روایت باورنکردنی تاریخ، از لوازم آرایش به زبان موتن رو

0

میل به زیبایی همواره در بین تمامی مردم در نسل‌های مختلف وجود داشته است. در این مقاله جالب و خواندنی به بررسی دقیق تاریخچه‌ی لوازم و آرایش پرداخته می‌شود.

با اشاره به گواهی تاریخی، اولین رژلب حدود ۵۰۰۰ سال پیش در محدوده‌ای از بابل ساخته شده است، یعنی تمایل به زیبایی و جوانی ثابت از دیرباز بوده و تاکنون و حتی آینده به شکل‌های عجیب‌تر  ادامه خواهد داشت.

رنگ کردن لب برای هزاران سال توسط رنگ‌های گیاهی که در ظرف‌های کوچکی نگه‌داری می‌شد به انجام می‌رسید و در نهایت توسط انگشت یا قلم‌موهای کوچکی بر روی لب نقش می‌بست.

لوازم آرایشی و بهداشتی رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی تاریخچه لوازم آرایش آرایش زنانه

این روش برای رنگین‌تر کردن لب ادامه داشت تا اواخر قرن نوزده که فرانسوی‌ها به این فکر افتادند تا این کار را برای زنان آسان‌تر کنند، آنها رنگ‌های طبیعی را با موم عسل و پیه گوزن مخلوط کردند و در لوله‌ی کاغذی نازکی از جنس ابریشم پیچیدند و در نمایشگاه جهانی آمستردام در سال ۱۸۸۳ رونمایی کردند.

اما این تسهیل در استفاده دردسرهای بزرگی با خود به دنبال داشت، در اوایل تولید فقط رقاصه‌ها و روسپی‌ها از آن‌ استفاده می‌کردند و این امر باعث بدنامی این کالا شده بود، اما به مرور زمان و با استفاده‌ی افراد محبوب و مشهور جامعه این بدنامی تبدیل به یک رویداد مثبت و دوست‌داشتنی شد و به این شکل استفاده از رژلب در میان مردم عادی رواج پیدا کرد.

این روزها هر ثانیه ۲۲ رژلب به فروش می‌رسد و سالانه میلیون‌ها دلار صرف تولید و خرید رژلب می‌شود.

لوازم آرایشی و بهداشتی رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی تاریخچه لوازم آرایش آرایش زنانه

آرایش مردان

تاریخ نشان داده‌است که مردان هیچ‌وقت از آرایش و پیرایش به دور نبوده‌اند، در تصاویر باقی‌مانده از مصر باستان به روشنی می‌توان می‌دید که مردان از خط چشم و سرخاب استفاده می‌کردند. مردان و پسران جوان در دوران الیزابت و جورجیا به صورتشان پودر سفید کننده می‌زدند.

اما در دوران ویکتوریا آرایش مردان از مد و توجه افتاد. و بعد از آن به دلیل آرایش دگرباش‌ها و رقاصه‌های مرد این امر برای مردان فعلی قبیح برداشت شد. اما در دهه‌ی اخیر آرایش مردان دوباره به امری مثبت و جذاب برای مردان و پسران سرتاسر دنیا تبدیل شده است و توجه به پیرایش و آرایش مردان نیز جز یکی حوزه‌های مهم زیبایی در جهان است.

لوازم آرایشی و بهداشتی رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی تاریخچه لوازم آرایش آرایش زنانه

پیشتازان آرایش و زنان مصری

زنان مصری از پیشتازان استفاده از لوازم آرایش بوده‌اند. نه تنها آرایش صورت، بلکه آنها توجه زیادی به آرایش موهای خود می‌کردند، برای مثال از حنا و گردو برای سیاهی و درخشانی بیشتر موهای‌شان استفاده می‌کردند. زنان مصری برای کشیدن خط چشم‌های معروف خود از مداد‌هایی بهره می‌بردند که از پودر سنگ سرمه ساخته شده بود و سایه‌های آبی زیبای آنان در واقع همان پودر سنگ‌های لاجورد و مالکیت بود و جالب است بدانید که پودر این دو سنگ، پوست ‌آنها را از اشعه خورشید نیز محافظت می‌کرد. نکته جذاب دیگر آرایش زنان مصری، رژلب‌های آنان بود، که مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن تخم مورچه‌ پودر شده به علاوه‌ی کنه قرمز ساییده شده بود.

آشوریان و اسکراب و لایه‌بردار

آشوریان نیز دستور‌ عمل‌های جالبی برای آرایش و زیبایی خود داشتند. آنها در استفاده از روغن‌های معطر و محصولات نرم‌کننده‌ی بدن معروف بوده‌اند. این مواد غالبا از پودر سنگ‌هایی چون سنگ خارا و روغن‌های طبیعی تشکیل شده بودند و در زمان استحمام و بعد از آن مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

مصریان و آشوریان در توجه به پوست بدن از راه‌کار‌های جذابی مانند استفاده از شن بهره می‌جستند. که امروز ما این روش را به عنوان اسکراب می‌شناسیم و از تاثیر فوق‌العاده آن بر پوست بدن و صورت باخبریم.

مردان و زنان آشوری نیز همچون مصریان به موهای خود توجه ویژه‌ای داشتند، آنان گلوله‌های موم معطر را که به روغن‌های طبیعی آغشته بود را به موهای خود می‌مالیدند.

لوازم آرایشی و بهداشتی رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی تاریخچه لوازم آرایش آرایش زنانه

یونان و خشونت در آرایش

بعد از قدیمی‌ترین پیشتازان حوزه آرایش به زنان یونانی می‌رسیم، آنها نیز روش‌های جالبی برای پیرایش و آرایش خود به کار می‌گرفتند اما به نظر بسیاری روش‌های یونانی برای آرایش به مراتب خشن‌تر از باقی روش‌ها است. برای مثال آنها از ترکیب صمغ و دوده برای سیاه کردن مژه‌های خود استفاده می‌کردند که امروز این کار به وسیله ریمل یا همان ماسکارا انجام می‌شود.

زنان یونانی برای رنگی کردن گونه‌های خود از مخلوط دانه‌های میوه له شده و میوه توت استفاده می‌کردند که این روش به مرور زمان به پودر کردن میوه‌های خشک رسید و امروز این پودر‌های رنگین همان رژگونه‌های پرطرفدار است و خشن‌ترین روش زنان یونانی برای آرایش، سفید کردن پوست صورت بوسیله سرب سفید و جیوه بوده است. که این کار به مرور زمان باعث چروکیده کردن پوست صورت آنها می‌شد.

و روش دیگر آنها که به مراتب ملایم‌تر از روش‌های قبلی است، رنگ کردن ناخن‌های‌شان توسط حنا است که امروز از لاک برای این کار استفاده می‌شود.

فروشگاه اینترنتی مو تن رو، بی‌نهایت زیبایی

هزاران سال از استفاده لوازم آرایش در کشورهای مختلف می‌گذرد و هر کدام تاریخچه‌ای طولانی برای خود رقم زده‌اند و البته این داستان همچنان ادامه دارد. اما نکته قابل توجه، میل به زیبایی، پیرایش و مراقبت است که پیوسته بین زنان و مردان ملل مختلف وجود داشته و با روش‌های متنوع و مواد طبیعی این میل تا حدودی پاسخ داده شده است. پاسخ به این میل سیری ناپذیر منجر به تولید و اختراع لوازم آرایش متشکل از مواد طبیعی و یا شیمیایی گوناگونی شده است.

چیزی که امروزه باید به آن به خوبی توجه کنیم، نکته‌سنجی در انتخاب لوازم آرایش و دقت در استفاده و مواد اولیه آن است.

فروشگاه اینترنتی مو تن‌ رو ، مرجع تخصصی لوازم آرایشی-بهداشتی و عطر است که توانسته به کمک پنجاه سال تجربه در حوزه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی پاسخ نگرانی مخاطبین این حوزه را به خوبی بدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ