آیا فریدون بویراحمدی، قاتل شاپور بختیار است؟ +عکس

0

بختیار آخرین نخست وزیر و رییس دولت تحت امر شاه بود که بعد از خروج شاه از ایران اداره امور و زمام قدرت رو توی ایران بدست میگیره!

تا اینکه با اعلام بی طرفی ارتش، دولتش سقوط میکنه.

جالب اینه که بختیار بعد از ساقط شدن دولتش و پیروزی انقلاب اسلامی، موفق میشه ۶ ماه توی ایران مخفیانه زندگی کنه و در طول این ۶ ماه دستگیر نشه!

بعد از این ۶ ماه به فرانسه فرار میکنه! توی فرانسه به مبارزات خودش بر علیه جمهوری اسلامی ادامه میده تا اینکه در تابستون ۱۳۵۹ سوء قصدی نسبت به اون صورت میگیره و تیمی به رهبری انیس نقاش که تبعه کشور لبنان بود اقدام به ترور شاپور بختیار میکنن که توی این اقدام ، با هوشیاری محافظان، شاپور بختیار جون سالم به در می بره اما یه پلیس مجروح و فلج میشه و یکی از همسایگان شاپور بختیار هم کشته میشه!

انیس نقاش دستگیر و به حبس ابد محکوم میشه اما بعداً در جریان مبادله ی گروگانهای فرانسوی در لبنان، از طرف دولت فرانسه مورد عفو قرار میگیره و به ایران تحویل داده میشه.

قاتل شاپور بختیار علی وکیلی راد کیست عکس فریدون بویراحمدی سرنوشت فریدون بویراحمدی زندگینامه شاپور بختیار دانستنی های تاریخی جالب حوادث تاریخی ایران Shapour Bakhtiar

خود انیس نقاش توی ایران اعلام میکنه که از طرف ایران برای این ترور فرستاده شده! اون در باره ی این قضیه میگه: «برنامه اینطور بود که من به همراه دوتا از همراهام به عنوان خبرنگار وارد اناق بختیار بشیم و در حین مصاحبه، با اسلحه ی صدا خفه کن شاپور و همراهمش رو ترور کنیم. اما متاسفانه با اشتباه خلخالی (خلخالی، حاکم شرع در سال ۱۳۵۹ در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «برای اجرای حکم شاپور بختیار به پاریس کماندو فرستاده‌ام.» هم‌چنین خلخالی در مصاحبهٔ دیگری بختیار را به خیانت متهم کرد و در این خصوص گفت: «او مفسد فی‌الارض است و باید از بین برود») محافظ های او افزایش پیدا کردند و در نتیجه ما مجبور شدیم با کشتن افراد پلیس جلوی منزل او به سختی وارد خانه شویم و به زور تا پشت در اتاق بختیار نفوذ کنیم.»

بعد از جون سالم به در بردن بختیار از این ترور، حدود ۱۱ سال بعد در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۷۰، شاپور بختیار و سروش کتیبه که منشی بختیار بود، توی خونه ی بختیار در حومه ی پاریس به قتل می رسن!

اینکه چطور آخرین نخست وزیر پهلوی در فرانسه ترور شد، حرف و حدیث فراوانی دارد

برخی ها ادعا می کنند این ترور توسط یه گروه سه نفری به نام های «فریدون بویر احمدی – محمد آزادی – علی وکیلی راد» صورت میگیره.

قاتل شاپور بختیار علی وکیلی راد کیست عکس فریدون بویراحمدی سرنوشت فریدون بویراحمدی زندگینامه شاپور بختیار دانستنی های تاریخی جالب حوادث تاریخی ایران Shapour Bakhtiar

اینها افرادی بودن که در قالب دوستان بختیار، تونسته بودن به خونه ی اون نفوذ کنن!

«فریدون بویر احمدی» عضو شورای نهضت مقاومت ملی ایران بود که توسط شاپور بختیار برای مقابله با جمهوری اسلامی بنیان گذاری شده بود! به همین خاطر بود که بویر احمدی از سال های قبل به خونه ی بختیار، رفت و آمد داشت.

با اینکه خونه ی بختیار بصورت شبانه روزی محافظت می شد و حدود ۱۳ محافظ مسلح از اون حفاظت می کردن اما قاتلان بختیار تونستن از خونه ی اون خارج شده و متواری بشن!

جسد شاپور بختیار و منشی اون، ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه صبح روز ۱۷ مرداد ۱۳۷۰ در حالیکه ۴۸ ساعت از مرگ اونها گذشته بود پیدا شد.

بعد از چند روز، علی وکیلی راد توی لوزان سوئیس دستگیر میشه و به مقامات فرانسوی تحویل داده میشه!

علی وکیلی راد در سال ۷۲ محاکمه میشه و به حبس ابد محکوم میشه تا اینکه با حکم دادگاهی در فرانسه، علی وکیلی راد بعد از تحمل ۱۹ سال حبس، از زندان آزاد میشه و به ایران بر میگرده!

قاتل شاپور بختیار علی وکیلی راد کیست عکس فریدون بویراحمدی سرنوشت فریدون بویراحمدی زندگینامه شاپور بختیار دانستنی های تاریخی جالب حوادث تاریخی ایران Shapour Bakhtiar

علی وکیلی‌راد” پس از ۱۹ سال تحمل زندان در فرانسه، در بدو ورود به میهن اسلامی اظهار داشت: جهنم را گذراندم و بهشت را پیدا کردم.

این شهروند ایرانی که به اتهام واهی قتل شاپور بختیار آخرین نخست‌وزیر شاه ۱۹ سال زندان را در فرانسه متحمل شده است، در فرودگاه امام تصریح کرد: از زمانی که چشمم به سرزمینم افتاد احساس کردم که بال از دست داده‌ام را پیدا کرده‌ام.

از سوی دیگر کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: برای دنیای امروز متاسفیم که اینگونه با فردی که کاملاً اثبات شد هیچگونه جرمی مرتکب نشده است، به شکل وحشیانه‌ای برخورد می‌شود و با وجود ادعاهای حقوق بشری جامعه جهانی، زخم ضدیت با حداقل‌های حقوق بشری در روح و جان این فرد و خانواده‌اش دیده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ