سزای جنایت اخلاقی مهدی رحمتی ، محرومیت از فوتبال است + عکس

0

حرکت غیرورزشی و غیراخلاقی دروازه‌بان استقلال در بازی با ملوان اگرچه امروزه به یمن مدیریت ضعیف فرهنگی در ورزش رایج شده است اما می‌توان از آن به عنوان یک جنایت فرهنگی یاد کرد. باید پذیرفت کار نامناسبی که توسط یک الگو انجام می‌گیرد به مثابه قتل فرهنگی است.

برنامه «۹۰» این هفته قصد داشت تا به موضوع حرکت ناشایست مهدی رحمتی بپردازد و حتی بخشی از صحنه به وجود آمدن این حرکت را پخش کند که با ممانعت حراست رسانه ملی مواجه شده بود. در ‌‌نهایت عادل فردوسی‌پور با اشاره به انجام این حرکت غیراخلاقی مهدی رحمتی گفت «هرچه تلاش کردیم که قسمتی از این فیلم را پخش کنیم به هیچ وجه قابل پخش نبود.»

محرومیت مهدی رحمتی لو رفته دروازه‌بان استقلال عکس دروازه‌بان استقلال زشت مهدی رحمتی دروازه بان استقلال درامد مهدی رحمتی حرکت مهدی رحمتی حرکت دروازه‌بان استقلال جریمه مهدی رحمتی

جالب اینکه در نظرسنجی برنامه «۹۰» درباره بهترین واکنش دروازه‌بان‌ها نام این بازیکن خاطی هم دیده می‌شد که در نتیجه نظرسنجی نام او پس از نیلسون دروازه‌بان پرسپولیس قرار گرفت. انتظار این بود که برنامه نود این نظرسنجی را تغییر می‌داد یا به احترام افکارعمومی و احترام به فرهنگ و اخلاق نام این بازیکن را از فهرست نظرسنجی حذف می‌کرد.

بر اساس این گزارش، حرکتی که مهدی رحمتی در آخرین دیدار این تیم در هفته ۲۷ لیگ بر‌تر فوتبال ایران انجام داد کم از آن فاجعه اخلاقی نبود که شیث و نصرتی در سیزدهم آبان ۹۰ در برابر دیدگان میلیون‌ها ایرانی به انجام رساندند. این بار دروازه‌بان گستاخ استقلال در برابر تماشاگران انزلی دست به حرکتی زد که آن فاجعه اخلاقی را باردیگر زنده کرد. چیزی که در بیانیه باشگاه نفت هم به آن اشاره شده بود.

محرومیت مهدی رحمتی لو رفته دروازه‌بان استقلال عکس دروازه‌بان استقلال زشت مهدی رحمتی دروازه بان استقلال درامد مهدی رحمتی حرکت مهدی رحمتی حرکت دروازه‌بان استقلال جریمه مهدی رحمتی

در مقابل اما رای کمیته انضباطی سوال برانگیز‌تر از تمام ماجرا بود. کمیته انضباطی در خصوص پرونده مهدی رحمتی و حرکت زشتی که این بازیکن در دیدار ملوان انزلی و استقلال تهران رو به هواداران ملوان انجام داد، دروازه‌بان استقلال را به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و البته رای هم قابل اعتراض است. از این کمیته انتظار می‌رفت حکمی صادر کند که در اندازه این ماجرا باشد و محرومیت طولانی مدت را برای این فرد در نظر بگیرد.

تنها تفاوت داستان این ماجرا با ماجرای مشابه در این بوده که این تصویر در مقابل ببیننده تلویزیونی انجام نگرفت یا دوربین نتوانست این حرکت را کامل پوشش دهد اما اصل انجام این حرکت باید به گونه‌ای محکوم و با خاطی برخورد شود که دیگر حرمت شکنی در محیط سابقا مقدس ورزش دیده نشود.

برکسی پوشیده نیست روابط و و زندگی بسیاری از ورزشکاران با جو فرهنگی و حیا و عفت عمومی و خانواده ایرانی سازگار نیست ولی نمایش بی‌عفتی در مقابل تماشاگران علاوه بر عیان شدن بی‌شخصیتی الگوهای جامعه امروز می‌تواند زمینه معضلات را آتی در جامعه پدید آورد و به سادگی مشابه آن در محیط‌های زندگی یافت شود که سروسامان دادن به آن، دیگر از کسی برنمی آید.

به خوبی پیدا است که مدیریت ناکارآمد ورزشی کشور توان مقابله با حرکات خارج از عرف و شرع و اخلاق را ندارد و به نظر می‌رسد در چنین مواقع بر دستگاه قضایی است که با اعلام جرم زمینه ایجاد تخلفات اخلاقی و بی‌بندوباری را بگیرد. کاری که بسیار زود‌تر باید انجام می‌گرفت.

صراط

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ