افشای ارتباط باقری درمنی با یکی از مجرمان معروف اقتصادی

0

عبادی نماینده دادستان تهران در هشتمین جلسه محاکمه حمید باقری درمنی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد درباره ردیابی وجوه حاصل از عواید ضمانتنامه‌های جعلی و فاقد اعتبار صادر شده اظهار کرد: ردیابی‌ها نشان می‌دهد که مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از این وجوه به حساب علیرضا مسلمی، ۴.۵ میلیارد تومان به حساب شرکت پلاستیک‌کاران سپاهان ایلیا، ۴.۵ میلیارد تومان به حساب سید محمدباقر صدری از مجرمین پرونده‌های فساد اقتصادی، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب کیمیا نصیری، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب پارسیان نیکان کیش، ۵۱۰ میلیون تومان به حساب جزایری و ۹۲۰ میلیارد تومان به حساب عباس فخاری تبار که همگی این افراد از مرتبطین باقری درمنی هستند واریز شده است.

نماینده دادستان تاکید کرد: لازم است متهم درخصوص این وجوه توضیح دهد و صرفنظر از اظهارات شهود اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد صدور ضمانتنامه‌ها و بهره‌مندی و انتفاع از وجوه ضمانتنامه‌ها از طریق شرکت‌های زیرمجموعه باقری درمنی و افراد مرتبط با وی صورت گرفته است.

در ادامه حمید باقری درمنی متهم پرونده درباره اظهارات نماینده دادستان گفت: از اینکه با نصیری ارتباط داشتم شکی نیست چون همانطور که قبلا هم گفتم با وی مراوده ملکی داشتیم.

متهم افزود: جمع مبالغی که نماینده دادستان عنوان کرد بعید می‌دانم به ۸۷ میلیارد تومان پولی که به نصیری دادم برسد و این مبلغ در پرونده وجود دارد.

وی تصریح کرد: ملک‌هایی که برای نصیری رهن گذاشتم و گرفتار شدم بالای ۱۳۰ میلیارد تومان است و یکی از بازنده‌های این پرونده من هستم.

درمنی تصریح کرد: اگر پول گرفته باشم گردنم از مو باریکتر است اما وقتی پرداختی‌هایم بیشتر از دریافتی‌هاست چرا باید متهم باشم؟

این متهم ادامه داد: یک کارشناس بی‌طرف می‌تواند این مشکلات را حل و مشخص کند که این پول‌ها کجا رفته است بنابراین از دادگاه تقاضا دارم هیئتی کارشناسی درخصوص اعداد و ارقام موجود در پرونده کارشناسی لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر بدهکار باشم که چیزی ندارم پرداخت کنم اما اگر طلبکار هم باشم چیزی نمی‌خواهم؛ نمی‌شود که هم طلبکار باشم و هم در زندان بمانم.

باقری درمنی گفت: یکی از ملک‌های من دست شرکت نفت جی است که خودشان ۶۰ میلیارد تومان کارشناسی کرده‌اند و این ملک توسط وکالتی که به نصیری داده بودم در رهن نفت جی گذاشته شده و الان نمی‌توانم پس بگیرم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ