توزیع آنلاین گواهی های سهام

0

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از راه اندازی سامانه توزیع آنلاین گواهی های سهام خبر داد.

 روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سمات، مطهره مروج با اعلام این خبر افزود: از این پس گواهینامه های سهام به سهامداران، از طریق سامانه سرت دیسترو(CERT DISTRO)به صورت غیر حضوری توزیع خواهند شد.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تاکید بر تلاش های انجام گرفته در چند سال اخیر برای تسهیل ارایه خدمات به سهامداران گفت: با راه اندازی این سامانه، پس از مراجعه سهامداران به یکی از ۲۰ دفتر منتخب پیشخوان دولت در سراسر کشور و ثبت تقاضا برای صدور گواهی سهام، مراحل اداری و قانونی در این خصوص انجام شده و در پایان، اطلاعات مورد نیاز برای مراجعه به اینترنت و دریافت برگ سهام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این سهامداران پس از ارایه درخواست خود برای خدماتی مانند اصلاح مشخصات، فقدان برگ سهام، انتقال قهری سهام و هر گونه نقل و انتقال باید برای دریافت گواهی سهام مجدداً به شرکت سپرده گذاری مراجعه می کردند که با راه اندازی این سامانه می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سامانه توزیع گواهی سهام و ارایه اطلاعات درخواستی، گواهی سهام خود را دریافت کنند.

مروّج افزود: تمهیدات خاصی برای حفظ امنیت و صحت اطلاعات در این سامانه در نظر گرفته شده است و امیدواریم با بهره مندی از قابلیت‌های بسیار زیاد سامانه نت کلیر(NetClear)بتوانیم ضمن بالا بردن سرعت و دقت، خدمات را آسانتر به مشتریان ارایه کنیم.

یادآور می شود؛ پیش از این گواهینامه های ناشی از معاملات اوراق بهادار از سال ۱۳۹۰ به صورت الکترونیکی در اختیار معامله کنندگان قرار می گرفته است.

سنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ