ماهانه ۴۵ میلیارد یارانه به روزنامه همشهری داده می شود!

0

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز سه دستور یک‌فوریتی به بحث گذاشته شد که نهایتاً الزام شهرداری به احیای لیست شبانه، اصلاح الگوی مصرف و هزینه شهرداری تهران و نهایتاً تدوین سند فعالیت مجاب در پهنه S و M  به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پهنه S و M پهنه کار، فعالیت‌های خدماتی و تجاری است که در شهر باید انجام شود و در این خصوص کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تحلیل‌های خاص و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در شهر شده است و از سوی دیگر حناچی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران معتقد بود که می‌توانست در این خصوص الزامی برای شهرداری تهران وجود نداشته باشد.

هاشمی افزود: در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شورا در یکسال اخیر داده شد که با توجه به اینکه فعالیت‌های شورا پیچیده است بعضی از فعالیت‌های اعضای شورا در این گزارش نیامده بود که باید مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا طرح زباله‌های بیمارستانی در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت، گفت: هنگامی که طرح‌های یک‌فوریتی اعلام می‌شود دیگر طرح‌ها از دستور کار خارج می‌شوند و امیدواریم در جلسه آینده این طرح بررسی شود.

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اظهار داشت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون خوبی است و اگر قبل از اینکه ابلاغ شود مورد بازی سیاسی قرار نگیرد قطعاً اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

هاشمی گفت: موضوع این قانون فقط شهرداری تهران نیست بلکه بیش از ۱۸۰۰ نفر از مدیران ارشد کشور در این قانون تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ولی حساسیت زیادی این قانون برای شهردار تهران ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید موجب بی‌ثباتی در شهرداری تهران شویم و قطعاً تغییر مدیریت در شهرداری تهران را شهروندان نمی‌طلبند.

وی افزود: ۱۸ تا ۲۰ نفر از استانداران در این قانون مشمول می‌شوند و دولت با روش‌های خاصی که دارد به دنبال حل مشکل این استانداران است.

هاشمی گفت: شورای شهر تهران حتماً از ابزارهای لازم برای حفظ ثبات مدیریت در شهر تهران استفاده می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به دلیل پولشویی شهردار یکی از نواحی تهران دستگیر شده است،‌گفت:‌ هیچ گزارش مکتوبی درباره دستگیر شهردار ناحیه به بنده ارسال نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا لیست اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه در شورا خواهند ماند را امضاء نکرده‌اید، گفت: شاید این متن به دست من نرسیده اگر می‌رسید امضاء می‌کردم.

هاشمی همچنین در خصوص تعیین تکلیف مجلات همشهری که براساس قراردادی به یک پیمانکار واگذار شده است، گفت: مساله مجلات با موسسه همشهری بسیار پیچیده است. زمانی که آقای کرباسچی همشهری را پایه‌گذاری کرد این موسسه بسیار کوچک بود اما در زمان اصولگرایان تبدیل به یک موسسه بسیار بزرگ شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: روزنامه همشهری ابتدا در تهران توزیع می‌شود و بعد در کل کشور توزیع شد و در ۱۲ سال گذشته تعداد نیروهای همشهری به ۱۱۰۰ نفر رسید و قیمت مجله نیز افزایش یافت.

وی گفت: هر کسی وارد روزنامه همشهری برای ساماندهی می‌شود به دنبال این است که بدون تعدیل نیرو اقدامات لازم را انجام دهد و در حال حاضر ۴۵ میلیارد ریال ماهیانه شهرداری برای روزنامه همشهری یارانه می‌دهد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه این روند نباید ادامه پیدا کند، افزود: عدم سوددهی در موسسه همشهری به حدی رسیده که بازیافت کاغذها برای فروشندگان سود بیشتری دارد. البته توضیحات بیشتر باید توسط آقای محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ