چرا پوشک بچه اینقدر گران شد؟

0

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران‌ با بیان این که عدم تخصیص ارز دولتی به این صنعت باعث رشد قابل توجه قیمت ها شده است، گفت: امروز در بازار شاهد کمبود کالا در بازار نیستید ولی ناچار به فروش محصولات با قیمت های جدید هستیم.

عباس فصیح خوشگرد با اشاره به اینکه مواد اولیه واحدهای تولیدی محصولات سلولزی با افزایش قیمت دلار رشد قابل توجهی پیدا کرده است، اظهار داشت: متأسفانه به این صنعت ارز دولتی تخصیص پیدا نکرده و همین موضوع عاملی شده تا واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه از محل واردات با کمبود نقدینگی روبرو شوند. به نحوی که آنها به زحمت با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مواد اولیه نوار بهداشتی مواد اولیه کارخانجات مواد اولیه تولید پوشک بچه لوازم آرایشی و بهداشتی گرانی در دولت روحانی کالاهایی که در ایران تولید نمی شوند قیمت پوشک بچه عملکرد اقتصادی دولت روحانی صنایع سلولزی چیست دولت تدبیر و امید چی تولید کنم بفروشم انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی اخبار گرانی اخبار سلولزی

وی با اعلام اینکه قیمت کل محصولات سلولزی رشد پیدا کرده است، افزود: بنگاه‌ها توان مالی محدودی دارند و تأمین مواد اولیه با دلار ۱۰ هزار تومانی برای آنها مشکل است. برهمین اساس مجبور به افزایش قیمت‌ها هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران تصریح کرد: با تمهیدات به عمل آمده فعالیت کارخانجات، ساماندهی و بازاریابی شده به نحوی که امروز در بازار شاهد کمبود کالا در بازار نیستید ولی در مورد افزایش قیمت‌ها ما ناچار به فروش محصولات با قیمت های جدید هستیم تا گردش کار برای واحدهای تولیدی به صرفه باشد.

فصیح خوشگرد در خصوص افزایش قیمت پوشاک بچه که این روزها مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است، گفت: در این محصول ۸۰ درصد مواد اولیه وارداتی است و تولیدکننده مجبور است آنها را با ارز آزاد خریداری کند.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قیمت محصولات سلولوزی از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: درصددیم با جلسات مختلف و رایزنی‌ها با وزارت صنعت نسبت به دریافت ارز دولتی اقدام کرده و با موافقت مسئولین بتوانیم مانع افزایش قیمت‌ها شویم. برهمین اساس اگر جلسات نتیجه بخش باشد، قیمت کالاها به حالت قبل برگشت پیدا می‌کند.

مواد اولیه سلولزی:

مواد اولیه مربوط به صنایع سلولزی و بهداشتی از قبیل انواع تیشو ایرانی و خارجی با عرض های استاندارد با گرماژهای مختلف از کشورهای چون هنگ کنگ ، چین ، اندونزی و امارات واردات می شود . انواع خمیر پالپ و خمیر سافت وود و هارد وود از کشورهای آمریکای جنوبی ،سوئد و انواع پودر جاذب رطوبت از کشورهای تایوان وارد ایران می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ