شکست تیم فوتبال امید‌ ایران مقابل میانمار

0

شاگردان زلاتکو کرانچار در آخرین دیدار از دور گروهی مسابقات آسیایی مقابل میانمار قرار گرفتند و با حساب ۲ بر صفر مقابل این تیم شکست خوردند.

در سوی دیگر، عربستان مقابل کره شمالی با ۳ گل شکست خورد و شگفتی‌ها در این گروه را کامل کرد چرا که هر چهار تیم بعد از سه بازی، چهار امتیاز را کسب کردند.

با نتایجی که در روز پایانی این گروه رقم خورد، ایران و کره‌شمالی به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد شدند و تیم عربستان، شانس صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم را به دست آورد و باید در انتظار پایان رسیدن مسابقات بماند. به احتمال زیاد ایران در مرحله بعد با کره‌جنوبی رو به رو خواهد شد اما کره‌شمالی به طور قطع با بنگلادش دیدار خواهد کرد. کرانچار تصمیم داشت با شکست در این بازی و احتمال برد یا مساوی عربستان برابر کره شمالی، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود تا با کره جنوبی و ازبکستان روبرو نشوند.

جدول رده بندی گروه F:
۱ – ایران، ۴ امتیاز، تفاضل ۲+
۲ – کره‌شمالی، ۴ امتیاز، تفاضل صفر، گل زده ۴
۳ – عربستان، ۴ امتیاز، تفاضل صفر، گل زده ۳
۴ – میانمار، ۴ امتیاز، تفاضل ۱-

نیمه نخست
کرانچار بازی را با پنج تغییر نسبت به بازی گذشته شروع کرد تا فرصت بیش‌تری به همه بازیکنان برسد. میانمار به عنوان تیم قعرنشین این گروه توانست از نظر خلق موقعیت فرصت‌های بیش‌تری را به دست بیاورد و چندین بار دروازه شهاب عادلی را تهدید کند اما دروازه‌بان جوان سپاهان به خوبی از پس فرصت‌های عمدتا تک به تک میانمار برآمد و مانع از گل خوردن ایران شد.عمده تمرکز تیم ایران بر خلاقیت فردی یونس دلفی و مهدی قائدی در خط حمله بود که مدافعان میانمار به خوبی این بازیکنان را کنترل کردند.

نیمه دوم
میانمار با تفکرات هجومی نیمه دوم را شروع کرد و توانست در دقیقه ۵۶ دروازه شهاب عادلی را باز کند. این پایان حملات میانمار نبود و این تیم روی اشتباه مهلک شهاب عادلی گل دوم را به ثمر رساند. این گل در شرایطی به ثمر رسید که بازیکنان ایران انتظار داشتند میانماری ها به خاطر زمین خوردن مهدی قائدی توپ را به خارج زمین بزنند اما آن ها به بازی ادامه دادند و به گل دوم دست یافتند. میانمار که خودش را بیشتر از همیشه به صعود نزدیک می‌دید، گستره حملاتش را بیشتر کرد و در یک قدمی زدن گل سوم قرار داشت اما این بار شهاب عادلی اشتباه نکرد و دروازه را نجات داد.

کرانچار که خودش و تیمش را زیر حملات پر تعداد میانمار دید، دست به تغییراتی زد و تیم ایران تا حدودی دست از بازی ضعیفش برداشت و توانست به محوطه جریمه میانمار نزدیک شود اما در رسیدن به گل ناکام ماند. با جلو کشیدن ایران، پشت حط دفاعی تیم ملی خالی ماند و میانمار موقعیت تک به تکی را به دست آورد که بازیکن این تیم ضربه چیپ و فنی خود را به دیرک دروازه عادلی زد تا کرانچار و شاگردانش شانس بیاورند. در ادامه بار دیگر عادلی و بازیکن میانمار تک به تک شدند که این بار عادلی زودتر به توپ رسید و توسط بازیکن میانمار سرنگون شد تا ایران با شانس و اقبال گل سوم را دریافت نکند و صدرنشین گروهش بماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ