کشف ۴ خودرو لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در تهران +تصویر

0

پلیس آگاهی تهران موفق شد ۴ دستگاه خودروی لکسوس را که پس از اعلام سرقت در ۳ کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

بر اساس این گزارش این ۴ خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، پس از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

در بررسی‌های پلیسی و زمانی که کارشناسان شماره‌گذاری پلیس متوجه دستکاری شماره شاسی خودروها شدند، موضوع را به پلیس آگاهی گزارش داده و در تحقیقات تکمیلی و پس از مشخص شده شماره اصلی شاسی خودروها، ماموران پلیس آگاهی پایتخت با استعلام از پلیس بین‌الملل (اینترپل) متوجه شدند که ۲ دستگاه از این خودروها در کشور ایتالیا، یک دستگاه در کشور سوئد و یک دستگاه در کشور روسیه سابقه اعلام سرقت داشته‌اند.

لکسوس شاسی بلند جدید سرقت خودرو حوادث تهران اخبار سرقت اخبار تهران

پس از دستگیری این افراد مشخص می‌شود که این خودروهای گرانقیمت توسط مالکانشان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان این خودروها اقدام به از کار انداختن «جی‌پی‌اس‌»های نصب شده داخل خودروها کرده و پس از یک سناریوی ساختگی سرقت، اعلام سرقت کرده و از بیمه، خسارت خودروها را گرفته و با انتقال پنهانی خودروها به مرزهای آذربایجان، قزاقستان و ایران، با تغییر شماره شاسی و شماره موتور این خودروها، اقدام به وارد کردن خودروهای مذکور به این کشورها کرده و پس از شماره‌گذاری بر اساس شماره‌های موتور و شاسی جعلی، این خودروها را به فروش می‌رساندند.

لکسوس شاسی بلند جدید سرقت خودرو حوادث تهران اخبار سرقت اخبار تهران

یکی از مسئولان پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر در تشریح جزئیات بیشتری از شگرد این باند گفت: این افراد با همدستی فردی در کمپانی تویوتا، لیست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شود را در اختیار داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه، اقدام به وارد کردن این خودروها به کشور کرده بودند.

وی با بیان اینکه احتمالاً مواردی از این دست در کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاده است گفت: در حال حاضر ۲ متهم دستگیر شده که به عنوان ترخیص کار، خودروهای مذکور را از گمرک ترخیص کرده‌اند در زندان به سر می‌برند. به گفته وی این نخستین پرونده‌ای است که کلاهبرداران و سارقان به این شیوه و شگرد اقدام به وارد کردن خودروهای اینچنینی به ایران کرده بودند./ تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ