هلند چگونه کشوری است؟ دانستنی های جالب درباره هلند

0

زبان کشور هلند ، کشور هلند برای زندگی ، همه چیز درباره کشور هلند ، اخلاق مردم هلند ، نقشه هلند

حقایقی درباره هلند وجود دارد که کمتر کسی از آن ها آگاه است.

. هلند عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای حوزه شنگن و واحد پول آن یورو است . هزینه زندگی در هلند برای هر نفر ماهیانه حداقل ۱۰۵۴ یورو است.

نقشه هلند مهاجرت به اروپا معرفی کشورهای جهان لاهه کجاست سفر به هلند سرانه تولید ناخالص داخلی چیست زندگی در هلند درآمد سرانه کشورهای جهان بهترین کشور برای مهاجرت اخبار هلند آمستردام در کدام کشور است Nederland

. هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با ۱۷ میلیون و دویست هزار جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.

. مساحت بخش اروپایی پادشاهی هلند ۴۱٬۵۲۸ کیلومتر مربع است. هلند بین عرض‌های ۵۰ درجه و ۵۴ درجه شمالی و طول‌های ۳ و ۸ درجه شرقی قرار گرفته است.

. هلند کشوری است بسیار کم‌ارتفاع و هموار، به‌طوری‌که حدود ۲۶ درصد از مساحت آن و ۲۱ درصد از جمعیت آن در زمین‌هایی زیر سطح دریاهای آزاد زندگی می‌کنند.

. هلند تا پیش از استقلال به هلند هابسبورگ شناخته می‌شد. چراکه زیر فرمان امپراتوری هابسبورگ بود. در پی جنگی خونین و هشتاد ساله در سال ۱۶۴۸ میلادی از زیر فرمان امپراتور اسپانیا خارج شد.

. تولید ناخالص داخلی هلند (نه تولید ملی) در سال ۲۰۰۶ حدود ۵۰۰ میلیارد یورو بوده‌ است که در سال ۲۰۱۸ به ۹۶۶ میلیارد دلار رسیده است و و نرخ رشد اقتصادی در همین سال نزدیک به ۳ درصد بوده‌است. رشد تورم در هلند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ بطور میانگین حدود دو درصد گزارش شده‌است. نرخ بیکاری در دورهٔ مشابه حدود دو درصد بوده‌است (۴۰۰ هزار نفر و کمتر).

نقشه هلند مهاجرت به اروپا معرفی کشورهای جهان لاهه کجاست سفر به هلند سرانه تولید ناخالص داخلی چیست زندگی در هلند درآمد سرانه کشورهای جهان بهترین کشور برای مهاجرت اخبار هلند آمستردام در کدام کشور است Nederland

. آمستردام پایتخت هلند بر روی آب بنا شده است و دارای ۱۶۵ کانال است. این کانال‌ها از قرن ۱۷ میلادی برپا هستند و کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تعداد از کانال‌های آبی در ونیز نیز بیشتر است.

. میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴ سانتیمتر و متوسط قد بانوان هلند ۱۷۰ سانتیمتر است. پژوهشگران علت این مسئله را رفاه، دی ان‌ای و تغذیه می‌دانند. برخی‌ها نیز اعتقاد دارند که مصرف فراوان لبنیات هلندی‌ها را بلند قد‌ترین نژاد جهان کرده است.

.دو واژه «Netherlands» و «Holland» یکسان و به یک معنا نیستند. مورد دوم ناحیه ای ساحلی در قلب کشور هلند به شمار می رود. مردم معمولا این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

. تقریبا ۵۰% زمین‌های هلند در ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا قرار گرفته‌اند. به همین خاطر نام این کشور در زبان هلندی ( Nederland ) به معنای ” سرزمین پست” است.

. از سال ۲۰۰۸ میلادی سیگار کشیدن در کافه‌ها و رستوران‌های آمستردام ممنوع شد؛ اما چه باورتان شود چه نه، استعمال مواد مخدر در بسیاری از کافه‌ها مجاز است!

. باورش کمی سخت است، اما کشیدن علف هنوز هم در کافه های هلند مشکلی ندارد؛ در حالی که استعمال تنباکو به شدت ممنوع است. باید حسابی حواس خود را جمع کنید.

نقشه هلند مهاجرت به اروپا معرفی کشورهای جهان لاهه کجاست سفر به هلند سرانه تولید ناخالص داخلی چیست زندگی در هلند درآمد سرانه کشورهای جهان بهترین کشور برای مهاجرت اخبار هلند آمستردام در کدام کشور است Nederland

. در هلند، تعداد دوچرخه‌ها از آدم‌ها بیشتر است! برای هر یک نفر ۱.۳ دوچرخه وجود دارد!

. قطارهای الکتریکی هلند روزانه ۶۰۰۰۰۰ مسافر را جابه‌جا می‌کنند، این قطارها با انرژی باد کار می‌کنند.

. هلند به خاطر اختراع ابزارهای مفید و پرکاربردی مانند تلکسوپ، ساعت پاندولی و دماسنج جیوه‌ای شهرت زیادی دارد. تمام آنها در قرن‌های شانزدهم و هفدهم اختراع شده‌اند.

. در اوایل قرن بیستم میلادی رقصیدن برای مردم آمستردام هلند ممنوع اعلام شد.

. هلندی‌ها بیشتر مصرف قهوه را در جهان دارند، به طور متوسط هر یک نفر ۲.۴ فنجان قهوه در روز می‌نوشد.

. نیروهای پلیس در منطقه روتردام، از سال ۲۰۱۳ موش ها را به کمک خود آورده اند. موش ها با حس شامه قوی خود، برای پیدا کردن مواد مخدر، باروت و مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها بسیار بهتر از کارکنان آزمایشگاه ها عمل می کنند.

. در هلند، یک روستای ساختگی وجود دارد که مخصوص افرادی که دچار فراموشی شده‌اند طراحی شده است.

.وقتی شما به مدت ۵ سال مداوم در هلند زندگی کردید، می‌توانید درخواست اقامت دائم و مهاجرت به هلند بدهید.

. شاید جالب باشد که نخستین بازار بورس رسمی جهان در آمستردام واقع شده است. قدمت این ساختمان به سال ۱۶۰۲ میلادی برمی‌گردد.

نقشه هلند مهاجرت به اروپا معرفی کشورهای جهان لاهه کجاست سفر به هلند سرانه تولید ناخالص داخلی چیست زندگی در هلند درآمد سرانه کشورهای جهان بهترین کشور برای مهاجرت اخبار هلند آمستردام در کدام کشور است Nederland

. هلندی‌ها از زمان‌های باستان تا به حال از کفش‌های چوبی موسوم به «Klompen» استفاده می‌کرده‌اند. این کفش‌ها بعدها به نمادی فرهنگی تبدیل شدند. اکنون مردم از کفش‌های عادی استفاده می‌کنند، اما کفش‌های چوبی همچنان جاذبه‌ای پر طرفدار برای گردشگران به شمار می‌روند.

. یکی از مواردی که خاص آمستردام است، خانه‌های قایقی است. قایق‌هایی که صاحبانشان در آنها بر روی آب زندگی می‌کنند. تعداد این خانه‌ها در حدود ۲۵۰۰ قایق است.

. لوییز بناپارت، برادر ناپلئون، در هلند با نام ” پادشاه خرگوش‌ها ” شهرت دارد، چرا که او نمی‌توانست جمله ” من پادشاه شما هستم ” ( به هلندی: Ik ben jouw koning ) را به درستی تلفظ کند، چیزی که او می‌گفت ” من خرگوش شما هستم” ( به هلندی: Ik ben jouw konijn ) بود.

. هلند در پرورش و تجارتِ گُل مقام اول را در جهان داراست.

. بندر روتردام دومین شهر بزرگ‌هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.

. شهروندان کشورهلند با ساک‌های دستی شخصی خود وارد فروشگاه‌ها شده و مواد غذایی تهیه می‌کنند. بنابراین هنگام سفر به این کشور باید این مورد را در نظر داشته باشید.

. تقریبا ۳۰% نوزادان هلندی در خانه متولد می‌شوند.

. هلندی‌ها به خوبی با زبان انگلیسی آشنا هستند. پژوهش‌های انجام گرفته روی شهروندان هلند در سال ۲۰۱۶، امتیاز ۷۲٫۱۶ را برای آنها به ارمغان آورد. دانمارک و سوئد نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از هلندی‌ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می‌کنند.

. در سال ۲۰۱۴ اعلام شد که حدود ۲.۵ میلیون نفر (۱۴ درصد از کل جمعیت) در کشور هلند زیر خط فقر هستند.

In total, 2.5 million people out of almost 17 million live below the poverty line in the Netherlands – that is 14% of the population – according to a new report.

But despite the economic crisis, this is only an increase of 1% over the past five years, says the report on the development of poverty in Europe. It was drawn up by the Platform31 urban research centre in The Hague and the European Urban Knowledge Network (EUKN), news agency ANP reported.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ