI ، بهران اولتیما و بهران اولتیما FE+ ارائه نموده است.

ارزش دلاری کل صادرات شرکت در سال ۹۶ نسبت به سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشته است. همچنین رشد ارزش دلاری صادرات گروه پروسس علیرغم کاهش مقداری ۱۱ درصدی ناشی از عرضه محصول با ارزش افزوده بالاتر (تی-دی-ای-یی) و بهبود سبد عرضه آن است. شرکت در سال ۹۶ موفق به کسب درآمد معادل ۹۰.۳ میلیون دلار از طریق صادرات انواع محصولات و نیز فروش حلال فورفورال، در مجموع به مقدار ۱۷۹.۹ هزار تن شده است. عملیات یاد شده نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۵.۹ درصد و به لحاظ مقداری ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. مقدار فروش TDAE به عنوان یکی از محصولات دانش بنیان شرکت بهران نیز در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است.

شرکت به اندازه ۹ ماه ذخیره مواد اولیه خارجی را دارد و از محل صادرات نیز مابقی خریدهای خود را انجام خواهد داد.

• سود تقسیمی شرکت ۲۰۵ تومان به ازای هر سهم میباشد. که نماینده سازمان بورس با این رقم با توجه به بند های حسابرس موافق نبود و سود ۱۰۸ تومان را پیشنهاد کرد لذا در نهایت سود ۲۰۵ تومانی به تصویب مجمع شرکت رسید.

زمانبندی پرداخت سود سهام شرکت نفت بهران (شبهرن)

وضعیت شرکت نفت بهران مجمع شرکت نفت بهران (شبهرن) شرکتهای بنیاد مستضعفان سود سهام شرکتهای بورسی سود سهام شرکت نفت بهران (شبهرن) زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها دنیای اقتصاد تحلیل نفت بهران (شبهرن) اخبار شرکتهای بورسی اخبار شرکت نفت بهران

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ