شکایت قاضی های سراسر کشور از “محمود صادقی”

0

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته محمود صادقی نماینده تهران درباره قضات، گفت: برخی از قضات از سراسر کشور طی تماس تلفنی و هم به صورت حضوری، نسبت به اظهارات نماینده تهران معترض و شکایت داشتند.

وی با بیان اینکه قضاتی که به بنده مراجعه کردند خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با وی هستند، افزود: آنها در مراجعه به بنده عنوان کردند که ما از سیستم قضایی انتظار داریم تا به اتهامات بی‌اساس آقای صادقی رسیدگی و واکنش نشان دهد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در صورتی که شکایت قضات از نماینده تهران به هیئت نظارت ارجاع شود، قطعاً به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

محمود صادقی نماینده تهران (یکشنبه ۱۴ مرداد) در صحن علنی پارلمان در جریان سوال از وزیر اقتصاد، گفت: همه داد می‌زنیم که چرا قوه قضائیه با متخلفین برخورد نمی‌کند؛ آیا قاضی‌ که مال مردم را به خورد او می‌دهند، می‌تواند با فساد مبارزه کند؟ برای قضات و قوه قضائیه احترام قائل هستم اما چرا موازین شرعی رعایت نمی‌شود.

اظهارات محمود صادقی که با اعتراض تعدادی از نمایندگان مواجه شد، برای لحظاتی باعث قطع نطق وی شد و مسعود پزشکیان- نایب‌رئیس مجلس- خطاب به صادقی گفت: شما می‌توانید سؤال بپرسید امّا نسبت دادن این حرف‌ها به کل قضات، درست نیست.

***

همچنین روز یکشنبه ۱۴ مرداد ، سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی خبر داد.
منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ