سوء استفاده بازیگر زن از توله یوزپلنگ تصادفی +عکس

0

توله یوزپلنگی که در پی تصادف جاده‌ای در سمنان، دچار قطع نخاع و فلج اندام‌های خلفی شده، چند روزی است به دستاویزی برای خانم بازیگر تبدیل شده تا از یک سو تلاش‌های انجام شده به منظور درمان این گربه نگون‌بخت را به نام خود سند بزند و از سوی دیگر، با شیوه‌ای عوامفریبانه، ترحم مخاطبان را برای اعضای مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان که اکنون بیش از شش ماه است به اتهام جاسوسی در بازداشت به سر می‌برند، جلب کند.

خانم بازیگر، که ظاهرا به جز حضور در دفتر بیمارستان دامپزشکی که توله یوز تحت عمل جراحی قرار گرفته، اقدام دیگری در رابطه با درمان و نگهداری یوز انجام نداده حالا در فضای مجازی، به عنوان نجات‌ دهنده این توله یوز از مرگ معرفی می‌شود، در حالی که نقل و انتقال این جانور زیبا را سازمان حفاظت محیط زیست و عمل جراحی رایگان آن را، بیمارستانی خصوصی عهده‌دار شده است؛ اقداماتی که سوءاستفاده تبلیغاتی از آن وجهه خوشایندی ندارد. به علاوه، با توجه به اینکه حیوان، دچار عارضه نخاعی برگشت‌ناپذیر شده و تا پایان عمر، امکان حرکت اختیاری اندام‌های خلفی و یا دفع اختیاری ادرار و مدفوع را ندارد اصولاً نمی‌توان، ادعا کرد که حیوان از مرگ نجات یافته چرا که با توجه به وجود چالش‌هایی مانند زخم بستر در مسیر بقای این حیوان، سایه مرگ و یا معدوم‌سازیِ ناگزیر، همچنان از سرنوشت این جانور کنار نرفته است.

اما علاوه بر سوءاستفاده از حاصل تلاش‌هایی که طی چند روز گذشته برای درمان این توله یوزپلنگ انجام شده، جنبه دیگر نوشته‌های خانم بازیگر، دستاویز قرار دادن مصدومیت این حیوان به منظور طرح درخواست آزادی متهمان پرونده جاسوسی است. در تصاویر منتشر شده از سوی خانم بازیگر، عکس توله یوزپلنگ، روی پس‌زمینه‌ای از تصاویر متهمان، مونتاژ شده و به زبان انگلیسی از قول این توله یوز بیهوش نوشته شده: دوستان من را آزاد کنید. من به دوستانم احتیاج دارم.

یوزپلنگ ایرانی شیوه جدید کلاهبرداری دروغ سلبریتی ها حیات وحش جاسوسان آمریکا جاسوس محیط زیست اخبار سلبریتی ها اخبار بازیگران

در این تصاویر، همچنین تبلیغات برای کمپین یوز تا ابد، گنجانده شده: کمپینی که با مشارکت خانم بازیگر و متهمان راه‌اندازی شد تا با جمع‌آوری اعانه مردمی، پارک ملی توران را که از شاخص‌ترین زیستگاه‌های کشور محسوب می‌شود از حضور عشایر تخلیه کند. زیستگاهی که مدتهاست، شاهد حضور انحصاری مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان، در قالب انجام فعالیت‌های گردشگری و محیط زیستی است و با پاک شدن از عشایر و دام‌ها، بیش از پیش باب طبع دست‌اندکاران این مؤسسه خواهد بود. مؤسسه‌ای که هرچند اغلب اعضای ارشد آن در بازداشت به سر می‌برند اما هنوز بازماندگان بسیاری دارد که به دستاوردهای مؤسسه چشم امید دوخته‌اند.

از مخاطبان خانم بازیگر که بعضا با پرداخت اعانه و از سر حسن نیت او را در تبدیل پارک ملی توران به حیاط خلوت امن موسسه حیات وحش میراث پارسیان یاری کرده‌اند، نمی‌توان انتظار داشت ماورای ژست حیوان‌دوستانه خانم بازیگر را ببینند اما می‌توان از خانم بازیگر پرسید آیا دوستان شما که آنها را دوستان یوزپلنگ‌ها معرفی می‌کنید، به جز اقدامات نمایشی تا کنون در مسیر حفاظت از یوزپلنگ در عمل، قدمی از قدم برداشته‌اند؟ آیا این دوستان، با وجود بیش از دو سال وعده‌های پیاپی، گامی جهت فنس‌کشی و ایمن‌سازی همین مسافت ۱۲ کیلومتری حادثه‌خیز محور تهران مشهد، که علاوه بر مصدومیت توله یوز مذکور تا کنون دستکم ۶ یوزپلنگ را به کام مرگ کشانده، برداشته‌اند، آن هم در جایی که مسئولان وزارت راه و ترابری، دو سال پیش، آمادگی خود را برای هر گونه همراهی در این زمینه اعلام و حتی از پرداخت هزینه‌ این فنس‌کشی استقبال کرده‌اند؟

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ