چطور ماندگاری عطرم را بالا ببرم؟

0

هزینه خرید یک عطر خوب کم نیست، برای همین هم توقع ماندگاری بالا داشتن از آن طبیعی است؛ با وجود این خیلی وقت‌ها عطرها خیلی زود می‌پرند و توقع ما را برآورده نمی‌کنند. اگر شما هم معمولا با ماندگاری عطرتان مشکل دارید، خوب است از راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید تا بوی خوش عطرتان بیشتر از هر وقت دیگری بماند و مدام مجبور به تجدید آن نشوید.

ماندگاری عطر روی لباس رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی چگونه ماندگاری عطر را زیاد کنیم

به نوشته‌ها دقت کنید

یکی از نکاتی که خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند؛ تفاوت بین انواع عطرهاست. ماندگاری یک عطر به میزان اسانس روغنی به کار رفته در آن بستگی دارد؛ هر چقدر این اسانس بیشتر باشد ماندگاری عطر هم بیشتر خواهد شد.

میزان اسانس روغنی به کار رفته در عطرها به ترتیب در پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن از زیاد به کم دسته‌بندی می‌شود؛ به همین دلیل هم میزان ماندگاری پرفیوم نسبت به ادوپرفیوم بیشتر است و ادوتویلت هم ماندگاری بیشتری نسبت ادوکلن دارد. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب انواع عطر و ادکلن زنانه یا مردانه به نوشته روی آن‌ها دقت کنید. قاعدتا بوی پرفیوم بسیار قدرتمندتر از ادوتویلت است و ماندگاری به مراتب بالاتری هم دارد. بنابراین اگر دوست دارید با یک بار استفاده از عطرتان بوی آن برای ساعت‌های زیادی باقی بماند و با تند بودن عطر هم مشکلی ندارید، سراغ پرفیوم بروید؛ اما کسانی که به بوی ملایم علاقه دارند و با چند بار تجدید عطر در طول روز مشکلی ندارند بهتر است از ادوتویلت‌ها استفاده کنند.

 

پوستتان را بشناسید

ماندگاری عطر روی لباس رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی چگونه ماندگاری عطر را زیاد کنیم

اگر ویژگی‌های پوست خشک یا چرب را بشناسید و آن را با پوست خودتان مقایسه کنید متوجه نوع پوستتان خواهید شد. مسئله مهمی که در رابطه با عطر و نوع پوست وجود دارد این است که معمولا عطر روی پوست چرب دوام خیلی بیشتری نسبت به پوست خشک دارد. به همین دلیل بهتر است اگر پوست خشک دارید، قبل از استفاده از عطر از یک لوسیون بدون بو استفاده کنید و بعد عطر بزنید. با این کار ماندگاری عطرتان را بالا خواهید برد.

 

سراغ ست‌ها بروید

حتما شما هم پکیج‌ عطرهای مختلف را به همراه لوسیونشان دیده‌اید. استفاده از لوسیون همان عطری که خریده‌اید، به طرز عجیبی ماندگاری عطرتان را بالا می‌برد و باعث می‌شود رایحه خوشتان تا ساعت‌ها به خوبی باقی بماند. بنابراین با کمی هزینه بیشتر برای خرید یک ست به جای عطر تک، ماندگاری بیشتر عطرتان را تضمین کنید.

 

نقاط درست را انتخاب کنید

بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند استفاده از عطر روی لباس کار درستی است؛ در ‌حالی‌که اگر کسی دوست دارد با ورودش به هر مجلسی عطر خوشش هم به مشام همه برسد، باید عطر را روی نقاطی از بدن بزند که ترجیحا نبض دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود عطر روی مچ دست، گردن و پشت گوش‌ها اسپری شود. حتی بعضی از کسانی که حساس‌تر هستند ممکن است عطر را به پشت زانوهایشان یا پشت قوزک‌ها بزنند تا بوی تند آن در ساعت‌های اول اذیتشان نکند. به مردان نیز توصیه می‌شود عطرشان را روی ران‌ها اسپری کنند تا بیشتر بماند. اسپری نکردن عطر از فاصله نزدیک روی پوست باعث پخش شدن آن روی بدن می‌شود و ماندگاری بیشتری به آن می‌دهد. اگر عطرتان را از فاصله نزدیک اسپری کنید احتمال تلخ به نظر رسیدن بوی آن هم بیشتر خواهد شد.

 

روی موها اسپری کنم؟

ممکن است شنیده باشید اسپری کردن عطر روی مو، باعث بالا رفتن ماندگاری آن و باقی ماندن بوی خوشش برای ساعت‌های بیشتری می‌شود؛ اما واقعیت این است که استفاده از عطر روی موها توصیه نمی‌شود. دلیلش هم معمولا به الکل و مواد شیمیایی موجود در عطرها برمی‌گردد. خبر خوب اینکه اگر دوست دارید موهایتان بوی خوشی بدهند دو راه پیش رو دارید: یا سراغ پکیج عطری بروید که شامل «عطر مو» یا Hair Mist هم هست یا اینکه یک عطر موی جداگانه از یک برند معتبر تهیه کنید. وجود عطر مو، لوسیون و عطر در کنار هم و در یک ست، ماندگاری بیشتری به عطر شما هدیه می‌کند.

ساییدگی مچ‌ها ممنوع!

ماندگاری عطر روی لباس رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی چگونه ماندگاری عطر را زیاد کنیم

یکی از اشتباهات رایج استفاده از عطر این است که معمولا بعد از اسپری کردن آن روی مچ دست‌ها، بلافاصله مچ‌ها را به هم سایش می‌دهند تا عطر پخش شود؛ غافل از اینکه این کار مانع فیکس شدن عطر روی پوست بدن می‌شود و به زودتر پریدن آن کمک خواهد کرد. بعد از اینکه عطر را روی مچ دست‌ها اسپری کردید، چند ثانیه لباس نپوشید و اجازه دهید عطر به خوبی روی پوستتان بنشیند و فیکس شود.

 

دنبال نور نباشید

کسانی که دوست ندارند نتیجه هزینه خرید عطرشان زود از دست برود و تنها الکل از عطرشان باقی بماند باید قید گذاشتن این ماده خوشبو در حمام یا دستشویی را بزنند؛ این اشتباه معمولا بین آقایانی که به خرید عطر و ادوکلن مردانه علاقه زیادی دارند، بیشتر دیده می‌شود. همین‌طور توصیه می‌شود به هیچ وجه عطرتان را در معرض نور آفتاب و جایی که مرطوب باشد قرار ندهید. این کار  عمر عطرتان را پایین می‌آورد و بعد مدت کوتاهی باعث تغییر رایحه آن خواهد شد. بهترین جا برای نگهداری از عطرها، فضاهای خشک و نسبتا خنک است. این فضا ممکن است روی میز آرایش شما باشد یا داخل یکی از کشوهای دراورتان.

 

راه‌حل کسانی که عرق می‌کنند

همان‌طور که عرق کردن نیاز به تجدید آرایش پوست یا کرم ضد آفتاب را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود عطر زودتر از سطح پوست پاک شود. به همین دلیل کسانی که زیاد عرق می‌کنند، باید بیشتر از بقیه عطرشان را تجدید کنند. اگر به همراه داشتن شیشه عطر برایتان سخت است، می‌توانید رول کوچک عطرتان را از بازار تهیه کنید و هر وقت به تجدید عطر نیاز پیدا کردید، سراغش بروید. با این کار از خطر شکستن شیشه عطر در رفت‌و‌آمدها پیشگیری می‌کنید.

 

تندی بو را از بین ببرید

خیلی از عطرها در ساعت اول بعد از اسپری شدن بوی تندی دارند و تا جا بیفتند به زمان احتیاج پیدا می‌کنند. برای اینکه زمان لازم را به این عطرها بدهید، ساعتی قبل از بیرون رفتن از خانه یا حاضر در جلسه‌ای که پیش رو دارید، عطر را با فاصله و دو بار روی بدنتان اسپری کنید. بعضی از عطرشناس‌ها معتقدند اسپری کردن عطر روی لباس‌ها هم در این شرایط مشکلی ایجاد نمی‌کند و باعث خوشبوتر شدن لباس‌ها و به دنبالش خوشبو شدن خود فرد خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ