امیرمحمد بخشی برنده مدال نقره تکواندو در بازیهای آسیایی +عکس

0

امیرمحمد بخشی amir mohammad bakhshi نماینده وزن ۶۸-کیلوگرم کشورمان در دیدار نهایی مقابل دای هون لی قهرمان جهان از کره جنوبی به میدان رفت و با نتیجه ۱۲-۱۰ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

آخرین روز از مسابقات کیوروگی در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از صبح امروز (پنجشنبه – یکم شهریورماه) در سالن مرکزی همایش جاکارتا آغاز شده است و تکواندوکاران اوزان ۴۹- کیلئگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم مردان در این روز بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.

مدال آوران ایران قهرمان تکواندو عکس ورزشی جدید عکس بازی های آسیایی بیوگرافی امیرمحمد بخشی بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار تکواندو amir mohammad bakhshi

امیرمحمد بخشی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان پس از یک‌دور استراحت، ابتدا با «زوکی روف» از ازبکستان مبارزه کرد که در پایان راند دوم و پیش از زمان قانونی مسابقات ۲۴ بر ۴ برنده شد. پس از آن به مصاف «یو جن هوانگ» از چین تایپه رفت و در حالیکه رقابت‌ها به راند طلایی کشیده شد با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد. وی در مرحله نیمه‌نهایی باید رو در روی «احمد ابوغاش» از اردن قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و …. قرار گرفت و در رقابتی حساس و نفس گیر ۱۰ بر ۸ به برتری رسید.

امیرمحمد در فینال این رقابت‌ها به مصاف «دای هون لی» از کره جنوبی دارنده مدال برنز و نقره المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲، قهرمان جهان ۲۰۱۷، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۱ و قهرمان بازی ‌های آسیایی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ رفت و مردان و غیرتمندانه جنگید و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به مدال نقره رسید.

گفتنی است؛ هدایت تیم مردان برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی می‌باشد.

مدال آوران ایران قهرمان تکواندو عکس ورزشی جدید عکس بازی های آسیایی بیوگرافی امیرمحمد بخشی بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار تکواندو amir mohammad bakhshi

امیرمحمد بخشی ۱۸ ساله پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، در حالی که به شدت گریه می‌کرد و روی زمین نشسته بود، اظهار کرد: من مدت‌ها تلاش کردم و چیزی کم نگذاشتم اما امروز شرمنده مردم شدم. می‌توانستم برنده باشم و چیزی کم نداشتم اما نمی‌دانم چطور شد که مدال طلا را از دست دادم.

بخشی پس از این که کمی آرام شد، در ادامه‌ در مورد مبارزاتش گفت‌: من ابتدا حریفانی از ازبکستان و چین تایپه را شکست دادم. در نیمه نهایی باید با قهرمان المپیک ریو رقابت می‌کردم که توانستم او را شکست دهم. در فینال با نماینده کره جنوبی رقابت کردم که متاسفانه ناداوری شد و مردم خودشان دیدند که چه اتفاقی افتاد. در نهایت هم مبارزه را با اختلاف دو امتیاز واگذار کردم و شرمنده مردم و خانواده‌ام شدم.

بخشی با اشاره به جو سالن که تحت حمایت هواداران کره‌ای بود گفت‌: در مبارزه با حریف اردنی هم شرایط به همین شکل بود و سالن تحت حمایت او بود اما به مشکلی برنخوردم و توانستم مبارزه را خوب جمع کنم و در ۲۰ ثانیه پایانی حریف اردنی هم حمله زیادی کرد اما من توانستم مبارزه را کنترل کنم و در مبارزه با نماینده کره جنوبی هم سالن تحت حمایت هواداران او بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ