با این تکنیک های نظامی، ظرف ۱۲۰ ثانیه بخوابید

0

با انجام دادن مجموعه‌ای از حرکات ساده، اما دقیق، می‌توان ظرف مدت کوتاهی به خواب رفت و از مضرات بی‌خوابی اجتناب کرد. گاهی اوقات بسیاری از ما شب‌هنگام برای خوابیدن بیهوده با خودمان کلنجار می‌رویم تا اندکی بخوابیم، اما خوابمان نمی‌برد.

اکنون به نظر می‌رسد یک راه حل نهایی برای این مسئله پیدا شده که باعث می‌شود ظرف کمتر از دو دقیقه به خواب برویم. کتابی با عنوان “استراحت کن و پیروز بشو: عملکرد قهرمانانه” منتشر شده که یک روش سری نطامی آمریکایی را تشریح می‌کند که به همه کمک می‌کند ظرف فقط ۱۲۰ ثانیه به خواب بروند.

این کتاب در اصل در سال ۱۹۸۱ منتشر شده، اما این روش سری به تازگی مطرح شده است. روش مزبور توسط سربازان مورد استفاده قرار گرفته تا تضمین کند سربازان حتی در میدان جنگ اندکی استراحت کنند. گفته می‌شود پس از شش هفته تمرین، میزان موفقیت این روش ۹۶ درصد است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این تکنیک توسط فرماندهان نظامی آمریکایی ابداع شده تا اشتباهات خلبانان به دلیل خستگی را مرتفع کنند. در این تکنیک مواردی همچون شل کردن عضله‌ها، انجام تکنیک‌های تنفسی و تجسم‌های فکری وجود دارد.

مرض بی‌خوابی (Insomnia) یک مشکل جهانی است. تقریبا یک سوم زنان و مردان در دهه ۳۰ و ۴۰ عمرشان و حدود نصف زنان بالای ۶۵ سال از بی‌خوابی رنج می‌برند. بی‌خوابی دو نوع است: در نوع اول، بیمار نمی‌تواند بخوابد. در نوع دوم، فرد می‌خوابد، اما حداقل یک بار در شب بیدار می‌شود. فقدان مزمن خواب با مشکلات جدی همچون دیابت، بیماری قلبی و سکته ارتباط دارد و حتی ساختار مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما این تکنیک سری و نظامی چه می‌گوید؟ براساس این تکنیک برای خوابیدن ظرف کمتر از دو دقیقه باید کار‌های زیر را انجام داد:

۱- اول از همه، عضلات چهره، از جمله زبان، فک و عضلات دور چشم را شل کنید.

۲- قبل از استراحت دادن به قسمت فوقانی و تحتانی دست در یک طرف و سپس در طرف بعدی، باید تا جای ممکن شانه خود را به پایین بیندازید.

۳- گام سوم به تنفس مربوط می‌شود. نفس‌تان را بیرون بدهید و به سینه استراحت دهید. سپس در نهایت به پاهایتان استراحت دهید. باید اول از ناحیه ران شروع کنید و سپس به سمت پایین پا‌ها حرکت کنید.

۴- پس از اینکه به بدن‌تان به مدت ۱۰ ثانیه استراتحت دادید. بعد از آن باید ذهن‌تان را کاملا پاک کنید.

به گفته کتاب، این سه روش به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید: اولا تصور کنید که شما در یک قایق کوچک در یک دریاچه آرام دراز کشیده‌اید. هیچ چیزی جز آسمان آبی بالای شما وجود ندارد. ثانیا می‌توانید تصور کنید در یک ننوی (Hammock) مخملی نرم و سیاه در یک اتاق تاریک خوابیده‌اید. ثالثا؛ در نهایت می‌توانید به طور مکرر به مدت ۱۰ ثانیه بگویید “فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن”. خوابیدن به اندازه کافی، برای سلامت مغز مهم است. یک پژوهش جدید نشان داد که خواب ناکافی، باعث بیش‌فعالی مغز و حذف سلول‌های عصبی سالم می‌شود. علاوه براین، خواب کمتر از هشت ساعت در شب با اضطراب و افسردگی نیز ارتباط دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ