گفتگو با یک ژن خوب فراری از رانت پدر +عکس

5

این روزها یک زوج جوان تلویزیون را قرق کرده‌اند. زوج جوان سریال پرحاشیه پدر را می‌گویم: ریحانه پارسا و سینا مهراد یا همان سینا سهیلی خودمان که سنت معروفیت در خانواده سهیلی را ادامه داده؛ و البته دوست ندارد درباره دلیل انتخاب نام هنری برای خود حرف بزند.

سینا مهراد و ریحانه پارسا بی‌شک مهمترین ستارگان این روزهای تلویزیون هستند. به‌خصوص سینای ٢٧ساله سریال پدر؛ سریالی که بعد از آن موج حواشی روزهای اول در حال حاضر بدل شده به پربیننده‌ترین سریال تلویزیون، در نقش یک جوان محجوب مذهبی که درگیر عاشقانه‌ای آتشین می‌شود، نگاه‌ها را به خود جلب کرده؛ و در کوتاه‌زمانی پس از ورود به عرصه پرخطر سینما توانسته تبدیل شود به عکس یک روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی که گوشه چشمی هم به سینما و تلویزیون دارند.

همای سعادت

ورود سینا مهراد به دنیای بازیگری یک داستان شاه‌پریانی جذاب است: جوانی که یک روز همای سعادت بر شانه‌اش می‌نشیند و او را وارد قصر پادشاه می‌کند…

بله؛ داستان صعود ناگهانی سینا مهراد چیزی در مایه‌های این داستان است. خود سینا داستان را چنین تعریف می‌کند: باید از این‌جا آغاز کنم که زندگی من در سینما شکل گرفته. زندگی در خانه‌ای که پدر یک کارگردان سرشناس است، بجز این هم نمی‌تواند باشد. از چهارسالگی جلوی دوربین بوده‌ام؛ در فیلم مردی شبیه باران.البته بعدها به‌دلیل تحصیل چند‌سال از سینما و بازیگری دور افتادم، تا اواخر دهه٨٠ که بازگشتم به دنیای تئاتر. در همان روزها هم شروع کردم به سرزدن به دفاتر سینمایی و عکس و تست‌دادن.

نام مستعار

اینکه فرزند سعید سهیلی مثل جوانان معمولی در دفاتر سینمایی عکس و تست داده باشد، اتفاق عجیبی است. اما سینا مهراد اصرار دارد که هیچ‌گاه نخواسته از رانت پدر و برادرش استفاده کند. سینا مهراد می‌گوید: من در این کار پله‌پله بالا آمده‌ام. از تست‌دادن تا نقش‌گرفتن. از نقش کوتاه تا نقش اصلی. شاید به این دلیل باشد که سینا ازنام مستعار استفاده کرده؛ که البته ‌ سینا سهیلی درباره این قضیه حرف نمی‌زند و حتی نمی‌خواهد تکذیب هم بکند.

او انگار نمی‌خواهد شیرینی توجهی که به نقشش شده است را با بحث‌های حاشیه‌ای بی‌مزه کند. برای همین هم می‌گوید: این سوالی نیست که فقط شما یا افراد انگشت‌شماری پرسیده باشند. از همان روز که سریال پدر شروع شد و نقش من هم دیده شد، این سوال را خیلی‌ها پرسیده‌اند و من نیز به همه گفته‌ام که ترجیح می‌دهم در این روزهای پخش سریال بیشتر در مورد سریال پدر صحبت کنیم، نه درباره پدرم. امیدوارم در آینده فرصتی دست دهد و درباره انتخاب نام سینا مهراد هم با هم حرف بزنیم.

حس ششم

شاید این‌روزها خیلی‌ها از سینا پرسیده باشند که چه شد در این نقش چنین سریع و خوب دیده شدی؟ سینا پاسخ این سوال را از انتخاب‌شدنش آغاز می‌کند: انتخاب من این‌جوری بود که ظاهرا آقای عنقا بازی من را در سریال سایه‌بان پسندیده بود و بنابراین برای این کار صدایم کردند.

اما آیا سینا از ابتدا می‌دانست که این سریال موفق خواهد شد؟ او می‌گوید: خب هیچ‌کاری را که با این قطعیت نمی‌توان گفت موفق خواهد شد یا نه. اما به ‌هرحال از زمان ساخت سریال می‌شد حدس زد که پدر دیده خواهد شد، اما اینکه بیایم و بگویم که می‌دانستم تا این حد همه‌گیر خواهد شد، خداییش نه. یک جایی هم گفته‌ام که حتی فکر می‌کنم خود آقایان عنقا و توفیقی هم توقع چنین فیدبکی را نداشتند.

مصاحبه بازیگران فرزندان سعید سهیلی خانواده بازیگران بیوگرافی سینا مهراد (سهیلی) بازیگران سریال پدر بهرنگ توفیقی اینستاگرام سینا مهراد (سهیلی)

سینا دلیل این موفقیت را در چه می‌داند؟ آیا حواشی فراوان ایجادشده می‌توانند باعث این‌حد از دیده‌شدن شوند؟

به ‌هرحال کاری که تا این حد دیده می‌شود، قطعا یک چیزی دارد. بی‌این نمی‌توان موفق شد. حاشیه هم شاید تا حدی به دیده‌شدن کار کمک کند، اما یک کار داغون را نمی‌تواند تبدیل به یک سریال محبوب کند. می‌دانید؛ به ‌اعتقاد من، حواشی این سریال در زمان مناسبی رخ داد و خیلی‌ها را پای تماشای کار کشاند، اما اینکه حالا که حواشی تمام شده‌اند، اما آن تماشاگران هنوز پای کار مانده‌اند؛ یعنی که موفقیت سریال پدر فقط به ‌دلیل حواشی نبوده است.

سینا مهراد جدید

بی‌شک زندگی سینا مهراد بعد از پخش پدر تغییر کرده است. خود این بازیگر جوان این تغییر را چنین توضیح می‌دهد: به ‌هرحال تلویزیون است دیگر. ناگهان می‌بینی توی چشم همه هستی و همه دارند درباره کارت حرف می‌زنند. این اتفاق برای من هم افتاد. شاید واضح‌ترین تغییر را در تعداد مخاطبان اینستاگرامی‌ام دیدم که در آخرین پست ١٢‌هزار پیام اضافه شده بود.

در تعداد پیشنهادهای کار چه؟

خب، این هم طبیعی است. اما این را از ته دل می‌گویم که اصلا درباره چند پیشنهادی که شده، فکر نکرده‌ام. حقیقتش ترجیح می‌دهم بعد از سریال پدر و توجه به فیدبک‌های سریال بتوانم یک تصمیم درست و منطقی برای کار بعدی‌ام بگیرم.

منبع:شهروند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. خامس رودریگز می گوید

    لعیا زنگنه بازیش داره سال به سال بدتر میشه

    1. زرا می گوید

      دقیقا

    2. گل یاس می گوید

      وای نهههه، واقعا بازیشو مخصوصا تو سریال پدر فوق‌العاده است

  2. rydsg می گوید

    وای توسینماایران چقدپارتی بازی میکنم بعدخیلی مردم میگن ماخودمون زحمت کشیدیم .باباشون پسرشواوردتوساعدسهیلیوساعدم زنشو اوردبعدشم تو ی وقت فکرنکنین پارتی بازیه .اقای سهیلی خودتم خوب میدونی چرت میگی پس شعرنگومردمم خرنیستن .بازیگرای بااستعدادایرانی بیکارن جاشونو شماها گرفتین چون پارتی ندارن سینما ایران متاسفانه شده جای شما وامثال بابات

  3. بب می گوید

    اصلاپارنی بازی نمیکنینن شمااصلا بگیرم براتون