ماجرای کاشت مواد مخدر در دنا با تسهیلات کمیته امداد چیست؟

0

در پی انتشار گفت‌وگوی ایلنا با رئیس جهاد کشاورزی دنا درباره کشت ماری جوانا در استان کهگیلویه و بویر احمد، وی توضیحاتی پیرامون این خبر ارائه کرد.

فضل الله آذرفر گفت:‌ در روستای حسن آباد دارشاهی از توابع کهگیلویه و بویر احمد تنها دو گلخانه وجود دارد که یکی از آنها به دلیل  عدم توانایی صاحب آن در پرداخت تسهیلاتی که از  کمیته امداد استان به مبلغ حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کرده با مشکل قضایی روبرو شده و از ۳ سال گذشته تاکنون تعطیل است.

وی افزود: البته این بدین معنا نیست که صاحب این گلخانه همان فردی است که به کشت ماری جوانا در این گلخانه اقدام کرده‌است.

وی گفت: از وجود گلخانه دیگر نیز بی‌خبرم.

آذر‌فر در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات من نیست، افزود: اطلاع‌رسانی درباره کشت هرگونه مواد مخدر در هر جای کشور و برخورد با عا‌ملان آن نه تنها در حیطه اختیارات من نیست و وظیفه نهادهای قضایی و انتظامی است.

آذرفر در پایان افزود: «کاشت این گیاه هیچ ارتباط موضوعی با تسهیلات اعطایی از طرف کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان نداشته و ندارد .کاشت این گیاه نیز در حال پیگیری قضایی بوده و در حال رسیدگی است. »

از طرف دیگر روابط عمومی کمیته امداد استان نیز در تماس تلفنی با خبرنگار ایلنا در واکنش به این خبر گفت: « طرح اجرایی مربوطه هیچ ارتباطی با طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان و شهرستان ندارد و طرح مذکور در مجاورت طرح اشتغالزایی این کمیته است. »

در روزهای گذشته دادستان شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از  کاشت ماری جوانا برای اولین‌بار در این شهرستان گزارش داد  که  اکنون  این موضوع در حال پیگیری‌های قضایی است.

ملک حسینی تاکید کرد کشت ماری جوانا در هفت هکتار در شهرستان دنا صحت ندارد.

****

مبلغ وام کمیته امداد مافیای مواد مخدر ایران ماری جوانا کمیته امداد کاشت مواد مخدر کاشت ماری جوانا فروش ماری جوانا انواع وام کمیته امداد اخبار کهگیلویه و بویراحمد اخبار شهرستان دنا

پیرو انتشار مصاحبه‌ای با عنوان “زمین زیر کشت ماری‌جوانا کمتر از یک‌هکتار بود/متهم در اختیار دستگاه قضایی است” از سوی خبرگزاری ایلنا و دیگر رسانه‌ها در سوم شهریورماه جوابیه‌ای از سوی اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح ذیل منتشر شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج در ادامه این جوابیه چتین آمده است:

مطالبی که توسط رئیس جهاد کشاورزی دنا  منعکس‌شده هیچ‌گونه ارتباطی با طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد ندارد. براساس بررسی‌های انجام‌شده توسط ناظران فنی اشتغال این نهاد در شهرستان دنا از سال ۹۰ تاکنون هیچ طرح اشتغال‌زایی درزمینهٔ کشت گلخانه‌ای توسط کمیته امداد اجرا نشده است.

ذکر این نکته ضروری است که سال ۹۷، سقف تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد ۷۵ میلیون تومان و برای کارفرمایان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین‌شده و تاکنون بیش از این مبلغ تحت هیچ عنوانی به مددجو یا کارفرما پرداخت‌نشده است.

شایسته ذکر است، رئیس جهاد کشاورزی دنا ضمن تکذیب این خبر در مصاحبه‌ای اعلام کرده کاشت این گیاه هیچ ارتباط موضوعی با تسهیلات اعطایی از طرف کمیته امداد ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ