حکم پرونده ثامن الحجج صادر شد

0

هیئت قضایی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران که از روز اعلام ختم دادرسی مشغول انشای رای متهمان این پرونده بودند، روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ مرداد) انشای رای را به پایان رساندند و حکم را صادر کردند.

حکم صادره هنوز به متهمان یا وکلای مدافع آنها ابلاغ نشده اما از زمان ابلاغ رأی به مدت ۲۰ روز قابل تجدیدنظر خواهی است.

پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، ۳۶۰ شاکی دارد که دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده طی ۱۲ جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

«الف.م» مالک و موسس موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، متهم ردیف اول این پرونده است که در پایان جلسه نهم دادگاه با تشدید قرار وثیقه و افزایش آن به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان، روانه زندان شد.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز همسر متهم ردیف اول است که جز یک جلسه، در تمام جلسات دادگاه حضور داشته و به قید وثیقه آزاد است.

متهم ردیف سوم اما متهم جنجالی این پرونده محسوب می‌شود زیرا تا قبل از جلسه یازدهم دادگاه از او به عنوان متهم فراری پرونده یاد می‌شد اما به یکباره وکیل وی در جلسه یازدهم حضور یافت و گفت که موکلش فراری نیست و در تهران در منزلش است.

نهایتاً متهم ردیف سوم در دوازدهمین جلسه دادگاه حضور یافت و دفاعیات خود را ارائه کرد.

بر اساس اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه‌قضاییه، موسسه ثامن‌الحجج حدود یک میلیون و ۲۶۷ هزار حساب سپرده داشت که قریب به اتفاق اینها تسویه شده و الان حدود پنج هزار سپرده باقی مانده است.

از جمله موضوعات جنجالی و حاشیه‌ساز این پرونده، رسانه‌ای شدن پرداخت تسهیلات میلیاردی به برخی افراد و چهره‌های سرشناس کشور مانند دو تن از مجریان تلویزیونی و بعضی مسئولان بود.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا مقابله با آن، اتهام متهمان پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ