تونر چیست؟ نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟

0

بهترین مارک تونر ، تونر خوب toner face ، تونر طبیعی پوست ،تونر خانگی برای پوست چرب ،نحوه استفاده از تونر صورت ، best toner for face ، toner for face before and after

تونر صورت یا به اصطلاح بهتر تونر پوست که آن را با نام تونیک نیز می‌شناسند. چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پوست شما معمولا پس از شستشو و پاک کردن دچار عدم تعادل pH می‌شود و این عدم تعادل ممکن است سطح پوست را بیش از حد اسیدی یا قلیایی کند که برای سلامت پوست زیان‌آور است. اینجا است که تونر صورت به کار می‌آید و با تنظیم کردن و متعادل کردن pH پوست، پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر از بیشتر خانم‌ها بپرسید برنامه مراقبت شبانه از پوستشان چه مراحلی را شامل می‌شوند (در بهترین حالت) می‌گویند پاک کردن آرایش، پاکسازی پوست، استفاده از مرطوب کننده و به کار بردن کرم شب در صورت نیاز. پس استفاده از تونر چه جایگاهی دارد؟ طبیعی است که اگر هدف استفاده از این محصول را ندانیم به کار بردن آن بی‌معنی خواهد بود و به نظر غیرضروری خواهد آمد پس چرا پول خود را خرج چنین محصولاتی کنیم؟ اما حقیقت چیز دیگری است. شما به استفاده از تونر صورت نیاز دارید و بهتر است از آن استفاده کنید اما چرا؟

تونرها فرمولی سبک دارند و استفاده از تونر، بعد از شستشوی صورت با آب و قبل از آرایش انجام می‌گیرد. اما با این وجود برخی از تونرها از مواد مضر و سنگین برای پوست تهیه شده‌اند و استفاده از آن‌ها علاوه بر هزینه سنگین، مشکلات پوستی را هم برای شما به همراه خواهد داشت. اما تونرهایی هم هستند که واقعا برای پوست مانند یک معجزه هستند. باید توجه داشته باشید که به طور کلی، از تونرهایی که بر پایه الکل، عطر، سولفاتها و مواد شیمیایی سنگین هستند، استفاده نکنید.  با توجه به اینکه بیشترین چربی صورت روی قسمت پیشانی، بینی و چانه می‌باشد، لذا استفاده از یک تونر ملایم در این نقاط بسیار اثر بخش است. همچنین توجه داشته باشید، از اعمال تونر به دور چشم و نواحی لب خودداری نمایید.

نحوه استفاده از تونر صورت لوازم آرایشی و بهداشتی قیمت تونر پوست زیبایی صورت خانمها زیبایی پوست صورت روش استفاده از تونیک صورت تونر طبیعی پوست تونر خانگی برای پوست بهترین مارک تونر بهترین کرم پوست صورت بهترین تونیک صورت آرایش و زیبایی

تونر صورت چه کاری انجام می‌دهد؟

تونر همان طور که از نامش پیداست وظیفه متعادل‌ کردن پوست را بر عهده دارد. استفاده از این محصول آخرین مرحله از پاکسازی پوست را شامل می‌شود یعنی پس از آن که آرایش خود را پاک کردید و با یک پاک کننده مناسب پوست صورت خود را تمیز کرده و شستید لازم است که از تونر استفاده کنید سپس مرطوب کننده را به کار ببرید. به طور کلی حتی پس از شستن صورت نیز ممکن است آلودگی‌ها و گرد و غبار روی صورت شما باقی مانده باشند ولی استفاده از تونر کمک می‌کند تا این آلودگی‌های باقیمانده از بین برود. علاوه بر آن استفاده از تونر رطوبت پوست را بازمی‌گرداند و کمک می‌کند سطح اسیدیته پوست شما متعادل شود و زمینه مناسبی برای استفاده از سرم‌ها و کرم‌های دیگر فراهم شود. در واقع تونر کمک می‌کند مواد مفیدی که با شستشو از سطح پوست جدا شده‌اند به سرعت جایگزین شوند و پوست شما بی‌دفاع باقی نماند.

آیا استفاده از تونر صورت ضروری است؟

اگر تونر مناسب صورت خود را پیدا کنید و روش استفاده از آن را نیز بدانید به شدت توصیه می‌کنیم که از این محصول مفید استفاده کنید تا پوست سالم‌تری داشته باشید. در واقع استفاده از تونر به معنای داشتن پوستی قوی‌تر و زیباتر است و اگر این مرحله را از برنامه مراقبت پوست خود حذف کنید پوستتان را از این مزایای خوب محروم کرده‌اید پس با توجه به بودجه و شرایط زندگی خود استفاده از تونر را مد نظر داشته باشید.

نحوه استفاده از تونر صورت لوازم آرایشی و بهداشتی قیمت تونر پوست زیبایی صورت خانمها زیبایی پوست صورت روش استفاده از تونیک صورت تونر طبیعی پوست تونر خانگی برای پوست بهترین مارک تونر بهترین کرم پوست صورت بهترین تونیک صورت آرایش و زیبایی

چطور باید از تونر استفاده کنیم؟

این مساله بستگی به نوع پوست شما دارد. افرادی که پوست چرب دارند باید یک پنبه را به تونر آغشته کنند و روی همه قسمت‌های صورت بمالند تا آلودگی‌ها از بین برود و پوست متعادل شود. اما افرادی که پوست خشک دارند باید کمی تونر را روی دست خود بریزند و به آرامی روی صورت خود بزنند (مالیدن باعث خشک شدن پوست می‌شود) تا زمینه برای استفاده از مرطوب کننده فراهم شود.

بهترین تونرها کدامند؟

اگر می‌خواهید به پوست صورتتان آب رسانی کنید، پوستتان شفاف شود و سفیدی و  شادابی را به پوست برگردانید تونرهای گل سرخ بسیار موثر هستند. این تونرها همچنین آرام بخش و شفا بخش اند.

کدام نوع تونر صورت برای استفاده مناسب‌تر است؟

این مورد هم به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست شما خشک است یا این که پوست نرمالی دارید دنبال تونری باشید که حاوی گلاب یا بابونه باشد، این دو گیاه خاصیت مرطوب کنندگی دارند و به پوست التیام می‌دهند. اما اگر پوست مختلط یا چربی دارید که مستعد جوش هم هست می‌توانید از تونرهایی که حاوی درصد بسیار کمی الکل است استفاده کنید (این تونر‌ها را تحت عنوان قابض astringent هم می‌شناسیم) که خاصیت ضدباکتری دارند و به کاهش چربی پوست کمک می‌کنند. اما اگر پوست شما حساس است نباید از تونرهای حاوی الکل استفاده کنید چون این تونرها باعث قرمزی و التهاب پوست و بدتر شدن شرایط آن می‌شوند. انواع دیگری از تونرها هم در بازار وجود دارن که خاصیت درمانی دارند و به آن‌ها تونر ضدلک یا روشن کننده می‌گویند که اگر دچار مشکلاتی مثل تیرگی و لکه‌های پوستی در صورت خود هستید می‌توانید با مشورت پزشک از این تونرها استفاده کنید.

جلوگیری از آکنه

برخی از تونرها فرمولی دارند که برای حذف چربی بیش از حد پوست و جلوگیری از آکنه عالی هستند. بعد از شستن، صورت خود را با یک تونر تمیز کنید. این کار، تمام آلودگی منافذ پوست را برطرف می‌کند. تونر مثل یک جادو برای حفظ رطوبت طبیعی پوست است، که مانع از نفوذ آلودگی و کثیف شدن حفره‌های پوست می‌گردد. تونر با مواد پاک کننده پوست می‌تواند به جلوگیری از خارش پوست، خشکی پوست و ایجاد آکنه، بدون خشک کردن پوست کمک کند، اما یک درمان قطعی برای آکنه محسوب نمی‌شود.

هیدراته کردن پوست

بسیاری از تونرها حاوی الکل هستند و بنابراین باعث خشک شدن پوست می‌شوند. باید توجه داشته باشید تونری انتخاب کنید که آبرسانی لازم را برای پوست داشته باشد. در هنگام خرید تونر، به برچسب روی آن دقت کنید که بدون الکل باشد. همچنین برای جلوگیری و درمان خشکی پوست، تونرهایی حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک تهیه کنید. تونرهایی با این ترکیبات برای رساندن رطوبت به پوست ضروری است. بنابراین تونر مناسب، نه تنها پوست را هیدراته می‌کند، بلکه مواد تشکیل دهنده آن به مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های کمک می‌کنند تا بهتر در پوست نفوذ کنند.

آیا می‌توان از مواد طبیعی به عنوان تونر استفاده کرد؟

پاسخ مثبت است. مواد متعددی در طبیعت وجود دارند که می‌توانند عملکرد تونر را روی پوست داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها سرکه سیب است. سرکه سیب با بالا بردن اسیدیته پوست آن را متعادل می‌کند و سطح آن را صاف‌تر می‌کند. علاوه بر این اثر ضدلک و روشن کنندگی هم دارد و به حل شدن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. استفاده از این تونر طبیعی اندازه روزنه‌ها پوستی را کاهش می‌دهد و در درمان جوش و جای جوش هم موثر است. پس اگر نمی‌خواهید تونر تهیه کنید کافی است از این محصول طبیعی و مفید به جای تونر استفاده کنید. فقط قبل از این کار با تست آن روی قسمتی از پوست از آلرژی زا نبودن آن اطمینان حاصل کنید. البته هر نوع سرکه سیب هم قابل اطمینان نیست و توصیه می‌شود از انواع خالص و استاندارد آن استفاده کنید.

نحوه ساخت تونر طبیعی و خانگی

شما می‌توانید بر اساس نوع پوست صورت‌تان تونرهای دست‌ساز خودتان را داشته باشید. تونر چای سبز یک نمونه است. یک فنجان چای سبز درست کنید و نصف قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب آن را مخلوط کنید. بعد از اینکه خوب سرد شد  سه قطره روغن گل یاس به آن اضافه کنید و در یک بطری دردار مناسب بریزید. این تونر دست‌ساز شما است که باید در جای خنک از آن نگهداری کنید. اگر پوست نرمال یا کمی چرب دارید می‌توانید با سرکه سیب تونر درست کنید. آب یک لیموترش را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و سپس ۲۰۰ میلی لیتر آب معدنی به آن اضافه کنید. این تونر را در شیشه مناسب و در جای خنک نگهداری کنید. اما چون لیمو نسبت به نور حساس است شب‌ها از این تونر استفاده کنید.

قیمت تونر چقدر است؟

قیمت انواع تور از ۲۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان می باشد.

نحوه استفاده از تونر صورت لوازم آرایشی و بهداشتی قیمت تونر پوست زیبایی صورت خانمها زیبایی پوست صورت روش استفاده از تونیک صورت تونر طبیعی پوست تونر خانگی برای پوست بهترین مارک تونر بهترین کرم پوست صورت بهترین تونیک صورت آرایش و زیبایی

تونر مرطوب کننده مورد سری Resurgence مدل Hydrating حجم ۱۸۰ میلی لیتر

Murad Resurgence Hydrating Toner 180ml

قیمت ۲۵۰,۰۰۰ تومان

نحوه استفاده از تونر صورت لوازم آرایشی و بهداشتی قیمت تونر پوست زیبایی صورت خانمها زیبایی پوست صورت روش استفاده از تونیک صورت تونر طبیعی پوست تونر خانگی برای پوست بهترین مارک تونر بهترین کرم پوست صورت بهترین تونیک صورت آرایش و زیبایی

تونر پاک کننده ملایم نیوآ مدل Soothing Cleansing Tonerمخصوص پوست خشک و حساس حجم ۲۰۰ میلی لیتر

Nivea Soothing Cleansing Toner For dry and sensitive skin 200ml

قیمت :  ۳۰,۰۰۰ تومان

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ