کوروش بختیار، اولین مدال ایران را در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ کسب کرد +عکس

0

در ادامه رقابت‌های پومسه تکواندو در فینال بخش انفرادی مردان، کوروش بختیار به عنوان نماینده ایران به مصاف رقیب کره‌ای رفت که با شکست مقابل رقیب خود، مدال نقره این رقابت ها را از آن خود کرد. بختیار با امتیاز ۸.۸۱ در مقابل امتیاز ۸.۸۳ حریف، نتیجه را به نماینده کره واگذار کرده و نقره گرفت.

بختیار برای رسیدن به این مرحله حریفانی از اندونزی و کامبوج را از پیش رو برداشت تا در مرحله نیمه نهایی با نماینده چین‌تایپه روبرو شود. بختیار در این مرحله با امتیاز ۸.۵۷ برنده شد تا نخستین فینالیست کاروان ایران در این رقابت ها شود.

اولین مدال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا را یک جوان ۱۹ ساله کسب کرد. کوروش بختیار در رقابت‌های انفرادی پومسه با شکست دادن حریفان خود به فینال رسید اما در فینال مغلوب حریف کره‌ای شد و به مدال نقره بسنده کرد. هر چند خودش معتقد است که داوران در فینال حق او را ندادند و او شایسته کسب مدال طلا بود. او برای رسیدن به فینال حریفانی از اندونزی، کامبوج و چین تایپه را شکست داده بود.

قهرمان تکواندو بیوگرافی کوروش بختیار بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اخبار تکواندو

کوروش بختیار، قهرمان پومسه و نخستین مدال آور کاروان ایران در مورد شکست در فینال، اظهار کرد: اصلا واضح بود من اکثر ضربات را بعد از حریف کره‌ای میزدم. صدای تماشاگران نشان می داد که چه کسی بهتر است. قدرت و پرش و نرمش و انعطافم از  حریف بهتر بود و تماشاگران شاهد بودند اما گویا نمی خواستند و یا نشد مدال طلا بگیرم.

وی افزود: خوشحالم در اولین حضور پومسه نشان دادم ما می‌توانیم مدال آور باشیم. همیشه تلاش می‌کنم  بهترین نتیجه‌ را بگیرم. در مسابقات جهانی پیش رو هم قول مدال می‌دهم و انتقام این باخت را از کره ای می‌گیرم.

بختیار درباره کادر فنی تیم ملی نیز افزود: مربی کره ای ام فوق العاده بود. در کاروان شاید کمتر تیمی بود که تا ۱۲ شب تمرین کند وخیلی ها می گفتند این اشتباه است اما همین برنامه ها به ما کمک کرد تا موفق باشیم. یکی از  بهترین مربیان کره ای در تیم‌ ‌ملی  ما است . همچنین باید از مربی ام آقای صمدیان تبار تشکر کنم. مربی تیم‌ ‌ملی خیلی به ما کمک کرد و کاش در آینده شرایطی فرآهم شود تا مربیان بومی هم اعزام شوند.

نخستین مدال آور کاروان ایران، خاطر نشان کرد: نمی دانم داوران به چه چیزی نمره می‌دادند. ما در ماده تیمی هم می‌توانستیم حداقل روی سکو برویم. اما امتیازهایی که دادند و فاصله زیادی که داشتیم واقعا عجیب بود. بی شک حضور رییس جمهور کشور اندونزی در سالن در روند امتیازدهی ها بی تاثیر نبود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ