این ۱۰ قاتل فراری را شناسایی کنید +عکس بدون پوشش

0

شهروندان در صورت شناسایی هر کدام از عاملان جنایت، با تلفن ۲۱۸۳۷۰۰ پلیس آگاهی تماس بگیرند.

پرونده های جنایی هیچ گاه مختومه نمی شوند و عاملان جنایت همواره تحت تعقیب هستند. مروری بر پرونده های جنایی نشان می دهد که برخی از قاتلان حتی بعد از گذشت ده ها سال از ماجرا در چنگ قانون گرفتار شده اند. در عین حال اختصاص برخی امکانات تخصصی و ویژه با توجه به پیشرفت فناوری های نوین به دوایر جنایی پلیس های آگاهی و همچنین تخصیص اعتبارات خاص و تربیت نیروهای کارآمد و زبده به صورت تخصصی در مراکز آموزشی و دانشگاه های نیروی انتظامی حتی برای افسران وظیفه می تواند در بسیاری از موارد به دستگیری سریع عاملان جنایت منجر شود.

اگرچه به تناسب پرونده هایی که عاملان جرم در همان مراحل اولیه تحقیقات یا در مدت اندکی بعد از وقوع قتل دستگیر می شوند به اندازه ای کم است که می توان آن را به عدد انگشتان یک دست دانست و این موضوع نشانه صلابت و اقتدار دستگاه قضایی و تلاش نیروهای دوایر جنایی برای پیگیری پرونده هاست چرا که آمار و ارقام موجود از سال ۹۱ در مشهد نشان می دهد که شمار قاتلان فراری حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد بنابراین روزنامه خراسان در راستای وظیفه اطلاع رسانی و مقابله با جرم و جنایت و به دستور مقام قضایی تصاویر و ماجراهای قاتلان فراری طی چند سال گذشته را درج می کند تا این جانیان با همکاری شهروندان دستگیر شوند و به مجازات برسند.

قاضی ویژه قتل عمد در این باره از شهروندان خواست در صورت مشاهده قاتلان تحت تعقیب مراتب را با شماره تلفن های ۲۱۸۳۷۰۰ یا ۲۱۸۳۷۸۹ اطلاع دهند.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضویطرح ماجرای دروغین سرقت برای جنایت!

جوانی که برای به قتل رساندن یکی از آشنایانش مدعی به سرقت رفتن پراید او شده بود پس از ارتکاب جنایت به همراه برادرش متواری شد.

به گزارش خراسان، جوانی که از مدتی قبل از یکی از آشنایانش کینه به دل داشت درحالی که ظاهر خود را حفظ می کرد نزد او رفت و خودروی پراید او را برای شرکت در مراسم عروسی که در مشهد برگزار می‌شد به امانت گرفت.جوان ۲۰ ساله نیز که از همه چیز بی خبر بود سوئیچ پرایدش را در اختیار وی قرار داد تا با آن به مشهد برود. جوان ۲۲ ساله نیز در حالی که نقشه ای شوم را در سرمی پروراند سوار بر پراید به سمت مشهد حرکت کرد پس از برگزاری مجلس عروسی، تصمیم خطرناکی گرفت گوشی تلفن را برداشت و به جوان ۲۰ساله که مالک پراید بود زنگ زد و در حالی که خود را نگران نشان می داد گفت: سارقان پراید را در مشهد سرقت کرده اند مدارک خودرو را با خودت بیاور که باید به کلانتری برویم و سرقت خودرو را به پلیس گزارش کنیم. جوان ۲۰ساله که از شنیدن این خبر شوکه شده بود بلافاصله گوشی تلفن را قطع کرد و با برداشتن اسناد خودرو از شهرستان کلات به سمت مشهد حرکت کرد.

عصر روز یک شنبه وقتی به مشهد رسید با فردی که خودرواش را به او امانت داده بود تماس گرفت آن جوان نیز که قصد داشت او را به مکان خلوتی بکشاند گفت: منزل عمه ام در منطقه همت آباد است اسناد را به انتهای خیابان… بیاور تا باهم به کلانتری برویم. جوان ۲۰ساله نیز درحالی که دو تن از آشنایانش او را همراهی می کردند سوار بر موتورسیکلت به محل قرار رفت از سوی دیگر نیز جوان ۲۲ساله به همراه برادر و یکی دیگر از بستگانش سوار موتورسیکلت دیگری شدند و به محل قرار رسیدند اما در یک لحظه وقتی نگاه دو جوان با یکدیگر تلاقی کرد ناگهان جوان ۲۲ساله چاقویی را بیرون کشید و به سمت مالک پراید حمله ور شد و با چند ضربه چاقو او را نقش بر زمین کرد در حالی که خون از بدن جوان ۲۰ساله فواره می زد دیگران وارد ماجرا شدند. شاهدانی که این صحنه هولناک را می‌دیدند فریاد زدند او را کشتی؟ اما او که به شدت عصبانی بود گفت : شما دخالت نکنید موضوع ناموسی است و بدین ترتیب جوان ۲۰ساله دقایقی بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد و متهمان نیز از محل حادثه متواری شدند.

با اعلام گزارش این جنایت به پلیس ۱۱۰، ماموران کلانتری خلق آباد برای بررسی ماجرا به محل اعلام شده واقع در خیابان امام رضا(ع) عزیمت کردند و پس از انجام تحقیقات مقدماتی، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند. دقایقی بعد مقام قضایی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم به محل وقوع جنایت عزیمت کرد.

قاضی ویژه قتل عمد پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، دستور دستگیری عاملان قتل و شرکت کنندگان در نزاع را صادر کرد. این گزارش حاکی است با راهنمایی و نظارت مستقیم مقام قضایی، ماموران انتظامی در کمتر از چند ساعت موفق شدند سه تن از افرادی را که در محل نزاع حضور داشتند در عملیات جداگانه دستگیر کنند.

این درحالی بود که برخی شاهدان بیان کردند برادر ضارب نیز که با موتورسیکلت به محل آمده بود چاقو در دست داشته است. بنابراین گزارش، سه متهم این پرونده جنایی با صدور قرار قانونی از سوی قاضی ویژه قتل عمد روانه زندان شدند اما تحقیقات ماموران کلانتری خلق آباد مشخص کرد که دو متهم اصلی این پرونده به مکان نامعلومی گریخته اند بنابراین مقام قضایی دستورات ویژه ای برای دستگیری جوان ۲۲ساله و برادرش را صادر کرد تا پس از دستگیری آنان تحقیقات قضایی درباره این جنایت هولناک ادامه یابد و راز پنهان این جنایت و انگیزه عامل یا عاملان قتل از وقوع جنایت مشخص شود.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

قتل به خاطر جای پارک خودرو!

درگیری دو همسایه در مشهد بر سر جای پارک خودرو با قتل مرد ۵۴ ساله به پایان رسید و بدین ترتیب باز هم عصبانیت آنی به جنایتی هولناک منجر شد.

به گزارش خراسان، همسایگان ساختمانی دو طبقه در بولوار ادیب مشهد از مدتی قبل به خاطر پارک خودروهایشان در حیاط منزل مسکونی دچار اختلاف شده بودند. این موضوع که بارها منجربه کشمکش و درگیری های لفظی بین دو همسایه شده بود، هر روز شدت می گرفت و اختلافات آن ها زیادتر می شد تا این که ماجرای نزاع بر سر پارک خودرو در حیاط منزل مسکونی به قضاوت قانونی رسید و بدین ترتیب مشکل دو همسایه درحالی آتش زیر خاکستر ماند که قانون به نفع یکی از آنان رای داد. اما هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که دوباره بهانه های مختلف برای جای پارک خودرو در محل سکونت دو همسایه مذکور آغاز شد این اختلافات قدیمی که به غده چرکین کینه تبدیل شده بود، هر روز بیشتر سرباز می کرد تا این که چهاردهم فروردین سال گذشته ، باز هم مشاجره و درگیری بر سر پارک خودرو در بولوار ادیب مشهد رخ داد اما این بار درگیری لفظی به نزاعی خونین بین همسایگان و فرزندان آن ها منجر شد.

در همین اثنا بود که ناگهان تیغه کارد جوان ۳۱ ساله خشمگین در محل درگیری درخشید. او که خشم سراپای وجودش را می لرزاند به سوی همسایه ۵۴ ساله اش حمله ور شد و ضربات متعدد چاقو را بر بدن وی فرود آورد. ضجه های سوزناک همسایه در فضا پیچید و در حالی که خون از نقاط مختلف بدنش فواره می زد، نقش بر زمین شد. لحظاتی بعد مرد مجروح که آخرین نفس هایش را می کشید به یکی از مراکز درمانی در منطقه قاسم آباد مشهد انتقال یافت و بدین ترتیب خبر نزاعی خونین در بی سیم های پلیس پیچید اما هنوز دقایقی از این درگیری خیابانی نگذشته بود که خبری تلخ دل های اهالی محل را تکان داد. مرد ۵۴ ساله بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو جان سپرد!

گزارش خراسان حاکی است، در پی اعلام مرگ دلخراش مرد ۵۴ ساله که به خاطر جای پارک خودرو جانش را از دست داده بود، ماموران کلانتری قاسم آباد در محل حادثه حضور یافتند و با تایید درستی خبر ، قاضی ویژه قتل عمد مشهد را در جریان ماجرا قرار دادند.هنوز جسد مرد مذکور روی تخت مرکز درمانی بود که قاضی کاظم میرزایی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با حضور در مرکز درمانی تحقیقات خود را در این باره آغاز کرد. ضربات متعددی که به گردن، سینه و دستان مقتول اصابت کرده بود، حکایت از آن داشت که متهم به قتل همه خشم اش را بر تیغه کارد فرو ریخته است.

بنابر گزارش خراسان، بررسی های قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از انجام یک سری تحقیقات میدانی و شناسایی هویت مقتول به محل سکونت در بولوار ادیب کشید. پدر متهم به قتل که به اتهام اختفای ادله جرم و فراری دادن متهم با صدور دستوری از سوی قاضی میرزایی بازداشت شده بود، نزاع بر سر جای پارک خودرو را انگیزه این جنایت هولناک اعلام کرد و گفت: وقتی درگیری شروع شد، فردی با چماق محکم بر سرم کوبید که من بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم این درحالی است که نمی دانم فرزندم (متهم) خود را به نیروهای انتظامی معرفی کرده یا نه!

این گزارش حاکی است با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری متهم فراری ۳۱ ساله این پرونده درحالی ادامه دارد که افراد دیگری نیز در پی وقوع این نزاع خونین که به تخریب خودروها انجامید، بازداشت شدند.

پلیس در تعقیب عاملان جنایت مسلحانه

پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی برای شناسایی مخفیگاه دو متهم فراری یک پرونده جنایت مسلحانه، از شهروندان استمداد طلبید که در این حادثه خونین، چند تن دیگر نیز با شلیک های رگباری مجروح شدند.

به گزارش خراسان، بامداد نهم اردیبهشت سال ۹۴، مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، از وقوع نزاع مسلحانه خونینی خبر دادند که طی آن، جوان ۲۵ساله ای به نام مرتضی به قتل رسید و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.

با حضور شبانه قاضی سیدجواد حسینی و کارآگاهان اداره جنایی در بیمارستان طالقانی مشهد، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد افرادی با کلاشینکف و سلاح شکاری به سوی چند نفر شلیک کرده اند که مقابل یک باغ در نزدیکی روستای زاک جمع شده بودند، که در نتیجه چهار تن مصدوم شده اند و یک نفر از آنان به قتل رسیده است.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

گزارش خراسان حاکی است با انجام تحقیقات مقدماتی و دستگیری چند متهم، کارآگاهان به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد، دو جوان به نام های حسین و مرتضی مالکی در شلیک های رگباری نقش دارند، بنابراین به دستور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دو متهم مذکور تحت تعقیب قرار گرفتند، اما بررسی های پلیسی بیانگر آن بود که متهمان یاد شده به مکان نامعلومی گریخته اند.

در همین حال، قاضی ویژه قتل عمد با صدور دستور درج بدون پوشش تصویر متهمان در رسانه ها، از شهروندان خواست چنان چه از مخفیگاه عاملان جنایت مسلحانه، اطلاعی دارند، با شماره تلفن ۲۱۸۳۷۰۰ پلیس آگاهی تماس بگیرند.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

جنایت در کوره آجر پزی

پرونده دیگر مربوط به قاتل فراری به نام ابراهیم کرمانی است. او که خدمت سربازی اش به پایان رسیده بود یکی از دوستان هم خدمتی خود را در تاریخ ۹۲.۵.۱۸ به بهانه جشن پایان خدمت به کوره های آجرپزی منطقه شترک مشهد می کشاند و سپس او را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند. قاتل فراری بعد از ارتکاب جنایت، جسد دوستش را درون چاهی در همان منطقه انداخته بود که یک سال بعد و با تماس تلفنی قاتل از کشور افغانستان، کارآگاهان به محل جنایت رفتند و جسد را از درون چاه بیرون کشیدند. تحقیقات برای دستگیری این قاتل فراری نیز ادامه دارد.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

«دزد» صاحبخانه را در پشت بام کشت

سارق جوانی که برای سرقت ال ام بی دیش های ماهواره به پشت بام منزلی در خیابان ایثارگران ۶ مشهد رفته بود، در مواجهه ناگهانی با صاحبخانه او را با ۹ ضربه چاقو به قتل رساند و گریخت.

به گزارش خراسان، ساعت ۲۱ شب بیست‌ودوم اسفند سال۹۵ مرد ۵۳ ساله وقتی از سرکار به منزل بازگشت، اهالی خانه از او خواستند تا علت قطع شدن تصویر تلویزیون را بررسی کند.

وقتی مرد یاد شده به پشت بام رفت تا آنتن را بررسی کند، ناگهان با دزدی روبه رو شد که برای سرقت «ال ام بی» به پشت بام وی آمده بود. سارق مومشکی که با دیدن صاحبخانه دست و پایش را گم کرده بود، بلافاصله چاقو را بیرون کشید و تیغه آن را ۹ بار بر نقاط مختلف بدن مرد ۵۳ ساله وارد کرد. مرد خون آلود، آخرین نفس های زندگی اش را می کشید که دزد از پشت بام به داخل حیاط همسایه پرید و فرار کرد.

گزارش خراسان حاکی است، مجروح این حادثه که پس از اطلاع اهالی منزل به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شده بود، بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد.بدین ترتیب با حضور قاضی ویژه قتل عمد در محل، تحقیقات قضایی در این باره آغاز شد و مشخصات «دزد» به دست آمد. در همین حال قاضی احمدی نژاد از شهروندان خواست چنان چه اطلاعی از سارق مذکور دارند با تلفن ۲۱۸۳۷۰۰ پلیس آگاهی خراسان رضوی در میان بگذارند.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

قتل برای ماندن در تجرد!

پرونده دیگر مربوط به جوان ۳۹ ساله مجردی است که از توصیه های دلسوزانه عمویش برای ازدواج، عصبانی شده بود،او پس از یک مشاجره لفظی با پدرش، چاقویی را برداشت و عموی خود را با ضربات متعدد به قتل رساند.

به گزارش خراسان، شب پرده سیاهی را بر آسمان شهر گسترانیده بود و لامپ های برق منازل یکی پس از دیگری از پشت پنجره ها نورافشانی می کرد. این درحالی بود که جوان ۳۹ ساله در یکی از منازل خیابان وحید ۱۹ با پدر پیرش به مشاجره می پرداخت .

این جوان که از بیماری مادرش رنج می برد و رفتارهای خانواده اش را عامل رنج و بیماری مادرش می دانست، با آن ها به مشاجره لفظی پرداخت . در همین هنگام باز هم ماجرا به «تجرد» جوان ۳۹ ساله کشید و از نصیحت های «عمو» سخن به میان آمد که چرا برادرزاده اش داماد نمی شود!

گزارش خراسان حاکی است، جوان مذکور که از شنیدن کلمه «دامادی» عصبانی شده بود ناگهان مشاجره با پدرش را رها کرد. او لباس هایش را پوشید و در حالی که خشم عجیبی در چهره اش موج می‌زد از منزل مسکونی بیرون آمد و به سمت خانه عمویش در خیابان وحید ۱۷ حرکت کرد. او دسته چاقو را محکم در دست می فشرد و در افکار هولناک خود غوطه ور بود که خود را مقابل منزل عمویش یافت. زنگ منزل را با عصبانیت فشار داد و منتظر ایستاد. لحظاتی بعد عموی ۵۵ ساله در حیاط را گشود و برادر زاده اش را در برابر خود دید اما جوان ۳۹ ساله فرصت احوال پرسی را هم به او نداد.

جوان خشمگین عمویش را به حاشیه کوچه یک متری کشاند و ناگهان تیغه چاقو را به بدن او فرو کرد. او که هنوز نمی توانست بر خشم خود غلبه کند چاقو را بیرون کشید و ضربات دیگری نیز بر بدن غرق به خون عمویش وارد کرد و با رهاکردن پیکر نیمه جان او، از محل حادثه گریخت.

لحظاتی بعد خانواده فرد مجروح و همسایگان با دیدن پیکر خون آلود مرد ۵۵ ساله بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و بدین ترتیب پیکر نیمه جان مرد میان سال به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت. با گزارش این حادثه به نیروهای انتظامی، دقایقی بعد گروهی از ماموران کلانتری میرزاکوچک خان به فرماندهی سرهنگ علایی (رئیس کلانتری) عازم مرکز درمانی شدند و به تحقیق در این باره پرداختند اما تلاش چند ساعته پزشکان برای نجات این مرد به نتیجه نرسید و او بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد. بنابر گزارش خراسان، لحظاتی بعد بی سیم های پلیس به کار افتاد و ماجرای «قتل برای ماندن در تجرد!» به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اعلام شد.

عقربه های ساعت دقایق اولیه بامداد بیست و هفتم مهر ۹۶ را نشان می داد که قاضی «کاظم میرزایی» به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات خود را درباره این جنایت هولناک آغاز کرد. قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، پس از انجام بررسی های مقدماتی در مرکز درمانی، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و برای ادامه تحقیقات عازم محل درگیری در خیابان وحید ۱۷ شد. همسر مقتول در این باره به مقام قضایی گفت: چند ساعت قبل، برادرزاده همسرم زنگ منزل را به صدا درآورد اما وقتی همسرم در حیاط را گشود او را به گوشه دیگر کوچه برد و زمانی ما در جریان موضوع قرار گرفتیم که همسرم خون آلود روی زمین افتاده بود.

گزارش خراسان حاکی است با توجه به سرنخ های موجود و به دستور قاضی میرزایی، تلاش کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهم به قتل فراری در حالی آغاز شده است که خانواده متهم مدعی هستند او از نصیحت های عمویش (مقتول) درباره ازدواج عصبانی بود!

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

قاتل راننده مسافرکش

ماجرای این قتل از تاریخ بیستم اسفند سال ۱۳۹۳ هنگامی آغاز شد که خانواده ای از مفقود شدن مرد مسافرکش خبردادند. بررسی های کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی نشان می داد که مرد مسافرکش به سمت نیشابور حرکت کرده است اما جسد راننده پراید مذکور در حالی کنار خودرو و بعد از باغچه پیدا شد که راننده به قتل رسیده بود. کارآگاهان در ادامه تحقیقات به جوانی رسیدند که از تهران مبالغی را از حساب بانکی مقتول و از طریق کارت عابر بانک وی برداشت کرده بود.اگرچه کارآگاهان او را تا شهرهای شمال کشور نیز ردیابی کرده اند اما هنوز وی دستگیر نشده و پلیس آگاهی برای دستگیری این جانی از شهروندان کمک خواسته است.

مجرم فراری متهم فراری قتل با اسلحه قاتل فراری عکس قاتل شناسایی مجرمان درگیری مسلحانه اخبار مشهد اخبار خراسان رضوی

اتهام ۲ قتل هولناک

پرونده دیگری که در پلیس آگاهی خراسان رضوی تحت رسیدگی قرار دارد نشان می دهد که درتاریخ ۹۳.۳.۱ جوانی به نام سعید احمد براهویی معروف به «سعیدک» خودروی پراید پیرمردی را از منطقه قلعه ساختمان مشهد کرایه کرده بود اما همان شب خودروی پراید در حالی کشف شد که جسد راننده درون آن قرار داشت و در پشت روستای دستگردون به آتش کشیده شده بود. وقتی شعله های آتش توسط نیروهای آتش نشانی خاموش شد جسد کاملا سوخته پیرمرد نیز نمایان شد و بدین ترتیب «سعیدک» تحت تعقیب قرار گرفت. ادامه بررسی ها نشان داد این جوان به اتهام یک قتل دیگر نیز از سوی کارآگاهان شهرستان بینالود(طرقبه شاندیز) تحت تعقیب قرار دارد.

منبع : روزنامه خراسان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ